Διώρυγα του Σουέζ: Με βυθοκόρους, ρυμουλκά και τη βοήθεια της πλημμυρίδας γίνεται η επιχείρηση αποκόλλησης
Το πλοίο της Ever Given έχει μπλοκάρει εδώ και τέσσερις μέρες τη Διώρυγα του Σουέζ προκαλώντας προβλήματα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα καθώς απέκλεισε μια από τις βασικότερες θαλάσσιες διόδους του κόσμου
Σαν να μην ήταν αρκετά τα «χτυπήματα» που δέχεται η οικονομία από την οικονομική κρίση που επέφερε η πανδημία, η προσωρινή αναστολή της κυκλοφορίας στη διώρυγα του Σουέζ ήρθε να δυσχεράνει περαιτέρω την κατάσταση.
Το πλοίο της Ever Given έχει μπλοκάρει εδώ και τέσσερις μέρες τη Διώρυγα του Σουέζ προκαλώντας προβλήματα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα καθώς απέκλεισε μια από τις βασικότερες θαλάσσιες διόδους του κόσμου.
To χρονικό του γεγονότος
Το περιστατικό, το οποίο συνέβη την Τρίτη, προκάλεσε τεράστια συμφόρηση με δεκάδες πλοία να περιμένουν αποκλεισμένα στα δύο άκρα του καναλιού καθώς και στην περιοχή αναμονής στο κέντρο της διώρυγας, καθώς και σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων.
Πώς θα γίνει η διαδικασία αποκόλλησης
Βίντεο από τις προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 400 μέτρων έδωσε στη δημοσιότητα η αρμόδια αρχή της διώρυγας. «Χρησιμοποιούνται ρυμουλκά και βυθοκόροι για να σπάσουν βράχοι» και να μπορέσει να απελευθερωθεί το σκάφος, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο στέλεχος της ιαπωνικής εταιρίας Shoei Kisen Kaisha, στην οποία ανήκει το πλοίο.
Οι βυθοκόροι είχαν έως χθες απομακρύνει περίπου 20.000 τόνους άμμου γύρω από την πλώρη του πλοίου, ωστόσο η επιχείρηση ρυμούλκησης του σκάφους ανεστάλη κατά τη διάρκεια της νύχτας. «Στόχος μας είναι να τα καταφέρουμε μετά το σαββατοκύριακο, αλλά όλα θα πρέπει να λειτουργήσουν υπέρ αυτού», δήλωσε αργά χθες στην ολλανδική τηλεόραση ο Πέτερ Μπερντόφσκι, διευθύνων σύμβουλος της Boskalis. Η Boskalis είναι η ιδιοκτήτρια εταιρία της Smit Salvage, στην οποία ανατέθηκε αυτή την εβδομάδα να βοηθήσει την αιγυπτιακή αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) να αποκολλήσει το σκάφος.
Η εταιρία Smit Salvage έχει εμφανιστεί πάντως πιο επιφυλακτική από τον πρόεδρο της Shoei Kisen, της ιδιοκτήτριας εταιρίας του Ever Given, ο οποίος δήλωσε πως ευελπιστεί το πλοίο να αποκολληθεί σήμερα το βράδυ.
Έτοιμες να βοηθήσουν και οι ΗΠΑ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι έτοιμες να βοηθήσουν την Αίγυπτο για να αποκολληθεί το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει μπλοκάρει εδώ και τέσσερις ημέρες τη Διώρυγα του Σουέζ.
Η Ουάσιγκτον προτίθεται να στείλει μια ομάδα ειδικών του Πολεμικού Ναυτικού, που θα μπορούσαν να φτάσουν πολύ γρήγορα στην περιοχή, ανέφεραν την Παρασκευή πολλοί Αμερικανοί αξιωματούχοι. «Προσφέραμε τη βοήθειά μας στις αιγυπτιακές αρχές για να ανοίξει η Διώρυγα του Σουέζ», ανέφερε η εκπρόσωπος Τύπου του Λευκού Οίκου, Τζεν Ψάκι. «Οι συζητήσεις συνεχίζονται και ελπίζω ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να πούμε περισσότερα», πρόσθεσε.
