Ο Βλάσσης Γεωργάτης της Γρηγόρης Μικρογεύματα μέσω της VG Holding ενισχύει το τη συνεργασία του με τη Mailo’s The Pasta Project, προχωρώντας στην εξαγορά επιπλέον ποσοστού 15% της εταιρείας, ανεβάζοντας έτσι τη συνολική συμμετοχή του στο 35%. Όπως αναφέρεται σε σχετικη ανακοίνωση, η νέα αυτή κίνηση της VG Hodling, έρχεται λίγους μήνες μετά την αρχική απόκτηση μειοψηφικού πακέτου μετοχών της ΜΑΙLO'S, σε άσκηση δικαιώματος αγοράς επιπλέον ποσοστού που προβλεπόταν από την αρχική συμφωνία. Η ενίσχυση της συνεργασίας αντανακλά τη σταθερή εμπιστοσύνη ενός μεγάλου ομίλου στο όραμα του brand, το αναπτυξιακό του μοντέλο και τη δυναμική που έχει χτίσει στην αγορά.

Διαβάστε: Βλάσσης Γεωργάτος: Οι επενδύσεις σε εστίαση, σκάφη και ακίνητα


Η ΜΑΙLO'S, με ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Νίκο Μουτσουρούφη, μετρά ήδη 42 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ 10 νέα σημεία βρίσκονται σε φάση υλοποίησης. Η αλυσίδα συνεχίζει να αναπτύσσεται με εντυπωσιακό ρυθμό, έχοντας ήδη«κλειδώσει» στρατηγικές συνεργασίες για την επέκτασή της στο εξωτερικό, με την 3η κατά σειρά χώρα να ξεκινάει στα μέσα της χρονιάς. Η σύμπραξη με τη VG Holding, της οποίας πλειοψηφικός μέτοχος είναι ο Βλάσσης Γεωργάτος, Διευθύνων Σύμβουλος της Γρηγόρης Α.Β.Ε.Ε., ενισχύει τη δυνατότητα της ΜΑΙLO’S να αξιοποιήσει τεχνογνωσία, υποδομές και συνέργειες που επιταχύνουν την ανάπτυξή της σε μεγαλύτερη κλίμακα και ενισχύουν την αποδοτικότητα σε όλα τα επίπεδα. Όπως σημειώνεται και από στελέχη των δύο πλευρών, πρόκειται για μια σχέση που βασίζεται σε κοινές αξίες, μακροπρόθεσμο ορίζοντα και πίστη στη δυναμική που μπορεί να έχουν αγαπημένα ελληνικά brands στην εγχώρια και διεθνή αγορά.

Ποιος είναι ο Βλάσσης Γεωργάτος - Από τη Γρηγόρης Μικρογεύματα στα σκάφη και τα ακίνητα



Με βασικό πυλώνα τις επενδύσεις του στον κλάδο της εστίασης και ναυαρχίδα την εταιρεία Γρηγόρης, ο Βλάσσης Γεωργάτος αξιοποιεί επενδυτικές ευκαιρίες και χτίζει ένα οικοσύστημα προσωπικών συμμετοχών σε πολυτελή σκάφη – τουρισμό, καθώς και ακίνητα, υπό την ομπρέλα της VG Holding, εταιρεία που ίδρυσε πριν από δύο χρόνια. Σήμερα, εστίαζει στη Mailo’s και την Αίγλη Ζαππείου. Το joint venture που ίδρυσε με τον Χρήστο Κοπελούζο, ολοκλήρωσε στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου το project για την επαναλειτουργία της Αίγλης Ζαππείου, ιστορικού ακινήτου του 1904, που απέκτησε δεύτερη ζωή, χάρη στην κοινή επένδυση της Γρηγόρης και της Foodcorp Investments, συμφερόντων Γεωργάτου και Κοπελούζου αντίστοιχα.

