Κρίση στο Αφγανιστάν: Επικρίσεις για τη «χαοτική» απάντηση του Ηνωμένου Βασιλείου
Οι εθελοντές λειτουργούν «τυφλά» σχετικά με τις ανάγκες των προσφύγων, ενώ τα ξενοδοχεία ξέμειναν από προσωπικό για τη διανομή βοήθειας
Για «χαοτική και ασυντόνιστη» απάντηση προς τις οικογένειες που εκκενώθηκαν από το Αφγανιστάν στη Βρετανία, κατηγορούν φιλανθρωπικές οργανώσεις την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου.
Όπως αναφέρει η «Guardian», οι οργανώσεις ισχυρίζονται πως ένα ξενοδοχείο, όπου 50 μωρά βρίσκονταν σε καραντίνα με τις οικογένειές τους μετά τη διαφυγή τους από τους Ταλιμπάν, δεν είχε να τους δώσει γάλα.
Σε άλλα ξενοδοχεία, ρούχα, καλλυντικά και πάνες που είχαν δωριστεί από τους πολίτες, απομακρύνθηκαν από τους διευθυντές, καθώς δεν είχαν προσωπικό για να τα διανέμουν.
Έχουν ήδη αναφερθεί περιστατικά με οικογένειες Αφγανών που κλέβουν από μαγαζιά πάνες και άλλα είδη πρώτης ανάγκης, λόγω έλλειψης κρατικής υποστήριξης.
Όπως ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση την περασμένη εβδομάδα, περισσότεροι από 10.000 Αφγανοί, συμπεριλαμβανομένων χιλιάδων παιδιών, βρίσκονταν σε ξενοδοχεία καραντίνας. Σύμφωνα με τη VCSEP, μεταφέρονται τώρα σε τουλάχιστον 70 «ξενοδοχεία γέφυρας» ή άλλα καταλύματα.
Ο Laurence Smith, ιδρυτής της οργάνωσης εθελοντών Lewisham Donation Hub, δήλωσε ότι εργάζονταν «όλο το εικοσιτετράωρο» στο πλαίσιο της εθνικής ανταπόκρισης, παραδίδοντας προμήθειες σε ξενοδοχεία γύρω από τα αεροδρόμια Χίθροου και Λούτον στο Λονδίνο τις τελευταίες 10 ημέρες. Όπως είπε: «Δεν υπάρχει τμήμα logistics, δεν υπάρχει ανταλλαγή πληροφοριών, αυτό είναι εμφανές. Επικρατεί χάος. Οι άνθρωποι στα ξενοδοχεία αντιμετωπίζουν πραγματική ανάγκη, αλλά οι διευθυντές των ξενοδοχείων λένε “έχουμε βοήθεια, αλλά δεν έχουμε κανέναν να την ταξινομήσει και να τη μεταφέρει στα δωμάτια”».
Όπως αναφέρει ο ίδιος, το περασμένο σαββατοκύριακο, έλαβε ένα έκτακτο αίτημα από τη Re:Act, μια φιλανθρωπική οργάνωση για την αντιμετώπιση καταστροφών, για να παραδώσει γάλα σε ένα ξενοδοχείο που στεγάζει 50 μωρά. Ο ίδιος μπόρεσε να βρει αρκετό γάλα για τον μισό αριθμό και το παρέδωσε το ίδιο βράδυ.
«Θα πρέπει να υπάρξει μια συντονισμένη απάντηση από την κυβέρνηση», είπε ο Smith. «Απογοητεύσαμε τους Αφγανούς στη χώρα τους, και το να τους απογοητεύσουμε ξανά είναι ντροπή», πρόσθεσε ο ίδιος.
Η Sophie Livingstone, επικεφαλής του Little Village, το οποίο παρέχει πάνες και ρούχα σε παιδιά κάτω των πέντε ετών που βρίσκονται σε καραντίνα σε ξενοδοχεία του Λονδίνου, δήλωσε: «Η απάντηση από φιλανθρωπικούς οργανισμούς και εθελοντές ήταν απίστευτη, αλλά από την εμπειρία μας, ο συντονισμός από την κυβέρνηση ήταν ανύπαρκτος».
Ο Robyn Knox, προσωρινός διευθυντής του VCSEP, δήλωσε: «Είναι μια πολύ χαοτική κατάσταση. Προσπαθούμε να συνεργαστούμε με τη διαδικασία του υπουργείου Εσωτερικών για να προσπαθήσουμε να το αντιμετωπίσουμε».
Όπως αναφέρει η «Guardian», οι οργανώσεις ισχυρίζονται πως ένα ξενοδοχείο, όπου 50 μωρά βρίσκονταν σε καραντίνα με τις οικογένειές τους μετά τη διαφυγή τους από τους Ταλιμπάν, δεν είχε να τους δώσει γάλα.
