Ασθενής παίζει σαξόφωνο σε εγχείρηση αφαίρεσης όγκου - Ξύπνιος και τις 9 ώρες του χειρουργείου (Βίντεο)
Ο ασθενής έπαιξε κομμάτια από την ταινία «Love Story» του 1970
Είναι από τις περιπτώσεις που αν δεν τη δει κανείς με τα ίδια του τα μάτια, είναι αδύνατον να το πιστέψει. Κι όμως, πρόκειται για αληθινό περιστατικό που έλαβε χώρα μέσα στην αίθουσα του χειρουργείου και μάλιστα είναι εμπλουτισμένο με… μελωδικές νότες!
Ο λόγος για έναν καρκινοπαθή, ο οποίος όχι μόνο παρέμεινε ξύπνιος και σε πλήρη συνείδηση κατά τη διάρκεια χειρουργείου, αλλά έπαιξε και το μουσικό του όργανο ώστε οι χειρουργοί να εκτιμούν την κατάστασή του σε πραγματικό χρόνο.
Ο 35χρονος άνδρας υποβλήθηκε στο δύσκολο αυτό χειρουργείο στο νοσοκομείο της Ρώμης, από 10μελή διεθνή και εξειδικευμένη ομάδα χειρουργών και με τη χρήση καινοτόμου τεχνολογίας.
«Ο όγκος είχε εντοπιστεί σε μια πολύ, πολύ περίπλοκη περιοχή τού εγκεφάλου. Επιπλέον, ο ασθενής είναι αριστερόχειρας. Αυτό περιπλέκει περαιτέρω τα πράγματα γιατί οι νευρολογικές οδοί του εγκεφάλου είναι πιο περίπλοκες» εξηγεί ο Κρίστιαν Μπρόνια, νευροχειρουργός και ειδικός επί των «ξύπνιων» επεμβάσεων.
Όπως ανέφερε ο νευροχειρουργός, ο ασθενής έπαιξε κομμάτια από την ταινία «Love Story» του 1970, καθώς και τον ιταλικό εθνικό ύμνο σε πολλές διαφορετικές στιγμές της διαδικασίας.
Κατά τη διάρκεια της σχολαστικής προεγχειρητικής διαδικασίας, ο C.Z. -όπως είναι τα αρχικά του ονόματος του ασθενούς- ανέφερε στην ιατρική ομάδα πως η διατήρηση της μουσικής του ικανότητας ήταν θεμελιώδους σημασίας για τον ίδιο. Ήταν επίσης κι ένα χρήσιμο εργαλείο για τους χειρουργούς, καθώς το να παίζει σαξόφωνο κατά τη διάρκεια της επέμβασης, επέτρεψε στον Μπρόνια να χαρτογραφήσει διαφορετικές λειτουργίες στον εγκέφαλο σε real time.
«Το να παίζεις ένα όργανο σημαίνει πως μπορείς να καταλάβεις μουσική, που αποτελεί μια υψηλή γνωστική λειτουργία. Σημαίνει πως αλληλεπιδράς με το όργανο, πως μπορείς να συντονίσεις τα δύο σου χέρια, πως μπορείς να ασκήσεις τη μνήμη σου, να μετρήσεις -γιατί η μουσική είναι μαθηματικά- πως μπορείς να τσεκάρεις την όρασή σου -καθώς ο ασθενής πρέπει να βλέπει το όργανό του- και πως μπορείς να ελέγξεις τον τρόπο που ο ασθενής αντιδρά με την υπόλοιπη ομάδα» ανέφερε ο Μπρόνια, ο οποίος, έχοντας πραγματοποιήσει εκατοντάδες ανάλογες επεμβάσεις, επισήμανε πως το κλειδί στην επιτυχία ενός τόσο περίπλοκου χειρουργείου, είναι η καλή προετοιμασία.
«Κάθε ασθενής είναι μοναδικός, κάθε εγκέφαλος είναι μοναδικός, οπότε χρειάζεται στην πραγματικότητα να γνωρίζουμε τον ασθενή πολύ καλά» τόνισε.
Σύμφωνα με πληροφορίες του CBS, σ’ ένα διάστημα δέκα ημερών πριν την εγχείρηση, ο ασθενής συναντήθηκε με την ιατρική ομάδα επτά φορές καθώς σε τέτοιου είδους επεμβάσεις, η ομάδα εξετάζει το άτομο ως σύνολο κι όχι μόνο την παθολογία του, εξηγεί ο ίδιος.
«Όταν εγχειρίζουμε τον εγκέφαλο, εγχειρίζουμε με κάποιο τρόπο τον εαυτό, οπότε πρέπει να βεβαιωθούμε πως δεν θα προκαλέσουμε ζημιά στον ασθενή ως άτομο - την προσωπικότητά του, τον τρόπο που βιώνει τα συναισθήματα, τον τρόπο που ζει τη ζωή. Ο ασθενής θα σου πει τι είναι σημαντικό στη ζωή του και η δική σου δουλειά είναι να προστατεύσεις την επιθυμία του» λέει ο Μπρόνια.