Υπενθυμίζεται ότι το ακίνητο, που φιλοξενούσε χώρους εστίασης και αναψυχής, τα τελευταία χρόνια διαχειριζόταν η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων (ΕΟκΚ). Είχε περάσει στον έλεγχό της έπειτα από τη διακοπή της δραστηριότητας από το 2020 και κατόπιν οικονομικών προβλημάτων που είχαν αναδειχθεί από τον προηγούμενο διαχειριστή, εταιρεία συμφερόντων του αείμνηστου Δημήτρη Κοντομηνά. Στο πλαίσιο διαγωνισμού που διενήργησε το 2022, η Γρηγόρης κατέθεσε τη μοναδική προσφορά και απέκτησε το δικαίωμα εκμετάλλευσης και παράλληλα την υποχρέωση να πληρώνει μηνιαίο μίσθωμα 35.100 ευρώ και πρόσθετο ενοίκιο από 1/1/2025 που θα αντιστοιχεί στο 1% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων, ύψους 5 εκατ. ευρώ. Ακολούθησε η σύμπραξη με την νεοϊδρυθείσα εταιρεία Foodcorp Investments, του Χρήστου Κοπελούζου, στο πλαίσιο κοινής επένδυσης για την ανακατασκευή και αξιοποίηση των χώρων εστίασης.

Οι 3 πυλώνες της επιχειρηματικής δραστηριότητας του Βλάσση Γεωργάτου


Πέραν της Αίγλης Ζαππείου, παραμένει βασικός πυλώνας στις επιχειρηματικές δραστηριότητες του Βλάσση Γεωργάτου η εταιρεία Γρηγόρης, με πάνω 360 καταστήματα συνολικά, τα οποία είναι στην πλειονότητά τους franchise. Με ηγετική θέση στην ελληνική αγορά καφεστίασης, είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου στην Ευρώπη. Από το 1972 που αρχίζει η ιστορία της, όταν ο πατέρας του Βλάσση Γεωργάτου, Γρηγόρης, άνοιξε το πρώτο κατάστημα, ένα τυροπιτάδικο στη Δάφνη, μέχρι τη μετάβαση της δραστηριότητας στην επόμενη γενιά (τον Βλάσση και την αδελφή του, Άρτεμις) και την ανάπτυξη πανελλαδικού δικτύου μετέπειτα, η Γρηγόρης επεκτείνεται σταθερά, εντός και εκτός συνόρων. Σήμερα έχει παρουσία και στην Ευρώπη, με 14 καταστήματα σε Κύπρο, Ρουμανία και Γερμανία.

Ως βετεράνος της εστίασης, ο κ. Γεωργάτος παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στον κλάδο, αξιοποιεί επενδυτικές ευκαιρίες και πειραματίζεται με νέα concept. Είναι ενδεικτική η πρόσφατη δημιουργία στη Θεσσαλονίκη, στο 5ο χιλιόμετρο Χαριλάου -Θέρμης, ενός νέου concept εστίασης, του Food Court Thermi. Συγκεντρώνει ποικιλία καταστημάτων εστίασης, με 8 διαφορετικά brands, που λειτουργούν συμπληρωματικά, στο μοντέλο shop in shop. Ένας άλλος τομέας δραστηριότητας του αυτοδημιούργητου επιχειρηματία, που αποκτά ολοένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον και έχει να κάνει με την αγάπη του για τη θάλασσα, είναι τα σκάφη. Η δραστηριότητα αναπτύσσεται μέσω του brand Technohull με παραγωγική δραστηριότητα φουσκωτών σκαφών, η οποία εξελίσσεται σε μια από τις πιο δυναμικές εταιρείες του κλάδου στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη. Ο τρίτος πυλώνας στον οποίο επενδύει ο κ. Γεωργάτος, είναι τα ακίνητα, εμπορικά και κάποια τουριστικά ακίνητα που αναπτύσσει η οικογένεια στην Πάρο.

