Η Boeing διακόπτει την παραγωγή των 737 Max τον Ιανουάριο
Την -προσωρινή- διακοπή της παραγωγής των αεροσκαφών 737 Max ανακοίνωσε η Boeing, εννέα μήνες μετά τα δύο πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα.
Η αμερικανική εταιρεία θα διακόψει την παραγωγή των επιβατικών αεροσκαφών του συγκεκριμένου τύπου από τον Ιανουάριο. Πάνω από 300 άνθρωποι βρήκαν τραγικό θάνατο από τις συντριβές των δύο αεροπλάνων σε Ινδονησία και Αιθιοπία, μετά τις αναφορές για προβλήματα στο λογισμικό του αεροσκάφους.
Τα 737 Max παράγονται σε εργοστάσια του αμερικανικού κολοσσού στο Σιάτλ και την Ουάσιγκτον, τα οποία απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους.
Η απόφαση της Boeing εκθέτει και το αμερικανικό Κογκρέσο, το οποίο, μόλις την περασμένη εβδομάδα, αποφάσισε τη συνέχιση των πτήσεων στις ΗΠΑ με τα συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφη, γνωρίζοντας ότι υπάρχει ρίσκο.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, έχει στις αποθήκες της πάνω από 400 έτοιμα 737 Max, ενώ έχει έτοιμο πλάνο για τους εργαζόμενους στο συγκεκριμένο πρότζεκτ, ώστε να μην χαθούν θέσεις εργασίας.
Η διεύθυνση της εταιρείας διαβεβαίωσε ότι επανεκτιμά και αναπροσαρμόζει «συνεχώς» τα σχέδιά της για την παραγωγή του επιβατικού αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων, λαμβάνοντας υπόψη περίπτωση την πιθανότητα παράτασης της ακινητοποίησης των MAX. Στο πλαίσιο της διαδικασίας, «αποφασίσαμε να δώσουμε την προτεραιότητα στην παράδοση των αεροσκαφών που έχουμε στο στοκ» και «να αναστείλουμε την παραγωγή στο πλαίσιο του προγράμματος του 737 από τον επόμενο μήνα», αναφέρει ανακοίνωση της Μπόινγκ, στην οποία τονίζεται πως σε αυτό το στάδιο δεν προβλέπεται να γίνουν απολύσεις προσωπικού ή να δοθούν άδειες άνευ αποδοχών.
Η κίνηση ενδέχεται να έχει επιπτώσεις για την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού της Μπόινγκ αλλά και την αμερικανική οικονομία. Η απόφαση ανακοινώθηκε έπειτα από τη διήμερη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας στο Σικάγο και ακολουθεί την ανακοίνωση της ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ότι δεν θα εγκρίνει την επάνοδο του τύπου αυτού αεροσκάφους — στο οποίο η Μπόινγκ έχει στοιχηματίσει σε μεγάλο βαθμό το μέλλον της — πριν από το 2020.
Το κόστος της καθήλωσης των 737 MAX υπολογίζεται ότι έχει στοιχίσει στην αμερικανική αεροπορική βιομηχανία 9 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι στιγμής.
Η μετοχή της Μπόινγκ έκλεισε με πτώση 4% χθες και είχε πέσει άλλο 1% έπειτα από περίπου μία ώρα σε συναλλαγές μετά το κλείσιμο. Τα στοιχεία για τα αποτελέσματα χρήσης της εταιρείας το τέταρτο τρίμηνο του 2019 πρόκειται να δοθούν στη δημοσιότητα στα τέλη του Ιανουαρίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η αμερικανική εταιρεία θα διακόψει την παραγωγή των επιβατικών αεροσκαφών του συγκεκριμένου τύπου από τον Ιανουάριο. Πάνω από 300 άνθρωποι βρήκαν τραγικό θάνατο από τις συντριβές των δύο αεροπλάνων σε Ινδονησία και Αιθιοπία, μετά τις αναφορές για προβλήματα στο λογισμικό του αεροσκάφους.
Τα 737 Max παράγονται σε εργοστάσια του αμερικανικού κολοσσού στο Σιάτλ και την Ουάσιγκτον, τα οποία απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους.
Η απόφαση της Boeing εκθέτει και το αμερικανικό Κογκρέσο, το οποίο, μόλις την περασμένη εβδομάδα, αποφάσισε τη συνέχιση των πτήσεων στις ΗΠΑ με τα συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφη, γνωρίζοντας ότι υπάρχει ρίσκο.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, έχει στις αποθήκες της πάνω από 400 έτοιμα 737 Max, ενώ έχει έτοιμο πλάνο για τους εργαζόμενους στο συγκεκριμένο πρότζεκτ, ώστε να μην χαθούν θέσεις εργασίας.
Η διεύθυνση της εταιρείας διαβεβαίωσε ότι επανεκτιμά και αναπροσαρμόζει «συνεχώς» τα σχέδιά της για την παραγωγή του επιβατικού αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων, λαμβάνοντας υπόψη περίπτωση την πιθανότητα παράτασης της ακινητοποίησης των MAX. Στο πλαίσιο της διαδικασίας, «αποφασίσαμε να δώσουμε την προτεραιότητα στην παράδοση των αεροσκαφών που έχουμε στο στοκ» και «να αναστείλουμε την παραγωγή στο πλαίσιο του προγράμματος του 737 από τον επόμενο μήνα», αναφέρει ανακοίνωση της Μπόινγκ, στην οποία τονίζεται πως σε αυτό το στάδιο δεν προβλέπεται να γίνουν απολύσεις προσωπικού ή να δοθούν άδειες άνευ αποδοχών.
Η κίνηση ενδέχεται να έχει επιπτώσεις για την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού της Μπόινγκ αλλά και την αμερικανική οικονομία. Η απόφαση ανακοινώθηκε έπειτα από τη διήμερη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας στο Σικάγο και ακολουθεί την ανακοίνωση της ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ότι δεν θα εγκρίνει την επάνοδο του τύπου αυτού αεροσκάφους — στο οποίο η Μπόινγκ έχει στοιχηματίσει σε μεγάλο βαθμό το μέλλον της — πριν από το 2020.
Το κόστος της καθήλωσης των 737 MAX υπολογίζεται ότι έχει στοιχίσει στην αμερικανική αεροπορική βιομηχανία 9 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι στιγμής.
Η μετοχή της Μπόινγκ έκλεισε με πτώση 4% χθες και είχε πέσει άλλο 1% έπειτα από περίπου μία ώρα σε συναλλαγές μετά το κλείσιμο. Τα στοιχεία για τα αποτελέσματα χρήσης της εταιρείας το τέταρτο τρίμηνο του 2019 πρόκειται να δοθούν στη δημοσιότητα στα τέλη του Ιανουαρίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