Διώρυγα του Σουέζ - Θρίλερ η ευθυγράμμιση του Ever Given: Πλέει ξανά το πλοίο
Νωρίτερα είχε μπλόκαρει και πάλι τη Διώρυγα του Σουέζ - Αποκαθίσταται η κυκλοφορία των πλοίων
Το τεράστιο εμπορικό σκάφος Ever Given πλέει και πάλι κανονικά προς την βόρεια έξοδο του καναλιού σμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από το vessel finder.
To πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «απελευθερώθηκε» και η κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ έχει αρχίσει να αποκαθίσταται, επιβεβαίωσε λίγο μετά τις 4 το απόγευμα ο υπεύθυνος της αρχής του Καναλιού, μετά από επτά ημέρες επιχειρήσεων.
Νωρίτερα σύμφωνα με το Reuters, το πλοίο Ever Given γύρισε στην θέση που ήταν πριν λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν στην περιοχή με το τεράστιο πλοί να κολλάει στα αβαθή.
Η προσάραξη του τεράστιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Διώρυγα του Σουέζ είναι πιθανόν να οδηγήσει σε απώλειες ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τις εταιρίες αντασφάλισης, σύμφωνα με τον οίκο Fitch Ratings.
Ειδικοί αναλυτές τονίζουν, πάντως, ότι θα χρειαστεί χρόνος – ίσως και ημέρες – μέχρι τα πάνω από 360 πλοία, που έχουν ακινητοποιηθεί εκατέρωθεν της Διώρυγας, να μπορέσουν να συνεχίζουν το ταξίδι τους σε μία από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες εμπορικές οδούς στον κόσμο.
Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται τουλάχιστον 25 πετρελαιοφόρα (εκ των οποία τουλάχιστον τρία γιγαντιαία δεξαμενόπλοια, τύπου VLCC), δεκάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (τουλάχιστον τρία με χωρητικότητα εκτοπίσματος ανάλογη του Ever Given), υγραεριοφόρα πλοία και οχηματαγωγά.
Το περιστατικό αυτό θα μειώσει τα κέρδη των παγκόσμιων αντασφαλιστικών εταιριών αλλά δεν αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά το πιστοληπτικό τους προφίλ, ενώ οι τιμές για την αντασφάλιση στη ναυτιλία θα αυξηθούν περαιτέρω, όπως ανέφερε ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας.
Τα ναύλα για τα τάνκερ πετρελαϊκών προϊόντων σχεδόν διπλασιάστηκαν μετά την προσάραξη του πλοίου ενώ ο αποκλεισμός της Διώρυγας προκάλεσε αναταραχή στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, απειλώντας με δαπανηρές καθυστερήσεις τις εταιρίες που ήδη προσπαθούν να διαχειριστούν τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί λόγω της COVID-19.
«Οι τελικές απώλειες θα εξαρτηθούν από πόσο θα χρειαστεί η εταιρία ‘διάσωσης’ για να απελευθερώσει τελείως το Ever Given και από το πότε θα αποκατασταθεί η κανονική κίνηση των πλοίων αλλά ο Fitch εκτιμά ότι οι απώλειες μπορεί άνετα να είναι της τάξης των εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ», ανέφερε ο οίκος.
Η πλοιοκτήτρια εταιρία και οι εταιρίες ασφάλισης του Ever Given είναι επίσης αντιμέτωπες με αξιώσεις ύψους εκατομμυρίων δολαρίων ακόμα και στην περίπτωση το σκάφος αποκολληθεί γρήγορα, όπως δήλωσαν πηγές του κλάδου στο Reuters την Τετάρτη. Ένα μεγάλο μέρος των απωλειών θα έχει πιθανόν αντασφαλιστεί από μια ομάδα διεθνών αντασφαλιστικών εταιριών, ανέφερε ο Fitch, προσθέτοντας ότι αυτό θα εντείνει τις πιέσεις στα κέρδη πρώτου εξαμήνου.
Οι παγκόσμιες αντασφαλιστικές εταιρίες είναι ήδη σε δύσκολη κατάσταση λόγω των φυσικών καταστροφών, όπως οι χειμερινές θύελλες στις ΗΠΑ και οι πλημμύρες στην Αυστραλία, καθώς και λόγω ζημιών που σχετίζονται με την πανδημία της COVID-19.
To πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «απελευθερώθηκε» και η κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ έχει αρχίσει να αποκαθίσταται, επιβεβαίωσε λίγο μετά τις 4 το απόγευμα ο υπεύθυνος της αρχής του Καναλιού, μετά από επτά ημέρες επιχειρήσεων.
Νωρίτερα σύμφωνα με το Reuters, το πλοίο Ever Given γύρισε στην θέση που ήταν πριν λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν στην περιοχή με το τεράστιο πλοί να κολλάει στα αβαθή.
Η προσάραξη του τεράστιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Διώρυγα του Σουέζ είναι πιθανόν να οδηγήσει σε απώλειες ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τις εταιρίες αντασφάλισης, σύμφωνα με τον οίκο Fitch Ratings.
Το μήκους 400 μέτρων Ever Given προσάραξε διαγωνίως στη Διώρυγα την περασμένη Τρίτη, κλείνοντας το συντομότερο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας για εκατοντάδες πλοία που ανέμεναν να το διασχίσουν.Ever Given ship blocking the Suez Canal since Tuesday has been partially refloated successfully. It is now 102 metres away from shore: Suez Canal Authority #EVERGIVEN #Evergreen #suezcanel #SuezCrisis pic.twitter.com/1L6A0rCW5M
— Daily News Egypt (@DailyNewsEgypt) March 29, 2021
Ειδικοί αναλυτές τονίζουν, πάντως, ότι θα χρειαστεί χρόνος – ίσως και ημέρες – μέχρι τα πάνω από 360 πλοία, που έχουν ακινητοποιηθεί εκατέρωθεν της Διώρυγας, να μπορέσουν να συνεχίζουν το ταξίδι τους σε μία από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες εμπορικές οδούς στον κόσμο.
Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται τουλάχιστον 25 πετρελαιοφόρα (εκ των οποία τουλάχιστον τρία γιγαντιαία δεξαμενόπλοια, τύπου VLCC), δεκάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (τουλάχιστον τρία με χωρητικότητα εκτοπίσματος ανάλογη του Ever Given), υγραεριοφόρα πλοία και οχηματαγωγά.
Το περιστατικό αυτό θα μειώσει τα κέρδη των παγκόσμιων αντασφαλιστικών εταιριών αλλά δεν αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά το πιστοληπτικό τους προφίλ, ενώ οι τιμές για την αντασφάλιση στη ναυτιλία θα αυξηθούν περαιτέρω, όπως ανέφερε ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας.
Τα ναύλα για τα τάνκερ πετρελαϊκών προϊόντων σχεδόν διπλασιάστηκαν μετά την προσάραξη του πλοίου ενώ ο αποκλεισμός της Διώρυγας προκάλεσε αναταραχή στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, απειλώντας με δαπανηρές καθυστερήσεις τις εταιρίες που ήδη προσπαθούν να διαχειριστούν τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί λόγω της COVID-19.
«Οι τελικές απώλειες θα εξαρτηθούν από πόσο θα χρειαστεί η εταιρία ‘διάσωσης’ για να απελευθερώσει τελείως το Ever Given και από το πότε θα αποκατασταθεί η κανονική κίνηση των πλοίων αλλά ο Fitch εκτιμά ότι οι απώλειες μπορεί άνετα να είναι της τάξης των εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ», ανέφερε ο οίκος.
Η πλοιοκτήτρια εταιρία και οι εταιρίες ασφάλισης του Ever Given είναι επίσης αντιμέτωπες με αξιώσεις ύψους εκατομμυρίων δολαρίων ακόμα και στην περίπτωση το σκάφος αποκολληθεί γρήγορα, όπως δήλωσαν πηγές του κλάδου στο Reuters την Τετάρτη. Ένα μεγάλο μέρος των απωλειών θα έχει πιθανόν αντασφαλιστεί από μια ομάδα διεθνών αντασφαλιστικών εταιριών, ανέφερε ο Fitch, προσθέτοντας ότι αυτό θα εντείνει τις πιέσεις στα κέρδη πρώτου εξαμήνου.
Οι παγκόσμιες αντασφαλιστικές εταιρίες είναι ήδη σε δύσκολη κατάσταση λόγω των φυσικών καταστροφών, όπως οι χειμερινές θύελλες στις ΗΠΑ και οι πλημμύρες στην Αυστραλία, καθώς και λόγω ζημιών που σχετίζονται με την πανδημία της COVID-19.