Ρωσία: Έχει δεχτεί μεγάλο πλήγμα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας - Γυρίζει 30 χρόνια πίσω
Μεγάλο είναι το πρόβλημα και στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, γι' αυτό και πλέον κυκλοφορούν πολλά κλεμμένα στη Ρωσία
Σημαντικό είναι το πλήγμα που έχει δεχτεί η Ρωσία στις οικονομικές της δραστηριότητες, εξαιτίας της εισβολής της στην Ουκρανία, καθώς και των κυρώσεων των δυτικών χωρών.
Ιδιαίτερα η αυτοκινητοβιομηχανία δέχτηκε ισχυρότατο «χτύπημα», με την πιο σημαντική εταιρία τη Renault να εγκαταλείπει την συνεργασία της με την AvtoVAZ και τις υπόλοιπες (Mercedes, VW κ.ά.) να διακόπτουν συνολικά τις εργασίες τους εκεί.
Οι κυρώσεις απαγορεύουν την πώληση εισαγόμενων μοντέλων στην Ρωσία αλλά και των ανταλλακτικών, κάτι που έχει επιδεινώσει σημαντικά την κατάσταση όσων αυτοκινήτων χρειάζονται επισκευές.
Οι δυσκολίες αυτές ανάγκασαν τη Lada, η οποία λειτουργεί πλέον υπό κρατική επίβλεψη, να επαναφέρει στο προσκήνιο ένα από τα μοντέλα κυκλοφορούσαν στη χώρα πριν τον πόλεμο.
Πρόκειται για το Lada Granta, το οποίο είχε σχεδιαστεί, ώστε να χρησιμοποιεί εξαρτήματα, τα οποία μπορούν να κατασκευαστούν αποκλειστικά μέσα στην Ρωσία.
Πωλείται στην έκδοση Classic, κάτι που σημαίνει ότι δεν έχει ABS, αερόσακους, ούτε καν κλιματισμό.
Ο κινητήρας του είναι ένας τετρακύλινδρος των 1,6 λίτρων με απόδοση 91 ίππους και προφανώς κανένα απολύτως ενδιαφέρον για συμμόρφωση με τις σύγχρονες νόρμες για τις εκπομπές CO2.
Για την ακρίβεια, οι ρύποι που ανακοινώνονται είναι αντίστοιχες με αυτοκίνητο του 1996.
Η τιμή του στην Ρωσία, με βάση την τωρινή ισοτιμία για το ρούβλι είναι κοντά στα 12.000 ευρώ, ιδιαίτερα υψηλή αν αναλογιστούμε ότι η τεχνολογία που χρησιμοποιεί είναι τουλάχιστον 30 χρόνια πίσω χωρίς σύγχρονα συστήματα και ποιοτικά χαρακτηριστικά που να αντιστοιχούν σε ένα μοντέλο της εποχής μας.
Μία αντίστοιχη κατάσταση έχει ανακοινωθεί ότι θα ισχύσει και για κάποια έκδοση του Niva, το οποίο θα παρουσιαστεί χωρίς σύγχρονα συστήματα.
Εξίσου δύσκολη είναι η κατάσταση και για τους ιδιοκτήτες οχημάτων, καθώς έχει απαγορευθεί η εισαγωγή ανταλλακτικών και είναι δύσκολο στο να προχωρήσουν οι επισκευές. Μάλιστα, τα καινούργια ανταλλακτικά σπανίζουν και οι τιμές τους έχουν εκτοξευθεί σε απίστευτα ύψη.
Δεν είναι τυχαίο ότι στην αγορά της Ρωσίας κυκλοφορούν πλέον πολλά κλεμμένα ανταλλακτικά, ενώ ακόμα και βασικά είδη για την λειτουργία του αυτοκινήτου, όπως το λάδι λίπανσης είναι 10 φορές ακριβότερο από το 2021.
Ιδιαίτερα η αυτοκινητοβιομηχανία δέχτηκε ισχυρότατο «χτύπημα», με την πιο σημαντική εταιρία τη Renault να εγκαταλείπει την συνεργασία της με την AvtoVAZ και τις υπόλοιπες (Mercedes, VW κ.ά.) να διακόπτουν συνολικά τις εργασίες τους εκεί.
Οι κυρώσεις απαγορεύουν την πώληση εισαγόμενων μοντέλων στην Ρωσία αλλά και των ανταλλακτικών, κάτι που έχει επιδεινώσει σημαντικά την κατάσταση όσων αυτοκινήτων χρειάζονται επισκευές.
Οι δυσκολίες αυτές ανάγκασαν τη Lada, η οποία λειτουργεί πλέον υπό κρατική επίβλεψη, να επαναφέρει στο προσκήνιο ένα από τα μοντέλα κυκλοφορούσαν στη χώρα πριν τον πόλεμο.
Πρόκειται για το Lada Granta, το οποίο είχε σχεδιαστεί, ώστε να χρησιμοποιεί εξαρτήματα, τα οποία μπορούν να κατασκευαστούν αποκλειστικά μέσα στην Ρωσία.
Πωλείται στην έκδοση Classic, κάτι που σημαίνει ότι δεν έχει ABS, αερόσακους, ούτε καν κλιματισμό.
Ο κινητήρας του είναι ένας τετρακύλινδρος των 1,6 λίτρων με απόδοση 91 ίππους και προφανώς κανένα απολύτως ενδιαφέρον για συμμόρφωση με τις σύγχρονες νόρμες για τις εκπομπές CO2.
Για την ακρίβεια, οι ρύποι που ανακοινώνονται είναι αντίστοιχες με αυτοκίνητο του 1996.
Η τιμή του στην Ρωσία, με βάση την τωρινή ισοτιμία για το ρούβλι είναι κοντά στα 12.000 ευρώ, ιδιαίτερα υψηλή αν αναλογιστούμε ότι η τεχνολογία που χρησιμοποιεί είναι τουλάχιστον 30 χρόνια πίσω χωρίς σύγχρονα συστήματα και ποιοτικά χαρακτηριστικά που να αντιστοιχούν σε ένα μοντέλο της εποχής μας.
Μία αντίστοιχη κατάσταση έχει ανακοινωθεί ότι θα ισχύσει και για κάποια έκδοση του Niva, το οποίο θα παρουσιαστεί χωρίς σύγχρονα συστήματα.
Εξίσου δύσκολη είναι η κατάσταση και για τους ιδιοκτήτες οχημάτων, καθώς έχει απαγορευθεί η εισαγωγή ανταλλακτικών και είναι δύσκολο στο να προχωρήσουν οι επισκευές. Μάλιστα, τα καινούργια ανταλλακτικά σπανίζουν και οι τιμές τους έχουν εκτοξευθεί σε απίστευτα ύψη.
Δεν είναι τυχαίο ότι στην αγορά της Ρωσίας κυκλοφορούν πλέον πολλά κλεμμένα ανταλλακτικά, ενώ ακόμα και βασικά είδη για την λειτουργία του αυτοκινήτου, όπως το λάδι λίπανσης είναι 10 φορές ακριβότερο από το 2021.