Ερίκ Ζεμούρ: Ο...διανοούμενος ακροδεξιός με την τακτική Τραμπ - Πώς έστρεψε επάνω του τα φώτα της δημοσιότητας
Η υπερβολική κάλυψή του από τα ΜΜΕ μοιραία έχει «πνίξει» τους μικρότερους υποψηφίους της Αριστεράς
Μεγάλη εντύπωση έχει προκαλέσει στο εσωτερικό της Γαλλίας - και όχι μόνο - τα ανεβασμένα ποσοστά του ακροδεξιού υποψηφίου τηλεαστέρα, Ερίκ Ζεμούρ, όπου με όχημα τη μικρή οθόνη και την ακραία του ρητορική, καταφέρνει -προς ώρας- να έχει μπει για τα καλά στο μάτι των Μακρόν και Λεπέν.
Ειδικότερα, πριν από τρεις μήνες τα ποσοστά του τηλεαστέρα Ζεμούρ ήταν μονοψήφια και δεν του έδιναν καμία ελπίδα για τις φιλοδοξίες του να βρεθεί στην προεδρία της Γαλλίας, σε αντίθεση με το σήμερα που έχουν τριπλασιαστεί (ξεπέρασε για πρώτη φορά τη Μαρίν Λεπέν σε δημοσκόπηση).
Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι ο Ζεμούρ, με την προβολή του από την τηλεόραση δημιούργησε ένα εύφορο πεδίο άμεσης επικοινωνίας με τον κόσμο, με τις κινήσεις του πλέον να βρίσκονται στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων. Σύμφωνα με εκτενές δημοσίευμα του Politico, ο Ζεμούρ έχει ανακατέψει για τα καλά την τράπουλα των εκλογών, ένα εξάμηνο πριν οι Γάλλοι κληθούν στις κάλπες.
Ειδικότερα, εντυπωσιακά ήταν τα ευρήματα της έρευνας Harris Interactive που έγινε την περασμένη εβδομάδα στη Γαλλία, όπου έδωσε στον Ζεμούρ το 17% και στην Μαρίν Λεπέν 15%, ενώ ο πρόεδρος Μακρόν είναι πρώτος στο 25%. Ο μέσος όρος των δημοσκοπήσεων από το Politico δίνει μια διαφορετική εικόνα, με την Λεπέν στο 17% και τον Ζεμούρ στο 13%, αλλά και τον Μακρόν στο 24%. Αποτελεί έναν πολιτικό με εμπρηστική, ακροδεξιά ρητορική για τη μετανάστευση και το Ισλάμ, που μπορεί να κάνει την έκπληξη στον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών.
Θυμίζει Τραμπ - Η κίνηση ματ που έκανε
Στο εν λόγω δημοσίευμα, αναφέρει ότι το μυστικό για το πως έκανε τα μέσα να ασχοληθούν τόσο μαζί του, ήταν ότι «έκανε κίνηση ματ απέναντι στα ΜΜΕ» όπως έκανε ο Τραμπ.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο Γκασπάρ Γκαντζέρ, σύμβουλος του τέως προέδρου Φρανσουά Ολάντ, ο Ζεμούρ γνωρίζει καλά ότι στο σημερινό σκηνικό των ΜΜΕ, της άμεσης επικοινωνίας, των συνθημάτων και των εντυπωσιακών δηλώσεων, αυτός που θα κάνει τις πιο εξωφρενικές δηλώσεις θα έχει το πλεονέκτημα.
Μπορεί ο ίδιος να μην είναι δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας, όπως ο Τραμπ, ωστόσο η πορεία και οι απόψεις τους έχουν κοινά σημεία: ένα είναι η τηλεόραση, ένα άλλο το ότι δεν ήταν πολιτικοί καριέρας, γεγονός που πρόβαλλαν δεόντως.
Ο αμερικανός μεγιστάνας με όχημα το τηλεπαιχνίδι-ριάλιτι για τους μαθητευόμενους Τραμπ έγινε ευρύτατα γνωστός στο κοινό της χώρας του. Ο γάλλος δημοσιογράφος μεταπήδησε από τις στήλες των εφημερίδων στη μικρή οθόνη, τα talk show και τα ενημερωτικά κανάλια που εναλλάσσουν ειδήσεις και σχολιασμό.
Αν, βέβαια, είσαι συνεχώς πίσω από το γυαλί θα πρέπει να έχεις και γνώμη και άποψη για όλα. Ο Ζεμούρ και είχε και επιμένει να την εκφράζει: να κρατήσει η Γαλλία σκληρή γραμμή στο Μεταναστευτικό. Πρόσφατα μάλιστα, πρότεινε να δίνονται στα παιδιά χριστιανικά ονόματα για καλύτερη ένταξη των μεταναστών και να απελαθούν όλοι οι «αλλοδαποί παραβάτες». Αντίθετα όμως από το αντιδιανοουμενίστικο στυλ του Τραμπ, ο Ζεμούρ θέλει να παρουσιάζει μια περισσότερο εκλεπτυσμένη εικόνα.