Ο νευροχειρουργός δήλωσε περήφανος για τον ασθενή του που πήρε εξιτήριο την Πέμπτη.
Ο λόγος για έναν καρκινοπαθή, ο οποίος όχι μόνο παρέμεινε ξύπνιος και σε πλήρη συνείδηση κατά τη διάρκεια χειρουργείου, αλλά έπαιξε και το μουσικό του όργανο ώστε οι χειρουργοί να εκτιμούν την κατάστασή του σε πραγματικό χρόνο.
Ο 35χρονος άνδρας υποβλήθηκε στο δύσκολο αυτό χειρουργείο στο νοσοκομείο της Ρώμης, από 10μελή διεθνή και εξειδικευμένη ομάδα χειρουργών και με τη χρήση καινοτόμου τεχνολογίας.
«Ο όγκος είχε εντοπιστεί σε μια πολύ, πολύ περίπλοκη περιοχή τού εγκεφάλου. Επιπλέον, ο ασθενής είναι αριστερόχειρας. Αυτό περιπλέκει περαιτέρω τα πράγματα γιατί οι νευρολογικές οδοί του εγκεφάλου είναι πιο περίπλοκες» εξηγεί ο Κρίστιαν Μπρόνια, νευροχειρουργός και ειδικός επί των «ξύπνιων» επεμβάσεων.
Όπως ανέφερε ο νευροχειρουργός, ο ασθενής έπαιξε κομμάτια από την ταινία «Love Story» του 1970, καθώς και τον ιταλικό εθνικό ύμνο σε πολλές διαφορετικές στιγμές της διαδικασίας.
Κατά τη διάρκεια της σχολαστικής προεγχειρητικής διαδικασίας, ο C.Z. -όπως είναι τα αρχικά του ονόματος του ασθενούς- ανέφερε στην ιατρική ομάδα πως η διατήρηση της μουσικής του ικανότητας ήταν θεμελιώδους σημασίας για τον ίδιο. Ήταν επίσης κι ένα χρήσιμο εργαλείο για τους χειρουργούς, καθώς το να παίζει σαξόφωνο κατά τη διάρκεια της επέμβασης, επέτρεψε στον Μπρόνια να χαρτογραφήσει διαφορετικές λειτουργίες στον εγκέφαλο σε real time.
«Το να παίζεις ένα όργανο σημαίνει πως μπορείς να καταλάβεις μουσική, που αποτελεί μια υψηλή γνωστική λειτουργία. Σημαίνει πως αλληλεπιδράς με το όργανο, πως μπορείς να συντονίσεις τα δύο σου χέρια, πως μπορείς να ασκήσεις τη μνήμη σου, να μετρήσεις -γιατί η μουσική είναι μαθηματικά- πως μπορείς να τσεκάρεις την όρασή σου -καθώς ο ασθενής πρέπει να βλέπει το όργανό του- και πως μπορείς να ελέγξεις τον τρόπο που ο ασθενής αντιδρά με την υπόλοιπη ομάδα» ανέφερε ο Μπρόνια, ο οποίος, έχοντας πραγματοποιήσει εκατοντάδες ανάλογες επεμβάσεις, επισήμανε πως το κλειδί στην επιτυχία ενός τόσο περίπλοκου χειρουργείου, είναι η καλή προετοιμασία.
«Κάθε ασθενής είναι μοναδικός, κάθε εγκέφαλος είναι μοναδικός, οπότε χρειάζεται στην πραγματικότητα να γνωρίζουμε τον ασθενή πολύ καλά» τόνισε.
Σύμφωνα με πληροφορίες του CBS, σ’ ένα διάστημα δέκα ημερών πριν την εγχείρηση, ο ασθενής συναντήθηκε με την ιατρική ομάδα επτά φορές καθώς σε τέτοιου είδους επεμβάσεις, η ομάδα εξετάζει το άτομο ως σύνολο κι όχι μόνο την παθολογία του, εξηγεί ο ίδιος.
«Όταν εγχειρίζουμε τον εγκέφαλο, εγχειρίζουμε με κάποιο τρόπο τον εαυτό, οπότε πρέπει να βεβαιωθούμε πως δεν θα προκαλέσουμε ζημιά στον ασθενή ως άτομο - την προσωπικότητά του, τον τρόπο που βιώνει τα συναισθήματα, τον τρόπο που ζει τη ζωή. Ο ασθενής θα σου πει τι είναι σημαντικό στη ζωή του και η δική σου δουλειά είναι να προστατεύσεις την επιθυμία του» λέει ο Μπρόνια.
Ο νευροχειρουργός δήλωσε περήφανος για τον ασθενή του που πήρε εξιτήριο την Πέμπτη.