Το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Lexus UX
Η ιαπωνική μάρκα πραγματοποίησε τη παγκόσμια πρεμιέρα ενός νέου compact crossover στην 88η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης που έκλεισε χθες τις πύλες της
Ο δυσκολότερος τομέας στο πρόγραμμα δημιουργίας ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι το τεχνολογικό υπόβαθρο. Τώρα μάλιστα που αυξάνονται καθημερινά οι απαιτήσεις των καταναλωτών και η συνδεσιμότητα αποτελεί κύριο στοιχείο των καινούργιων αυτοκινήτων, οι κατασκευαστές αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να δημιουργήσουν ένα πλέγμα τεχνολογικών διατάξεων υψηλής απόδοσης.
Η Lexus είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση στον χώρο του αυτοκινήτου, γιατί έχει αναπτύξει εξειδικευμένες τεχνολογίες οι οποίες αναβαθμίζουν την θέση των μοντέλων της στη διεθνή αγορά. Στην 88η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης που έκλεισε χθες τις πύλες της, η ιαπωνική μάρκα πραγματοποίησε τη παγκόσμια πρεμιέρα ενός νέου compact crossover. Πρόκειται για το Lexus UX, ένα μοντέλο ελευθέρου χρόνου μήκους 4.49 μ., ύψους 1.52 μ. και πλάτους 1.84 μ. Το μεταξόνιο καθορίστηκε στα 2.640 χιλ. Αξιοποιεί τις ικανότητες της νέας πλατφόρμας GA-C, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Lexus. Η πλατφόρμα συνέβαλε στην αύξηση της ακαμψίας και τη χαμηλότερη τοποθέτηση του κέντρου βάρους του οχήματος.
Το UX έχει το χαμηλότερο κέντρο βάρους στη κατηγορία του, αυτό το χαρακτηριστικό, είναι καθοριστικό για τη ποιότητα κύλισης και την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Στη προσπάθεια για μείωση του βάρους επιστρατεύθηκαν, η χρήση αλουμινίου στις πλαϊνές πόρτες, τα φτερά και το καπό, καθώς και ρητίνης στην πίσω πόρτα. Η εμπρός ανάρτηση με γόνατα MacPherson και η διάταξη με διπλά ψαλίδια πίσω έχουν σχεδιαστεί και ρυθμιστεί με γνώμονα τη βελτίωση της οδηγικής άνεσης και της άμεσης απόκρισης. Δύο νέοι κινητήρες κάνουν το ντεμπούτο τους: Υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς 178 ίππων και βενζινοκινητήρας 2.0 με υψηλή θερμική απόδοση, που συνδυάζεται με νέο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης Direct Shift.
Το Lexus UX 250h χρησιμοποιεί τη τέταρτη γενιά του υβριδικού συστήματος κίνησης που περιλαμβάνει ένα νέο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.000 κ.εκ. και έναν ηλεκτροκινητήρα. Συνδυάζεται με νέο ηλεκτρικά ελεγχόμενο κιβώτιο με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT). Θα διατίθεται με κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς (front-wheel drive) και τετρακίνηση (E-Four). Η νέα μπαταρία νικελίου υδριδίου μετάλλου (NiMH) έχει ανανεωμένη δομή, πιο συμπαγές σύστημα ψύξης και μικρότερες διαστάσεις. Τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα, ελαχιστοποιώντας τη διείσδυση στο χώρο αποσκευών και υποστηρίζει τη προσπάθεια για χαμηλό κέντρο βάρους.
Το σύστημα τετρακίνησης E-Four προσφέρει στο UX 250h ικανότητα all-wheel drive. Απαρτίζεται από ένα πρόσθετο ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα. Η κατανομή ισχύος μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα βελτιστοποιείται αυτόματα κατά την επιτάχυνση, το στρίψιμο ή την οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες. Όταν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης στους πίσω τροχούς, η ποσότητα ισχύος που μπορεί να κατανεμηθεί πίσω έχει αυξηθεί από 60 σε 80%, σε ταχύτητες έως 70 χλμ./ώρα, συμβάλλοντας στη σταθερότητα. Το UX 200 χρησιμοποιεί ένα βενζινοκινητήρα 2.000 κ.εκ., υψηλής θερμικής απόδοσης. Ανακοινώθηκε ότι διαθέτει τη καλύτερη απόδοση στη κατηγορία του. Συνεργάζεται με το πρώτο κιβώτιο Direct Shift - CVT της Lexus, το οποίο υπόσχεται άμεσες και γρήγορες αλλαγές σχέσεων.
Το UX διατίθεται με την τελευταία έκδοση του Lexus Safety System +, συμπεριλαμβανομένου του Pre-Collision System (PCS) που μπορεί να αναγνωρίζει πεζούς στο σκοτάδι. Επιπλέον, η ανίχνευση ραντάρ PCS έχει επεκταθεί για να μπορεί να εντοπίζει δικυκλιστές κατά τη διάρκεια της ημέρας - οι οποίοι εμπλέκονται σε μεγάλο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων. Το πακέτο που προσφέρεται με το UX περιλαμβάνει επίσης Lexus Co DRIVE (με Lane Tracing Assist και Adaptive Cruise Control), Automatic High Beam/Adaptive High-beam System, και Road Sign Assist.
Το Parking Support Brake ανιχνεύει τον κίνδυνο της επαφής ενός οχήματος με σταθερό εμπόδιο στην πορεία του, ή με άλλο όχημα που πλησιάζει από πίσω, και αυτόματα μειώνει την κινητήρια δύναμη, ενεργοποιεί το φρένο και μία οπτική και ακουστική προειδοποίηση για να περιορίσει την πιθανότητα μιας σύγκρουσης ή τις επιπτώσεις εάν τελικά αυτή είναι αναπόφευκτη. Η Lexus ακολούθησε μία νέα μέθοδο προκειμένου να πετύχει την βέλτιστη δυνατή αεροδυναμική απόδοση από τα πίσω φώτα του UX, τα ένθετα θόλων τροχών και, για πρώτη φορά, τις αεροδυναμικές ζάντες.
Τα Aero Stabilizing Blade Lights πίσω ενσωματώνουν πτερύγια με ιδιαίτερη σχεδίαση που εμποδίζει τη ροή αέρα να διέρχεται από το πίσω τμήμα του οχήματος. Αυτά συμβάλλουν σημαντικά στη διατήρηση της σταθερότητας του πίσω τμήματος του αυτοκινήτου, όταν στρίβει ή κινείται σε πλευρικούς ανέμους. Ρυθμίσεις έγιναν στο καμπύλο προφίλ των φώτων. Η κάθε αλλαγή αξιολογήθηκε και να επαληθεύθηκε στην αεροδυναμική σήραγγα και σε δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες.
πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