Δοκιμάζουμε το νέο Seat Leon Cupra ST (300 PS)
Λίγο πριν δούμε το πρώτο μοντέλο της ανεξαρτητοποιημένης πλέον «Cupra» οδηγούμε στην χώρα μας το Leon Cupra με τους 300 ίππους και την εξαιρετική σχέση value for money.
Το Leon Cupra ήταν και παραμένει μέχρι σήμερα μία ιδιάζουσα περίπτωση για τα δεδομένα των δυνατών hatchbacks. Από τη μια πρόκρινε μία χαμηλών τόνων εμφάνιση, με λελογισμένη χρήση των όποιων σπορτίφ αναφορών. Και από την άλλη, σε ό,τι έχει να κάνει με την μηχανολογική του υπόσταση αλλά και την οδική του συμπεριφορά, είχε όλα τα εφόδια να αποτελεί ένα driver's car, εστιασμένο στην απόλαυση του απαιτητικού οδηγού.
Το αξιοπερίεργο μάλιστα είναι ότι κατάφερνε να είναι ένα "κλικ" πιο πάνω από τις αντίστοιχες προτάσεις του γκρουπ VW (βλέπε Golf GTi) σε ό,τι αφορά την ακρίβεια και την συμμετοχικότητα στην σπορ οδήγηση, χωρίς από την άλλη να γίνεται ένα hardcore και κουραστικό αυτοκίνητο στα καθημερινά του καθήκοντα. Μιλάμε δηλαδή για την χρυσή τομή της κατηγορίας, η οποία μάλιστα συνοδευόταν πάντα και από ένα ακόμα άκρως ελκυστικό στοιχείο: την προσιτή τιμή, που το καθιστούσε σχεδόν πάντα την πιο συμφέρουσα αναλογία ίππων προς ευρώ.
Η τελευταία γενιά του μοντέλου, αυτή με τους 300 ίππους από τον δίλιτρο TFSI, διατηρεί όλα αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά, επιτυγχάνοντας παράλληλα και κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό: Να τονίσει ακόμα περισσότερο τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει και να "λειάνει" εκείνες τις "γωνίες" που θα μπορούσε κανείς να σταθεί σε ότι αφορά τον χαρακτήρα του. Εμφανισιακά πάντως παραμένει πιστό στην σχολή που έχει υιοθετήσει, όντας αρκετά συγκρατημένο, κάτι που αρκετοί θα το βρουν θετικό και θα εκτιμήσουν την διακριτικότητα που το χαρακτηρίζει.
Οι μόνες ενδείξεις ότι βρίσκεσαι σε ένα διαφορετικό Leon εστιάζονται στους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών με τις κόκκινες δαγκάνες, η κυψελωτή μάσκα με το λογότυπο Cupra, και οι διπλές εξατμίσεις με τον διαχύτη στο πίσω μέρος. Το ίδιο συγκρατημένη είναι και η εικόνα στο σαλόνι, αν και εδώ οι επενδύσεις από αλκαντάρα στα καθίσματα και τις πόρτες, μαζί με κάποιες "πινελιές" από carbon στον διάκοσμο, δίνουν την αίσθηση του διαφορετικού σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα.
Από την υπόλοιπη γκάμα πάντως διατηρεί την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, την άψογη εργονομία και τους επαρκέστατους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (στα 380 λίτρα το πορτ-μπαγκάζ). Μαζί με όλα αυτά διατίθεται και ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού και άνεσης, με όλα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως το Front Assist με Traffic Jam Assist, Traffic Sing Recognition, Adaptive Cruise Control, σύστημα υποβοήθησης λωρίδας, προστασία πεζών, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κ.λπ.
Πηγή άρθρου: caranddriver.gr