Η διάρθρωση της VG Holding

Σε αυτούς τους τρεις πυλώνες αναπτύσσει δραστηριότητα η VG Holding που ιδρύθηκε πριν από περίπου δύο χρόνια, τον Αύγουστο του 2022. Όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς από το καταστατικό της εταιρείας, δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει τις συμμετοχές του Βλάσση Γεωργάτου, κυρίως τη συμμετοχή στη Γρηγόρης ΑΒΕΕ, που αναπτύσσει το ομώνυμο δίκτυο, καθώς και των μετοχών του σε ακίνητα, όπως η Ακίνητα Αρχαίου Θεάτρου Α.Ε.. Σύμφωνα με τις αναρτήσεις της εταιρείας στο ΓΕΜΗ, μεταξύ των συνδεδεμένων εταιρειών είναι και η Technohull, κορυφαία στην κατηγορία της εταιρεία ναυπήγησης πολυτελών σκαφών υψηλών επιδόσεων που σχεδιάζονται και κατασκευάζονται αποκλειστικά στην Ελλάδα. Η πρώτη οικονομική χρήση για την VG Holding 4.8.2022 – 31.12.2022 έκλεισε με κύκλο εργασιών 29,2 εκατ. ευρώ και EBITDA 5,1 εκατ. ευρώ. Σήμερα, στην ομπρέλα της VG Holding έχουν ενταχθεί και άλλες συμμετοχές συμπεριλαμβανομένης αυτής στη Mailo’s, ενώ η εταιρεία έχει στελεχωθεί με στενούς συνεργάτες του επιχειρηματία και σημαντικά στελέχη της αγοράς. Για παράδειγμα, Διευθυντής Επενδύσεων στη VG Holding έχει αναλάβει ο Γιώργος Αλεβίζος, με εμπειρία στην αγορά ακινήτων και στο retail, έχοντας μετακινηθεί από τον όμιλο Fourlis μετά από πολυετή θητεία στην οικονομική διεύθυνση.

Το φαινόμενο Mailo’s

Ο Νίκος Μουτσουρούφης είναι ο άνθρωπος πίσω από την αλυσίδα Mailo’s: The Pasta Project, που αποτελεί μια διαφορετική πρόταση στο χώρο του street food. Τα καταστήματα προσφέρουν καθημερινά φρέσκα handmade ζυμαρικά, που παράγονται μπροστά στα μάτια του καταναλωτή (open kitchen philosophy) και έχουν εδραιώσει μια σημαντική τάση. Όλα ξεκίνησαν το 2015, όταν ο Νίκος Μουτσουρούφης ξεκίνησε να εργάζεται πάνω στη στρατηγική και την εταιρική ταυτότητα του Project και βρίσκοντας έμπνευση στον αγαπημένο του σκύλο του Mailo, έχτισε το brand της εταιρείας. Έτσι, το 2019 το πρώτο κατάστημα Mailo’s The Pasta Project στο Κολωνάκι είναι γεγονός και έκτοτε η επιτυχία σημειώνει εκθετική άνοδο.

Σήμερα το δίκτυο καταστημάτων ξεπερνά τα 40 σημεία σε Ελλάδα και Κύπρο μέσω του μοντέλου franchising που έχει αναπτυχθεί. Η ανάπτυξη αυτή σημαίνει πως η Mailo’s: The Pasta Project απασχολεί πάνω από 400 εργαζομένους στο σύνολο του δικτύου στις δυο χώρες. Από πλευράς οικονομικών μεγεθών, ο τζίρος του 2022 για το σύνολο των καταστημάτων ξεπέρασε τα 11 εκατ. ευρώ, το 2023 έκλεισε με υπερδιπλασιασμό, ενώ οι προβλέψεις για το 2024 θέλουν τη Mailo’s: The Pasta Project να αγγίζει μέχρι και τα 40 εκατ. ευρώ. Πέραν της αγοράς της Κύπρου, όπου έχει συναφθεί συμφωνία master franchise, η εταιρεία έχει πλάνα και για περαιτέρω διεθνή επέκταση, θεωρώντας πως διαθέτει αφενός δυνατό concept (Fresh Pasta & Fresh Sauce) αφετέρου υψηλής ποιότητας προϊόν που μπορούν αμφότερα να σταθούν και σε άλλες αγορές.