Η υπερβολική κάλυψή του από τα ΜΜΕ μοιραία έχει «πνίξει» τους μικρότερους υποψηφίους της Αριστεράς: τον περασμένο μήνα ο Ζεμούρ είχε συνολική κάλυψη 11 ωρών έναντι μόλις δύο ωρών για την Αν Ινταλγκό. Λίγο ως πολύ, όπως λέει στο Politico ο κοινωνιολόγος Φιλίπ Κορκίφ, ο Ζεμούρ έχει χτίσει πλέον μια δική του δυναμική στα ΜΜΕ η οποία θα αποδομηθεί μόνο αν συμβεί κάτι άλλο που θα αποσπάσει την προσοχή τους.
Ειδικότερα, πριν από τρεις μήνες τα ποσοστά του τηλεαστέρα Ζεμούρ ήταν μονοψήφια και δεν του έδιναν καμία ελπίδα για τις φιλοδοξίες του να βρεθεί στην προεδρία της Γαλλίας, σε αντίθεση με το σήμερα που έχουν τριπλασιαστεί (ξεπέρασε για πρώτη φορά τη Μαρίν Λεπέν σε δημοσκόπηση).
Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι ο Ζεμούρ, με την προβολή του από την τηλεόραση δημιούργησε ένα εύφορο πεδίο άμεσης επικοινωνίας με τον κόσμο, με τις κινήσεις του πλέον να βρίσκονται στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων. Σύμφωνα με εκτενές δημοσίευμα του Politico, ο Ζεμούρ έχει ανακατέψει για τα καλά την τράπουλα των εκλογών, ένα εξάμηνο πριν οι Γάλλοι κληθούν στις κάλπες.
Ειδικότερα, εντυπωσιακά ήταν τα ευρήματα της έρευνας Harris Interactive που έγινε την περασμένη εβδομάδα στη Γαλλία, όπου έδωσε στον Ζεμούρ το 17% και στην Μαρίν Λεπέν 15%, ενώ ο πρόεδρος Μακρόν είναι πρώτος στο 25%. Ο μέσος όρος των δημοσκοπήσεων από το Politico δίνει μια διαφορετική εικόνα, με την Λεπέν στο 17% και τον Ζεμούρ στο 13%, αλλά και τον Μακρόν στο 24%. Αποτελεί έναν πολιτικό με εμπρηστική, ακροδεξιά ρητορική για τη μετανάστευση και το Ισλάμ, που μπορεί να κάνει την έκπληξη στον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών.
Θυμίζει Τραμπ - Η κίνηση ματ που έκανε
Στο εν λόγω δημοσίευμα, αναφέρει ότι το μυστικό για το πως έκανε τα μέσα να ασχοληθούν τόσο μαζί του, ήταν ότι «έκανε κίνηση ματ απέναντι στα ΜΜΕ» όπως έκανε ο Τραμπ. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο Γκασπάρ Γκαντζέρ, σύμβουλος του τέως προέδρου Φρανσουά Ολάντ, ο Ζεμούρ γνωρίζει καλά ότι στο σημερινό σκηνικό των ΜΜΕ, της άμεσης επικοινωνίας, των συνθημάτων και των εντυπωσιακών δηλώσεων, αυτός που θα κάνει τις πιο εξωφρενικές δηλώσεις θα έχει το πλεονέκτημα.
Μπορεί ο ίδιος να μην είναι δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας, όπως ο Τραμπ, ωστόσο η πορεία και οι απόψεις τους έχουν κοινά σημεία: ένα είναι η τηλεόραση, ένα άλλο το ότι δεν ήταν πολιτικοί καριέρας, γεγονός που πρόβαλλαν δεόντως.
Ο αμερικανός μεγιστάνας με όχημα το τηλεπαιχνίδι-ριάλιτι για τους μαθητευόμενους Τραμπ έγινε ευρύτατα γνωστός στο κοινό της χώρας του. Ο γάλλος δημοσιογράφος μεταπήδησε από τις στήλες των εφημερίδων στη μικρή οθόνη, τα talk show και τα ενημερωτικά κανάλια που εναλλάσσουν ειδήσεις και σχολιασμό.
Αν, βέβαια, είσαι συνεχώς πίσω από το γυαλί θα πρέπει να έχεις και γνώμη και άποψη για όλα. Ο Ζεμούρ και είχε και επιμένει να την εκφράζει: να κρατήσει η Γαλλία σκληρή γραμμή στο Μεταναστευτικό. Πρόσφατα μάλιστα, πρότεινε να δίνονται στα παιδιά χριστιανικά ονόματα για καλύτερη ένταξη των μεταναστών και να απελαθούν όλοι οι «αλλοδαποί παραβάτες». Αντίθετα όμως από το αντιδιανοουμενίστικο στυλ του Τραμπ, ο Ζεμούρ θέλει να παρουσιάζει μια περισσότερο εκλεπτυσμένη εικόνα.
Η υπερβολική κάλυψή του από τα ΜΜΕ μοιραία έχει «πνίξει» τους μικρότερους υποψηφίους της Αριστεράς: τον περασμένο μήνα ο Ζεμούρ είχε συνολική κάλυψη 11 ωρών έναντι μόλις δύο ωρών για την Αν Ινταλγκό. Λίγο ως πολύ, όπως λέει στο Politico ο κοινωνιολόγος Φιλίπ Κορκίφ, ο Ζεμούρ έχει χτίσει πλέον μια δική του δυναμική στα ΜΜΕ η οποία θα αποδομηθεί μόνο αν συμβεί κάτι άλλο που θα αποσπάσει την προσοχή τους.