Βρετανία: Ακόμη μία παράδοση σπάει ο βασιλιάς Κάρολος - Δεν θα πάει με τη χρυσή άμαξα στη στέψη του τον ερχόμενο Μάιο
Η εκλιπούσα βασίλισσα Ελισάβετ είχε χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη χρυσή άμαξα για να μεταβεί το 1953 στη στέψη της
Δεν θα χρησιμοποιήσουν τη χρυσή άμαξα Gold State Coach για να μεταβούν στο Αβαείο του Ουέστμινστερ για τη στέψη τους τον ερχόμενο Μάιο ο βασιλιάς Κάρολος και η βασιλική σύζυγος Καμίλα.
Σπάζοντας άλλη μια παράδοση της βασιλικής οικογένειας, οι το βασιλικό ζεύγος της Βρετανίας θα χρησιμοποιήσει άλλο όχημα για να μεταβεί στην τελετή, όπως μεταδίδουν βρετανικά ΜΜΕ, πιθανώς την άμαξα Irish State Coach, που χρησιμοποιείται συχνά για τις μεταβάσεις των ανάκτων στο βρετανικό Κοινοβούλιο για την επίσημη έναρξη της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου, ή ίσως κάποιο άλλο πιο άνετο όχημα. Η Gold State Coach, πάντως, θα περιμένει τον Κάρολο και την Καμίλα έξω από το Αβαείο του Ουέστμινστερ για να τους μεταφέρει πίσω στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ.
Η εκλιπούσα βασίλισσα Ελισάβετ είχε χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη χρυσή άμαξα για να μεταβεί το 1953 στη στέψη της, αλλά όπως είπε το 2018, η βόλτα ήταν «φρικτή» καθώς η κατασκευασμένη το 1760 μήκους επτά μέτρων και βάρους σχεδόν τεσσάρων τόνων χρυσοποίκιλτη άμαξα, την οποία σέρνουν οκτώ άλογα, «δεν είναι προορισμένη για ταξίδια», αφού δεν διαθέτει αμορτισέρ για να απορροφούν τους κραδασμούς.
Η Ελισάβετ χρησιμοποίησε τη χρυσή αυτή άμαξα και στους εορτασμούς για το Αργυρό και το Χρυσό Ιωβηλαίου, ενώ στο Πλατινένιο Ιωβηλαίο προβλήθηκε από την Gold State Coach ολόγραμμα της βασίλισσας από τη στέψη της.
Ειδικοί σε θέματα που αφορούν στη βασιλική οικογένεια είπαν, πάντως, στην εφημερίδα The Telegraph ότι ο Κάρολος και η Καμίλα δεν αποκλείεται να χρησιμοποιήσουν τελικά κάποια άμαξα, παρά αυτοκίνητο. Ο δρ Τζορτζ Κρος, συνεργάτης του King’s College του Λονδίνου και συνιδρυτής του British Coronations Projetc άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο ο Κάρολος και η βασιλική σύζυγος να στείλουν με την επιλογή τους ένα μήνυμα στην Κοινοπολιτεία: «Πιστεύω ότι δεν θα προκαλούσε έκπληξη αν μετέβαιναν με άλλη άμαξα της συλλογής Royal Mews, πιθανώς την άμαξα του Αδαμάντινου Ιωβηλαίου, που κατασκευάστηκε στην Αυστραλία κι έτσι να ενσωματώσουν άλλο ένα στοιχείο της Κοινοβοπολιτείας στην τελετή».
Η άμαξα αυτή έχει μήκος περίπου είκοσι έξι πόδια (κάπου επτά μέτρα), ύψος 3,6 μ. και λόγω του βάρους της -σχεδόν τέσσερις τόνους – μπορεί να οδηγηθεί μόνον με ρυθμό βαδίσματος. Την προμετωπίδα της κοσμούν δύο τρίτωνες, σε ανάμνηση νικών του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, σύμφωνα με το Royal Collection Trust.
Στην κορυφή της χρυσής άμαξας υπάρχουν τρία χερουβείμ, που αντιπροσωπεύουν τα πνεύματα - φύλακες της Αγγλίας, της Σκωτίας και της Ιρλανδίας. Μεγάλο μέρος της πρόσοψης της άμαξας είναι καλυμμένο με «καρπούς ειρήνης», που εκείνη την εποχή χρησίμευαν ως ένδειξη αγάπης για τις τέχνες και την επιστήμη, καθώς και ζωγραφισμένα πάνελ από τον Giovanni Cipriani. Το εσωτερικό είναι διακοσμημένο με βελούδο και σατέν.
Στις 25 Νοεμβρίου 1762, η άμαξα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Βασιλιά Γεώργιο για την έναρξη της κοινοβουλευτικής περιόδου του κοινοβουλίου. Η χρυσή άμαξα έχει ανακαινιστεί μόνον τέσσερις φορές και χρησιμοποιείται μόνο στις πιο επίσημες βασιλικές περιστάσεις: Κάθε νέος μονάρχης του Ηνωμένου Βασιλείου έχει επιβιβαστεί στην Gold State Coach για να μεταβεί για τη στέψη του – συνολικά πέντε βασιλιάδες και δύο βασίλισσες μέχρι τώρα. Μένει να δούμε αν ο βασιλιάς Κάρολος θα σπάσει όντως αυτή την μακραίωνη παράδοση.
