Απελπισμένες είναι πλέον οι οικογένειες όσων επέβαιναν στο Boeing 737-800 που συνετρίβη χθες στην Κίνα.

Υπενθυμίζεται πως μέχρι στιγμής στα συντρίμμια του αεροπλάνου δεν έχει βρεθεί κάποιος από τους 132 επιβαίνοντες εν ζωή.

Η εταιρεία China Eastern καθήλωσε όλα τα αεροσκάφη Boeing 737-800 σήμερα, μετά το τραγικό δυστύχημα που συνέβη χθες στην πτήση με προορισμό το Γκουαντζού.

Το αεροσκάφος φαίνεται πως έκανε μια πολύ ξαφνική βουτιά, έπεσε στα 30.000 πόδια μέσα σε 2 λεπτά και χτύπησε στο έδαφος με ταχύτητα που υπολογίζεται στα 563 χλμ./ώρα.

Ο κρατικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας CCTV αναφέρει ότι η China Eastern έχει συστήσει εννέα ομάδες για να ασχοληθούν με τη διερεύνηση του δυστυχήματος, την παροχή βοήθειας στην οικογένεια και άλλα επείγοντα ζητήματα. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας (CAAC) και η China Eastern έχουν στείλει επίσης αξιωματούχους στον τόπο της συντριβής.

Το μοντέλο του Boeing 737-800 είναι ο προκάτοχος του αμφιλεγόμενου μοντέλου 737 Max, αλλά θεωρείται ασφαλές, παρά τη σειρά δυστυχημάτων κατά τη διάρκεια της μακράς ιστορίας του.


Μιλώντας στη Sun Online, η ειδικός σε θέματα αεροπορίας Σάλι Γκέθιν, δήλωσε ότι τα δεδομένα πτήσης υποδηλώνουν ότι υπήρξε ένα «διάστημα 10 έως 20 δευτερολέπτων όπου ένας ή περισσότεροι από τους πιλότους ανέκτησαν τις αισθήσεις τους και προσπάθησαν να σώσουν το αεροπλάνο», πριν αυτό τελικά συντριβεί στο έδαφος.

Όλοι όσοι επέβαιναν στο αεροσκάφος «θα πρέπει να ήταν αναίσθητοι» κατά την τελική αυτή βουτιά, υποστηρίζει η Γκέθιν.

«Οι πιλότοι εκπαιδεύονται σε μεγάλο βαθμό σε προσομοιωτές. Αλλά στον πραγματικό κόσμο, μπορεί να συγκλονιστούν ή να αποπροσανατολιστούν από ξαφνικά γεγονότα. Αυτό είναι γνωστό ως φαινόμενο φόβου, και είναι πολύ δύσκολο να εκπαιδευτεί κανείς γι' αυτό. Ακόμη και οι έμπειροι πιλότοι μπορεί να αιφνιδιαστούν και τότε μπορεί να κάνουν κακές κρίσεις. Τώρα γίνονται προσπάθειες να αναγνωριστεί αυτό και να προσφερθεί πρόσθετη εκπαίδευση», πρόσθεσε.

Η ίδια δήλωσε ότι είναι «πολύ νωρίς για εικασίες» σχετικά με το τι μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή, αλλά ανάμεσα στα σενάρια θα μπορούσαν να είναι μια δυσλειτουργία του πίσω μέρους του αεροσκάφους, ο καιρός ή μια πληθώρα ζητημάτων που μπορεί να επηρέασαν το αεροσκάφος, όπως μια μικρή φωτιά ή ένα πρόβλημα καλωδίωσης.

Πρόσθεσε ότι είναι «ασυνήθιστο» το γεγονός ότι ο συγκυβερνήτης είχε 30.000 ώρες πτητικής εμπειρίας, ενώ ο πιλότος είχε μόνο 7.000 ώρες στο ενεργητικό του.

Ένας τρίτος εκπαιδευόμενος πιλότος, ο οποίος είχε μόνο μερικές εκατοντάδες ώρες πτητικής εμπειρίας, βρισκόταν επίσης στο αεροπλάνο.

Οι μετοχές της Boeing βυθίστηκαν σήμερα το πρωί, στην τελευταία καταστροφή που έπληξε την εταιρεία μετά τις συντριβές των 737 Max που προκλήθηκαν από ελαττωματικό λογισμικό ελέγχου πτήσης και οδήγησαν στην παραπομπή του κορυφαίου πιλότου της Boeing, σε διακανονισμό 225 εκατομμυρίων δολαρίων με τους επενδυτές και σε πληρωμή 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις οικογένειες των νεκρών.


Όπως φαίνεται σε βίντεο που έχει καταγράψει κάμερα κλειστού κυκλώματος και κυκλοφορεί στα social media, το αεροσκάφος χάνει ύψος και πέφτει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα κάθετα προς το έδαφος.

Ακολουθεί μεγάλη πυρκαγιά στην ορεινή περιοχή όπου κατέπεσε το αεροσκάφος με 123 επιβάτες και 9 μέλη πληρώματος.

Το αεροσκάφος «κονιορτοποιήθηκε», είπε κάτοικος της περιοχής όπου έγινε το δυστύχημα, σύμφωνα με κινεζικό μέσο ενημέρωσης.