Η United Group συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία ανάπτυξης με αποτελέσματα-ρεκόρ για το 2023
Eπίδοση-ρεκόρ για το οικονομικό έτος 2023
Τα ενοποιημένα έσοδα του ομίλου για το οικονομικό έτος 2023 αυξήθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση σε 2.791 εκατ. ευρώ - Το ενοποιημένο προσαρμοσμένο EBITDAal του Ομίλου αυξήθηκε κατά 7% στη χρήση 2023 σε 988 εκατ. ευρώ
Η United Group (UG), η κορυφαία εταιρεία τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε επίδοση-ρεκόρ για το οικονομικό έτος 2023. Ο όμιλος σημείωσε αύξηση 7%, τόσο στα έσοδα όσο και στo EBITDAal σε 2.791 εκατ. ευρώ και 988 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Προσαρμόζοντας τον αντίκτυπο της πώλησης των σταθμών βάσης τον Αύγουστο του 2023, ο όμιλος σημείωσε 10% οργανική αύξηση του EBITDAal σε σύγκριση με το 2023.
Συνολικά, όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες σημείωσαν ισχυρή οργανική αύξηση των εσόδων. Οι επιδόσεις επωφελήθηκαν ιδιαίτερα από: 1) τη συνεχή επέκταση της βάσης συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας σε συμβόλαια σε όλες τις αγορές του ομίλου, 2) την ισχυρή ζήτηση ICT λύσεων και B2B, ιδίως στην Ελλάδα, και 3) την ανάπτυξη της United Media που βασίζεται στην αύξηση των πωλήσεων διαφήμισης και τηλεοπτικού χρόνου.
Το EBITDAal ενισχύθηκε τόσο από αυτούς τους παράγοντες που οδήγησαν σε σημαντική αύξηση των εσόδων όσο και από τη συνεχή διαχείριση του κόστους, που επέτρεψε στον όμιλο να διατηρήσει τα περιθώρια EBITDAal στο 35%, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις.
«Το 2023 ήταν χρονιά στρατηγικής ενοποίησης των εξαγορών μας στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Κροατία, με όλες τις απαραίτητες ενέργειες, συμπεριλαμβανομένων των συνεργειών κόστους, να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Επιπλέον, οι περαιτέρω επενδύσεις μας σε οπτικές ίνες και 5G, καθώς και οι νευραλγικές εξαγορές φάσματος, συνέβαλαν στην εδραίωση της θέσης μας σε όλες τις μεγάλες αγορές», δήλωσε η Victoriya Boklag, διευθύνουσα σύμβουλος του United Group. «Σε ένα δύσκολο περιβάλλον, συνεχίσαμε να επιτυγχάνουμε ισχυρή ανάπτυξη, ακολουθώντας με συνέπεια τη στρατηγική μας για την παροχή υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, με σύγχρονες και ισχυρές υποδομές».
Ένας επιπλέον σημαντικός παράγοντας που έχει συμβάλει σε αυτά τα αποτελέσματα είναι η ισχυρή δραστηριότητα της United Group στον κόσμο των media. Επιπλέον, η United Media έχει διείσδυση σε 8,2 εκατομμύρια νοικοκυριά μέσω των καναλιών της, ενώ η ομάδα παραγωγής περιεχομένου δημιουργεί συναρπαστικό περιεχόμενο για τα κανάλια της συνδρομητικής τηλεόρασης, ενισχύοντας σε συνεχή βάση τις συνδρομές τηλεόρασης. Η United Media σήμερα παράγει σχεδόν το 50% του συνολικού περιεχομένου του τηλεοπτικού της χαρτοφυλακίου, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων ελεύθερων καναλιών, τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης και των αθλητικών καναλιών. Τα κύρια προγράμματά της στην prime time ζώνη απολαμβάνουν συνήθως ποσοστά τηλεθέασης μεταξύ 25% και 40%, στις αγορές όπου δραστηριοποιείται ο τομέας της United Media.