Ο εκπρόσωπος της Κεντρικής Διοίκησης του αμερικανικού στρατού (Centcom), Μπιλ Έρμπαν, σημείωσε ότι το Πεντάγωνο ήδη σχεδιάζει μια πιθανή αποστολή. «Προσφέραμε βοήθεια στην Αίγυπτο, είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε και θα εξετάσουμε κάθε συγκεκριμένο αίτημα που θα λάβουμε», είπε. «Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση, αλλά δεν έχουμε κάτι να προσθέσουμε όσον αφορά κάποια συγκεκριμένη βοήθεια επί του παρόντος» εξήγησε.
Η Κεντρική Διοίκηση, που καλύπτει την περιοχή της Μέσης Ανατολής, είναι υπεύθυνη και για την προστασία των θαλάσσιων μεταφορών στην περιοχή αυτήν. Αν η Αίγυπτος ζητήσει βοήθεια, οι Αμερικανοί ειδικοί θα μπορούσαν να φτάσουν ακόμη και το Σάββατο, από το Μπαχρέιν όπου εδρεύει ο 5ος Στόλος. Προς το παρόν δεν υπάρχει τέτοιο αίτημα.
Οι ΗΠΑ είναι επίσης έτοιμες να παράσχουν συμβουλές για θέματα ασφαλείας στις ναυτιλιακές εταιρείες που θα αποφασίσουν να αποφύγουν τα πλοία τους το Σουέζ και να περιπλεύσουν την Αφρική. Σε μια τέτοια περίπτωση θα περάσουν από ζώνες όπου δρουν πειρατές. Όμως, ούτε ο 5ος Στόλος, ούτε η Ναυτική Επιχειρησιακή Δύναμη, ένας διεθνής ναυτικός συνασπισμός που εδρεύει επίσης στο Μπαχρέιν, είναι σε θέση να συνοδεύσουν όλα τα πλοία που έχουν μπλοκαριστεί στο Σουέζ. «Μπορούμε σίγουρα να τους συμβουλεύσουμε, αλλά όχι και να τα συνοδεύσουμε όλα», σημείωσε ένας Αμερικανός στρατιωτικός αξιωματούχος.
Το Ever Given, ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μήκους 400 μέτρων, έχει κλείσει από την Τρίτη τη Διώρυγα, απ’ όπου περνάει σχεδόν το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.
Το πλοίο της Ever Given έχει μπλοκάρει εδώ και τέσσερις μέρες τη Διώρυγα του Σουέζ προκαλώντας προβλήματα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα καθώς απέκλεισε μια από τις βασικότερες θαλάσσιες διόδους του κόσμου.
To χρονικό του γεγονότος
Το περιστατικό, το οποίο συνέβη την Τρίτη, προκάλεσε τεράστια συμφόρηση με δεκάδες πλοία να περιμένουν αποκλεισμένα στα δύο άκρα του καναλιού καθώς και στην περιοχή αναμονής στο κέντρο της διώρυγας, καθώς και σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων.
Πώς θα γίνει η διαδικασία αποκόλλησης
Βίντεο από τις προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 400 μέτρων έδωσε στη δημοσιότητα η αρμόδια αρχή της διώρυγας. «Χρησιμοποιούνται ρυμουλκά και βυθοκόροι για να σπάσουν βράχοι» και να μπορέσει να απελευθερωθεί το σκάφος, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο στέλεχος της ιαπωνικής εταιρίας Shoei Kisen Kaisha, στην οποία ανήκει το πλοίο.
Οι βυθοκόροι είχαν έως χθες απομακρύνει περίπου 20.000 τόνους άμμου γύρω από την πλώρη του πλοίου, ωστόσο η επιχείρηση ρυμούλκησης του σκάφους ανεστάλη κατά τη διάρκεια της νύχτας. «Στόχος μας είναι να τα καταφέρουμε μετά το σαββατοκύριακο, αλλά όλα θα πρέπει να λειτουργήσουν υπέρ αυτού», δήλωσε αργά χθες στην ολλανδική τηλεόραση ο Πέτερ Μπερντόφσκι, διευθύνων σύμβουλος της Boskalis. Η Boskalis είναι η ιδιοκτήτρια εταιρία της Smit Salvage, στην οποία ανατέθηκε αυτή την εβδομάδα να βοηθήσει την αιγυπτιακή αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) να αποκολλήσει το σκάφος.
