Σε αναπτυξιακή τροχιά έχει εισέλθει ο Όμιλος Intrakat, γεγονός που αποτυπώνεται στα οικονομικά μεγέθη του πρώτου εξαμήνου του 2023.

Όπως προκύπτει από αποτελέσματα, ο όμιλος πέτυχε την επιστροφή του στη λειτουργική κερδοφορία, την αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 45%, τη διεύρυνση του ανεκτέλεστου στα 2,1 δισ. ευρώ και την εξυγίανση της οικονομικής του βάσης, στο πλαίσιο του εν εξελίξει στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης.

Ο όμιλος και η νέα διοίκηση της Intrakat έχει πλέον κερδίσει τις εντυπώσεις της αγοράς, καθώς κατάφερε να διαγράψει μια δυναμική πορεία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, έχοντας επιτύχει την επιστροφή του στην κερδοφορία, σε μια συγκυρία που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προοπτικές για τον κατασκευαστικό κλάδο.

Το «turnaround story της Intrakat υπό τη νέα διοίκηση» χαρακτηρίζεται από αναλυτές αφενός εντυπωσιακό και αφετέρου ένα φαινόμενο που είχαν πολύ καιρό να δουν να συμβαίνει στην ελληνική αγορά: Μέσα σε μόλις έναν χρόνο, η εταιρεία κατάφερε να «γυρίσει» σε κερδοφορία, έπειτα από ζημίες άνω των 20 εκατ. ευρώ το 2022, επιτυγχάνοντας παράλληλα το καλύτερο πρώτο εξάμηνο της ιστορίας της από πλευράς τζίρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2023, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου Intrakat διαμορφώθηκε στα 149 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 45% (έναντι 103 εκατ. ευρώ πέρυσι). Ενώ το ανεκτέλεστο (των υπογεγραμμένων και των προς συμβασιοποίηση έργων) διαμορφώθηκε σε 2,1 δισ. ευρώ, έναντι 1,3 δισ. ευρώ στις 30 Ιουνίου 2022, αυξημένο κατά 71%. 

Ενισχυμένη

Το πρώτο εξάμηνο του 2023 βρήκε την Intrakat σε ενισχυμένη οικονομική θέση: Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν σημαντικά και ανήλθαν σε 23 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 19 εκατ. ευρώ πέρυσι. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 17,7 εκατ. ευρώ, από ζημίες 18,4 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022. Τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA) έφτασαν τα 9 εκατ. ευρώ, από ζημίες 7 εκατ. ευρώ την περυσινή αντίστοιχη περίοδο. Τα ίδια κεφάλαια ανήλθαν σε 177 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 194% σε σύγκριση με την 31η/12/2022, με τη ρευστότητα σημαντικά βελτιωμένη - τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 138% σε σύγκριση με την 31η/12/2022 και έφτασαν τα 60 εκατ. ευρώ, ενώ ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε κατά 26%, για να φτάσει τα 94 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, η κεφαλαιοποίηση του ομίλου προσεγγίζει το μισό δισ. ευρώ (487 εκατ. ευρώ, βάσει της τιμής κλεισίματος της 25ης Σεπτεμβρίου 2023) και είναι αυξημένη κατά 107% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. «Τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου μάς δημιουργούν αισιοδοξία πως είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα με την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ», υποστήριξε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου, κατά την παρουσίαση της εταιρείας στους αναλυτές.

Ο κ. Εξάρχου προέβλεψε πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ και τόνισε πως «είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε τη μεγάλη αύξηση του ανεκτέλεστου στα 5 δισ. και την ενίσχυση της ΑΚΤΩΡ, ώστε να ξανατρέξει όπως της αξίζει και όπως πρέπει. Αυτό που πετύχαμε σε έναν χρόνο στην Intrakat μπορούμε να το πετύχουμε και στην ΑΚΤΩΡ». Υποστήριξε πως με την προσθήκη της ΑΚΤΩΡ δημιουργείται ένα από τα μεγαλύτερα σχήματα στην Ελλάδα και στα Νότια Βαλκάνια.

Νέα έργα

Στο πρώτο εξάμηνο του 2023, η Intrakat προχώρησε στην υπογραφή νέων συμβάσεων έργων, ύψους 915 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα σημαντικότερα είναι τα ακόλουθα:

  • Κατασκευή τερματικού σταθμού αποθήκευσης πετρελαίου - για λογαριασμό της εταιρείας ECOMAR STORAGE SOLUTIONS FZE στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην περιοχή Φουτζέιρα, προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ.
  • Κατασκευαστικές εργασίες για την ανέγερση του Πύργου Κατοικιών στη Μαρίνα Ελληνικού. Κοινοπραξία Bouygues Batiment International - Intrakat, για λογαριασμό της ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε., συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.
  • Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, Τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη με ΣΔΙΤ Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ INTRAKAT, συνολικού προϋπολογισμού 189 εκατ. ευρώ.
  • Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα ΝΔ Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη με ΣΔΙΤ. Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ - INTRAKAT, προϋπολογισμού 239 εκατ. ευρώ.
  • Η Intrakat, μέσω της θυγατρικής της INTRA-S ENERGY M.A.E., αναδείχθηκε μειοδότης σε διαγωνισμό της ΡΑΑEΥ για την κατασκευή 3 αποθηκευτικών σταθμών, συνολικής ισχύος 100 MW, σε Εύβοια και Ροδόπη.
Δημοσιεύτηκε στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ στις 30/9