Μία από τις παρενέργειες του Qatargate είναι ότι όλες οι συμφωνίες ανάμεσα στη μοναρχία του Κόλπου και την Ε.Ε. μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να εξεταστεί εάν υπήρξε «αθέμιτη» άσκηση επιρροής.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, στις 18 Οκτωβρίου 2021 υπογράφτηκε η συμφωνία για τις αεροπορικές μεταφορές ανάμεσα στην Ε.Ε. και το Κατάρ. Τυπικά είναι μια συμφωνία απελευθέρωσης των αεροπορικών συγκοινωνιών, καθώς όλες οι αεροπορικές εταιρείες της Ε.Ε. θα μπορούν να κάνουν πτήσεις από και προς το Κατάρ και το αντίστοιχο.

 Οι εκπρόσωποι της Ένωσης είχαν χαιρετίσει τη συμφωνία, την πρώτη αυτού του είδους με χώρα του Κόλπου.

 Όμως, πολλοί υποστήριξαν ότι είναι μια συμφωνία που δίνει στην Qatar Airways ανεμπόδιστη πρόσβαση στην αγορά της Ευρώπης, σε βάρος των ευρωπαϊκών εταιρειών, αλλά και των άλλων εταιρειών του Κόλπου.

 Το λόμπινγκ της Qatar Airways

Για την περίοδο από τον Απρίλιο του 2020 έως και τον Μάρτιο του 2021 η Qatar Airways δήλωσε κόστη λόμπινγκ στην Ε.Ε. ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ, ένα ποσό μεγαλύτερο αυτών άλλων εταιρειών.

 Μάλιστα, όπως επισήμανε το Coprorate Europe Observatory, που συλλέγει στοιχεία για το λόμπινγκ στην Ε.Ε., το ποσό αυτό είχε θεωρηθεί «φουσκωμένο» και γι’ αυτό είχε ανασταλεί η εγγραφή της στο μητρώο διαφάνειας.

 Πάντως, ως ένα βασικό αντικείμενο του λόμπινγκ της είχε δηλώσει ακριβώς τη συμφωνία για τις αεροπορικές μεταφορές με την Ε.Ε.

 Σε αυτό το φόντο γίνεται κατανοητό ότι ακούγονται φωνές στην Ε.Ε. που ζητούν να επανεξεταστεί η συγκεκριμένη συμφωνία.

 Το σκάνδαλο αυτό έχει κόστος και στις θαλάσσιες μεταφορές.