Σε άλλα ξενοδοχεία, ρούχα, καλλυντικά και πάνες που είχαν δωριστεί από τους πολίτες, απομακρύνθηκαν από τους διευθυντές, καθώς δεν είχαν προσωπικό για να τα διανέμουν.
Έχουν ήδη αναφερθεί περιστατικά με οικογένειες Αφγανών που κλέβουν από μαγαζιά πάνες και άλλα είδη πρώτης ανάγκης, λόγω έλλειψης κρατικής υποστήριξης.
Για «χάος» κάνουν λόγο φιλανθρωπικές οργανώσεις
Οι φιλανθρωπικές και οι εθελοντικές οργανώσεις αποτελούν μέρος της Εθελοντικής και Κοινοτικής Εταιρικής Σχέσης Έκτακτης Ανάγκης (VCSEP), η οποία κλήθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών της χώρας για να συντονίσει τη βοήθεια για εκείνους που εκκενώθηκαν από την Καμπούλ.Όπως ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση την περασμένη εβδομάδα, περισσότεροι από 10.000 Αφγανοί, συμπεριλαμβανομένων χιλιάδων παιδιών, βρίσκονταν σε ξενοδοχεία καραντίνας. Σύμφωνα με τη VCSEP, μεταφέρονται τώρα σε τουλάχιστον 70 «ξενοδοχεία γέφυρας» ή άλλα καταλύματα.
Ο Laurence Smith, ιδρυτής της οργάνωσης εθελοντών Lewisham Donation Hub, δήλωσε ότι εργάζονταν «όλο το εικοσιτετράωρο» στο πλαίσιο της εθνικής ανταπόκρισης, παραδίδοντας προμήθειες σε ξενοδοχεία γύρω από τα αεροδρόμια Χίθροου και Λούτον στο Λονδίνο τις τελευταίες 10 ημέρες. Όπως είπε: «Δεν υπάρχει τμήμα logistics, δεν υπάρχει ανταλλαγή πληροφοριών, αυτό είναι εμφανές. Επικρατεί χάος. Οι άνθρωποι στα ξενοδοχεία αντιμετωπίζουν πραγματική ανάγκη, αλλά οι διευθυντές των ξενοδοχείων λένε “έχουμε βοήθεια, αλλά δεν έχουμε κανέναν να την ταξινομήσει και να τη μεταφέρει στα δωμάτια”».
Στα «τυφλά» δρουν οι εθελοντές
Η οργάνωση του Smith λειτουργεί στα «τυφλά», όπως είπε, χωρίς να έχει πρόσβαση σε επίσημους καταλόγους καραντίνας ή ξενοδοχείων «γέφυρας», στον αριθμό των οικογενειών που βρίσκονται μέσα σε αυτά, το φύλο ή την ηλικία τους. Πολλοί Αφγανοί έπρεπε να αφήσουν πίσω ό,τι είχαν, συμπεριλαμβανομένων των ρούχων τους.Όπως αναφέρει ο ίδιος, το περασμένο σαββατοκύριακο, έλαβε ένα έκτακτο αίτημα από τη Re:Act, μια φιλανθρωπική οργάνωση για την αντιμετώπιση καταστροφών, για να παραδώσει γάλα σε ένα ξενοδοχείο που στεγάζει 50 μωρά. Ο ίδιος μπόρεσε να βρει αρκετό γάλα για τον μισό αριθμό και το παρέδωσε το ίδιο βράδυ.
«Θα πρέπει να υπάρξει μια συντονισμένη απάντηση από την κυβέρνηση», είπε ο Smith. «Απογοητεύσαμε τους Αφγανούς στη χώρα τους, και το να τους απογοητεύσουμε ξανά είναι ντροπή», πρόσθεσε ο ίδιος.
Η Sophie Livingstone, επικεφαλής του Little Village, το οποίο παρέχει πάνες και ρούχα σε παιδιά κάτω των πέντε ετών που βρίσκονται σε καραντίνα σε ξενοδοχεία του Λονδίνου, δήλωσε: «Η απάντηση από φιλανθρωπικούς οργανισμούς και εθελοντές ήταν απίστευτη, αλλά από την εμπειρία μας, ο συντονισμός από την κυβέρνηση ήταν ανύπαρκτος».
Ο Robyn Knox, προσωρινός διευθυντής του VCSEP, δήλωσε: «Είναι μια πολύ χαοτική κατάσταση. Προσπαθούμε να συνεργαστούμε με τη διαδικασία του υπουργείου Εσωτερικών για να προσπαθήσουμε να το αντιμετωπίσουμε».