Η εταιρία Smit Salvage έχει εμφανιστεί πάντως πιο επιφυλακτική από τον πρόεδρο της Shoei Kisen, της ιδιοκτήτριας εταιρίας του Ever Given, ο οποίος δήλωσε πως ευελπιστεί το πλοίο να αποκολληθεί σήμερα το βράδυ.
Έτοιμες να βοηθήσουν και οι ΗΠΑ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι έτοιμες να βοηθήσουν την Αίγυπτο για να αποκολληθεί το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει μπλοκάρει εδώ και τέσσερις ημέρες τη Διώρυγα του Σουέζ.
Η Ουάσιγκτον προτίθεται να στείλει μια ομάδα ειδικών του Πολεμικού Ναυτικού, που θα μπορούσαν να φτάσουν πολύ γρήγορα στην περιοχή, ανέφεραν την Παρασκευή πολλοί Αμερικανοί αξιωματούχοι. «Προσφέραμε τη βοήθειά μας στις αιγυπτιακές αρχές για να ανοίξει η Διώρυγα του Σουέζ», ανέφερε η εκπρόσωπος Τύπου του Λευκού Οίκου, Τζεν Ψάκι. «Οι συζητήσεις συνεχίζονται και ελπίζω ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να πούμε περισσότερα», πρόσθεσε.
Ο εκπρόσωπος της Κεντρικής Διοίκησης του αμερικανικού στρατού (Centcom), Μπιλ Έρμπαν, σημείωσε ότι το Πεντάγωνο ήδη σχεδιάζει μια πιθανή αποστολή. «Προσφέραμε βοήθεια στην Αίγυπτο, είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε και θα εξετάσουμε κάθε συγκεκριμένο αίτημα που θα λάβουμε», είπε. «Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση, αλλά δεν έχουμε κάτι να προσθέσουμε όσον αφορά κάποια συγκεκριμένη βοήθεια επί του παρόντος» εξήγησε.
Η Κεντρική Διοίκηση, που καλύπτει την περιοχή της Μέσης Ανατολής, είναι υπεύθυνη και για την προστασία των θαλάσσιων μεταφορών στην περιοχή αυτήν. Αν η Αίγυπτος ζητήσει βοήθεια, οι Αμερικανοί ειδικοί θα μπορούσαν να φτάσουν ακόμη και το Σάββατο, από το Μπαχρέιν όπου εδρεύει ο 5ος Στόλος. Προς το παρόν δεν υπάρχει τέτοιο αίτημα.
Οι ΗΠΑ είναι επίσης έτοιμες να παράσχουν συμβουλές για θέματα ασφαλείας στις ναυτιλιακές εταιρείες που θα αποφασίσουν να αποφύγουν τα πλοία τους το Σουέζ και να περιπλεύσουν την Αφρική. Σε μια τέτοια περίπτωση θα περάσουν από ζώνες όπου δρουν πειρατές. Όμως, ούτε ο 5ος Στόλος, ούτε η Ναυτική Επιχειρησιακή Δύναμη, ένας διεθνής ναυτικός συνασπισμός που εδρεύει επίσης στο Μπαχρέιν, είναι σε θέση να συνοδεύσουν όλα τα πλοία που έχουν μπλοκαριστεί στο Σουέζ. «Μπορούμε σίγουρα να τους συμβουλεύσουμε, αλλά όχι και να τα συνοδεύσουμε όλα», σημείωσε ένας Αμερικανός στρατιωτικός αξιωματούχος.
Το Ever Given, ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μήκους 400 μέτρων, έχει κλείσει από την Τρίτη τη Διώρυγα, απ’ όπου περνάει σχεδόν το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.