Προχωρά το μεγάλο έργο της AKTOR στη Ρουμανία: Κατασκευάζει τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες στη γραμμή Brasov - Sighisoara
Σκάβει τα Καρπάθια
Ένα από τα ελάχιστα συγκοινωνιακά έργα στην Ευρώπη όπου γίνεται ταυτόχρονη χρήση από την AKTOR τεσσάρων TBM και θεωρείται εμβληματικό για τη Ρουμανία
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το έργο του Ομίλου AKTOR στη Ρουμανία.
Η AKTOR Ρουμανίας, θυγατρική του Ομίλου AKTOR, έθεσε προ ημερών σε λειτουργία το τέταρτο μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ) στο ορεινό έργο κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov-Sighisoara, το οποίο είναι ένα από τα ελάχιστα συγκοινωνιακά έργα στην Ευρώπη όπου γίνεται ταυτόχρονη χρήση τεσσάρων TBM και θεωρείται εμβληματικό για τη Ρουμανία, καθώς όχι μόνο σηματοδοτεί τον εκσυγχρονισμό του δικτύου της αλλά και αποτελεί τμήμα του στρατηγικής σημασίας διευρωπαϊκού άξονα Ρήνου-Δουνάβεως.
Σύμφωνα με τον ρουμανικό Τύπο, ο AKTOR συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κατασκευαστές σιδηροδρομικών έργων που σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό κατασκευής στη Ρουμανία το 2024. Τα δύο TBM θα διανοίξουν δύο σήραγγες μήκους 5,1 χιλιομέτρων προς την κατεύθυνση του Homorod, οι οποίες θα αποτελούν το βόρειο ζεύγος τούνελ, ενώ στο νότιο ζεύγος συνεχίζονται οι εργασίες των δύο πρώτων TBM που είχαν τεθεί σε λειτουργία νωρίτερα το 2024 και διανοίγουν δίδυμες σήραγγες, μήκους 6,9 χλμ., προς την κατεύθυνση της Apața. Κάθε TBM μπορεί να κάνει διατρήσεις μήκους 10-15 μέτρων την ημέρα κατά μέσο όρο, λειτουργώντας έξι ημέρες την εβδομάδα.
«Η εγκατάσταση ενός TBM και η έναρξη της διάτρησης είναι πολύπλοκες διαδικασίες που απαιτούν λεπτομερή σχεδιασμό, προετοιμασία και εκτέλεση. Χρησιμοποιώντας TBM, μπορούμε να κατασκευάσουμε σήραγγες με μεγαλύτερη ακρίβεια, ασφάλεια και περιβαλλοντική μέριμνα από ό,τι επιτρέπουν οι παραδοσιακές μέθοδοι. Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση ανοίγει νέες δυνατότητες για την ανάπτυξη υποδομών, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τις επιπτώσεις στη γύρω περιοχή», εξηγεί ο διευθυντής του έργου, Σωτήριος Κοροπούλης.
Η AKTOR Ρουμανίας, θυγατρική του Ομίλου AKTOR, έθεσε προ ημερών σε λειτουργία το τέταρτο μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ) στο ορεινό έργο κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov-Sighisoara, το οποίο είναι ένα από τα ελάχιστα συγκοινωνιακά έργα στην Ευρώπη όπου γίνεται ταυτόχρονη χρήση τεσσάρων TBM και θεωρείται εμβληματικό για τη Ρουμανία, καθώς όχι μόνο σηματοδοτεί τον εκσυγχρονισμό του δικτύου της αλλά και αποτελεί τμήμα του στρατηγικής σημασίας διευρωπαϊκού άξονα Ρήνου-Δουνάβεως.
Ο AKTOR σκάβει τα Καρπάθια - Για τη σιδηροδρομική γραμμή Brasov-Sighisoara
Σύμφωνα με τον ρουμανικό Τύπο, ο AKTOR συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κατασκευαστές σιδηροδρομικών έργων που σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό κατασκευής στη Ρουμανία το 2024. Τα δύο TBM θα διανοίξουν δύο σήραγγες μήκους 5,1 χιλιομέτρων προς την κατεύθυνση του Homorod, οι οποίες θα αποτελούν το βόρειο ζεύγος τούνελ, ενώ στο νότιο ζεύγος συνεχίζονται οι εργασίες των δύο πρώτων TBM που είχαν τεθεί σε λειτουργία νωρίτερα το 2024 και διανοίγουν δίδυμες σήραγγες, μήκους 6,9 χλμ., προς την κατεύθυνση της Apața. Κάθε TBM μπορεί να κάνει διατρήσεις μήκους 10-15 μέτρων την ημέρα κατά μέσο όρο, λειτουργώντας έξι ημέρες την εβδομάδα. «Η εγκατάσταση ενός TBM και η έναρξη της διάτρησης είναι πολύπλοκες διαδικασίες που απαιτούν λεπτομερή σχεδιασμό, προετοιμασία και εκτέλεση. Χρησιμοποιώντας TBM, μπορούμε να κατασκευάσουμε σήραγγες με μεγαλύτερη ακρίβεια, ασφάλεια και περιβαλλοντική μέριμνα από ό,τι επιτρέπουν οι παραδοσιακές μέθοδοι. Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση ανοίγει νέες δυνατότητες για την ανάπτυξη υποδομών, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τις επιπτώσεις στη γύρω περιοχή», εξηγεί ο διευθυντής του έργου, Σωτήριος Κοροπούλης.