Σπάζοντας άλλη μια παράδοση της βασιλικής οικογένειας, οι το βασιλικό ζεύγος της Βρετανίας θα χρησιμοποιήσει άλλο όχημα για να μεταβεί στην τελετή, όπως μεταδίδουν βρετανικά ΜΜΕ, πιθανώς την άμαξα Irish State Coach, που χρησιμοποιείται συχνά για τις μεταβάσεις των ανάκτων στο βρετανικό Κοινοβούλιο για την επίσημη έναρξη της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου, ή ίσως κάποιο άλλο πιο άνετο όχημα. Η Gold State Coach, πάντως, θα περιμένει τον Κάρολο και την Καμίλα έξω από το Αβαείο του Ουέστμινστερ για να τους μεταφέρει πίσω στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ.
Η εκλιπούσα βασίλισσα Ελισάβετ είχε χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη χρυσή άμαξα για να μεταβεί το 1953 στη στέψη της, αλλά όπως είπε το 2018, η βόλτα ήταν «φρικτή» καθώς η κατασκευασμένη το 1760 μήκους επτά μέτρων και βάρους σχεδόν τεσσάρων τόνων χρυσοποίκιλτη άμαξα, την οποία σέρνουν οκτώ άλογα, «δεν είναι προορισμένη για ταξίδια», αφού δεν διαθέτει αμορτισέρ για να απορροφούν τους κραδασμούς.
Η Ελισάβετ χρησιμοποίησε τη χρυσή αυτή άμαξα και στους εορτασμούς για το Αργυρό και το Χρυσό Ιωβηλαίου, ενώ στο Πλατινένιο Ιωβηλαίο προβλήθηκε από την Gold State Coach ολόγραμμα της βασίλισσας από τη στέψη της.
Ειδικοί σε θέματα που αφορούν στη βασιλική οικογένεια είπαν, πάντως, στην εφημερίδα The Telegraph ότι ο Κάρολος και η Καμίλα δεν αποκλείεται να χρησιμοποιήσουν τελικά κάποια άμαξα, παρά αυτοκίνητο. Ο δρ Τζορτζ Κρος, συνεργάτης του King’s College του Λονδίνου και συνιδρυτής του British Coronations Projetc άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο ο Κάρολος και η βασιλική σύζυγος να στείλουν με την επιλογή τους ένα μήνυμα στην Κοινοπολιτεία: «Πιστεύω ότι δεν θα προκαλούσε έκπληξη αν μετέβαιναν με άλλη άμαξα της συλλογής Royal Mews, πιθανώς την άμαξα του Αδαμάντινου Ιωβηλαίου, που κατασκευάστηκε στην Αυστραλία κι έτσι να ενσωματώσουν άλλο ένα στοιχείο της Κοινοβοπολιτείας στην τελετή».
Gold State Coach: H ιστορία της χρυσής άμαξας
H χρυσή άμαξα Gold State Coach είναι ένα μεγαλοπρεπές και αρχαϊκό όχημα που ανήκει στη βρετανική μοναρχία για περισσότερα από 260 χρόνια. Κατασκευάστηκε το 1760 για τον Γεώργιο Γ΄, από ξύλο επενδεδυμένο με φύλλα χρυσού, στα εργαστήρια του Σάμιουελ Μπάτλερ στο Λονδίνο και φέρεται να κόστισε 7.562 £ ( ποσό αντίστοιχο σε 1,5 εκατομμύρια λίρες το 2018).Η άμαξα αυτή έχει μήκος περίπου είκοσι έξι πόδια (κάπου επτά μέτρα), ύψος 3,6 μ. και λόγω του βάρους της -σχεδόν τέσσερις τόνους – μπορεί να οδηγηθεί μόνον με ρυθμό βαδίσματος. Την προμετωπίδα της κοσμούν δύο τρίτωνες, σε ανάμνηση νικών του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, σύμφωνα με το Royal Collection Trust.
Στην κορυφή της χρυσής άμαξας υπάρχουν τρία χερουβείμ, που αντιπροσωπεύουν τα πνεύματα - φύλακες της Αγγλίας, της Σκωτίας και της Ιρλανδίας. Μεγάλο μέρος της πρόσοψης της άμαξας είναι καλυμμένο με «καρπούς ειρήνης», που εκείνη την εποχή χρησίμευαν ως ένδειξη αγάπης για τις τέχνες και την επιστήμη, καθώς και ζωγραφισμένα πάνελ από τον Giovanni Cipriani. Το εσωτερικό είναι διακοσμημένο με βελούδο και σατέν.
Στις 25 Νοεμβρίου 1762, η άμαξα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Βασιλιά Γεώργιο για την έναρξη της κοινοβουλευτικής περιόδου του κοινοβουλίου. Η χρυσή άμαξα έχει ανακαινιστεί μόνον τέσσερις φορές και χρησιμοποιείται μόνο στις πιο επίσημες βασιλικές περιστάσεις: Κάθε νέος μονάρχης του Ηνωμένου Βασιλείου έχει επιβιβαστεί στην Gold State Coach για να μεταβεί για τη στέψη του – συνολικά πέντε βασιλιάδες και δύο βασίλισσες μέχρι τώρα. Μένει να δούμε αν ο βασιλιάς Κάρολος θα σπάσει όντως αυτή την μακραίωνη παράδοση.