Θα φανταζόσασταν ποτέ ότι θα ερχόταν η στιγμή που η λέξη "zero" θα ήταν τόσο σημαντική, ώστε να γίνει στόχος για εξέλιξη και καλύτερη ζωή;

Κι όμως. Η ΑΒ Βασιλόπουλος κατάφερε και άλλαξε την αρνητική έννοια του "zero". Έγινε σκοπός, στόχος, όραμα. «Μεταφράστηκε» σε υπόσχεση όχι μόνο για το σήμερα αλλά και για το μέλλον. Μια ισχυρή δέσμευση για ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα, η οποία θα συμβάλλει στην προστασία του πλανήτη… της μεγάλης και μοναδικής μας κατοικίας, που περισσότερο από ποτέ, έχει ανάγκη από φροντίδα.                                                                                                                                                                                           
Ως μέλος της παγκόσμιας πρωτοβουλίας Science Based Target (SBTi), η ΑΒ στοχεύει να υλοποιήσει το όραμα ενός βιώσιμου περιβάλλοντος μέχρι και το 2040. Μπορεί σε κάποιους να φαίνεται μακριά, αλλά το κλίμα συνεχίζει να επιβαρύνεται με αποτέλεσμα να χρειάζονται να ληφθούν άμεσα μέτρα. Γι΄ αυτό οι ενδιάμεσοι σταθμοί, όπως η μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 50% μέχρι το 2030, αποτελούν σημαντικά θεμέλια για την ολοκλήρωση ενός μηδενικού – εκπομπών αποτελέσματος.

Η ΑΒ δεν  χάνει χρόνο Η διαδρομή της προς ένα καλύτερο αύριο, έχει ήδη ξεκινήσει με τη δραστική μείωση των δικών της εκπομπών (Scope 1 και 2),  έχοντας επιτύχει περιορισμό κατά  38%  μέχρι το τέλος του 2023 σε σχέση με το έτος βάσης, το 2018 (baseline year). Παράλληλα, για τις εκπομπές κατηγορίας 1 και 2 έχουν τεθεί 4 στρατηγικοί πυλώνες, ο οποίοι θα λειτουργήσουν ως «οχήματα» μετάβασης των επόμενων γενεών προς το πράσινο μέλλον:

  1. Χρήση εναλλακτικών και πράσινων πηγών ενέργειας σε όσα καταστήματα μπορεί και στα κεντρικά γραφεία της ΑΒ.
  2. Χρήση μη ορυκτών καυσίμων για θέρμανση και μεταφορές.
  3. Αύξηση ενεργειακής απόδοσης με κεντρικοποιημένο σύστημα παρακολούθησης ενέργειας.
  4. Εγκατάσταση φυσικών ψυκτικών μέσων.

Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι μεγάλο μέρος του εταιρικού στόλου της ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελείται ήδη από υβριδικά οχήματα. Παράλληλα, ήδη στις ανακαινίσεις και στα νέα καταστήματα που δημιουργούνται, τοποθετούνται φυσικά ψυκτικά μέσα, με στόχο την πλήρη αντικατάσταση όλων των αντίστοιχων συσκευών μέσα στα επόμενα χρόνια.

Η εφοδιαστική αλυσίδα μπαίνει σε κατάσταση αφύπνισης

Από αυτή την «πράσινη» διαδρομή, δεν θα μπορούσαν να λείψουν τα σχέδια μείωσης αποτυπώματος και για την εφοδιαστική αλυσίδα της ΑΒ. Η εταιρεία έχει θέσει στόχο τις μηδενικές εκπομπές αερίων της ιδίας μέχρι το 2040 και για το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας μέχρι το 2050. Για αυτό τον λόγο φέτος ξεκίνησε μια σειρά συζητήσεων με τους προμηθευτές της, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 85% των εκπομπών που σχετίζονται με προϊόντα. Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί πάνω από 120 συναντήσεις μαζί τους, ενώ παράλληλα έχει προταθεί πλάνο πιλοτικών ενεργειών. Σε συνδυασμό με τη δέσμευση των προμηθευτών της ΑΒ Βασιλόπουλος για τη μείωση των εκπομπών αερίου, το όραμα για zero- net emissions εξελίσσεται θετικά.                                                                                                                       
Το 2024 επίσης, λανσαρίστηκε και το AB Climate Hub. Πρόκειται για μία ιστοσελίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος, που στόχο έχει να αφυπνίσει, να ενημερώσει και να προετοιμάσει όλους όσους βρίσκονται στην εφοδιαστική της αλυσίδα και που σχετίζονται με τη διαδικασία παρακολούθησης, στοχοθέτησης και δημιουργία αναφοράς της μέτρησης του ανθρακικού αποτυπώματος. Έτσι και σε αυτό το δύσκολο, αλλά αισιόδοξο ταξίδι, η ΑΒ καλεί τους προμηθευτές της να είναι συνοδοιπόροι.                                                                                                                         

Με το όραμα ενός βιώσιμου πλανήτη, η ΑΒ Βασιλόπουλος υπόσχεται να μας «παρασύρει» στο καλύτερο αύριο. Συνεχίζει τις προσπάθειες για επιτυχημένες δράσεις… zero επιπέδου και δεσμεύεται για ένα μέλλον βιώσιμο, πράσινο, καθαρό και κατάλληλο όχι μόνο για τους ανθρώπους του σήμερα, αλλά και τις γενιές που ακολουθούν.