Συνολικά, όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες σημείωσαν ισχυρή οργανική αύξηση των εσόδων. Οι επιδόσεις επωφελήθηκαν ιδιαίτερα από: 1) τη συνεχή επέκταση της βάσης συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας σε συμβόλαια σε όλες τις αγορές του ομίλου, 2) την ισχυρή ζήτηση ICT λύσεων και B2B, ιδίως στην Ελλάδα, και 3) την ανάπτυξη της United Media που βασίζεται στην αύξηση των πωλήσεων διαφήμισης και τηλεοπτικού χρόνου.
Το EBITDAal ενισχύθηκε τόσο από αυτούς τους παράγοντες που οδήγησαν σε σημαντική αύξηση των εσόδων όσο και από τη συνεχή διαχείριση του κόστους, που επέτρεψε στον όμιλο να διατηρήσει τα περιθώρια EBITDAal στο 35%, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις.
«Το 2023 ήταν χρονιά στρατηγικής ενοποίησης των εξαγορών μας στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Κροατία, με όλες τις απαραίτητες ενέργειες, συμπεριλαμβανομένων των συνεργειών κόστους, να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Επιπλέον, οι περαιτέρω επενδύσεις μας σε οπτικές ίνες και 5G, καθώς και οι νευραλγικές εξαγορές φάσματος, συνέβαλαν στην εδραίωση της θέσης μας σε όλες τις μεγάλες αγορές», δήλωσε η Victoriya Boklag, διευθύνουσα σύμβουλος του United Group. «Σε ένα δύσκολο περιβάλλον, συνεχίσαμε να επιτυγχάνουμε ισχυρή ανάπτυξη, ακολουθώντας με συνέπεια τη στρατηγική μας για την παροχή υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, με σύγχρονες και ισχυρές υποδομές».
Ενοποιημένο επιχειρηματικό μοντέλο ως βασικό στοιχείο διαφοροποίησης
Η United Group σε σταθερή βάση επιτυγχάνει ανάπτυξη έχοντας μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Ως η κορυφαία εταιρεία τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, η United Group έχει στις περισσότερες αγορές όπου δραστηριοποιείται τα μεγαλύτερα δίκτυα νέας γενιάς, παρέχοντας υψηλές ταχύτητες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, παραγωγή τηλεοπτικού περιεχομένου, παραγωγή και μετάδοση κορυφαίων αθλητικών γεγονότων καθώς και ψυχαγωγικών εκπομπών και πολλά από τα πλέον αξιόπιστα ειδησεογραφικά portals στις αγορές αυτές. Το 2023, περισσότερα από 5,30 εκατομμύρια νοικοκυριά χρησιμοποίησαν τις ευρυζωνικές υπηρεσίες της United Group, ενώ 7,34 εκατομμύρια συνδρομητές χρησιμοποίησαν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας. Η προσήλωση της εταιρείας για συνδυαστικά πακέτα που ενδυναμώνουν την προϊοντική αξία, συγκλίνουν σταθερή και κινητή τηλεφωνία, αποτελούν βασικό παράγοντα τηςς της συνεχόμενης επιτυχίας.Ένας επιπλέον σημαντικός παράγοντας που έχει συμβάλει σε αυτά τα αποτελέσματα είναι η ισχυρή δραστηριότητα της United Group στον κόσμο των media. Επιπλέον, η United Media έχει διείσδυση σε 8,2 εκατομμύρια νοικοκυριά μέσω των καναλιών της, ενώ η ομάδα παραγωγής περιεχομένου δημιουργεί συναρπαστικό περιεχόμενο για τα κανάλια της συνδρομητικής τηλεόρασης, ενισχύοντας σε συνεχή βάση τις συνδρομές τηλεόρασης. Η United Media σήμερα παράγει σχεδόν το 50% του συνολικού περιεχομένου του τηλεοπτικού της χαρτοφυλακίου, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων ελεύθερων καναλιών, τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης και των αθλητικών καναλιών. Τα κύρια προγράμματά της στην prime time ζώνη απολαμβάνουν συνήθως ποσοστά τηλεθέασης μεταξύ 25% και 40%, στις αγορές όπου δραστηριοποιείται ο τομέας της United Media.