Μεγάλη Βρετανία: Μπλόκο στους ηλικιωμένους οδηγούς με προβλήματα όρασης - Ποια εξέταση κάνει η Τροχαία στον δρόμο
Οι έλεγχοι φαίνεται πως έχουν εντατικοποιηθεί στη Μεγάλη Βρετανία, με τις αστυνομικές δυνάμεις να δείχνουν ιδιαίτερα αυστηρές απέναντι σε όσους αδιαφορούν για τον αν έχουν καλή όραση
Βαρύτατες θα είναι οι ποινές στη Μεγάλη Βρετανία για για τους ηλικιωμένους οδηγούς που κάθονται πίσω από το τιμόνι, ενώ αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης.
Η όραση αποτελεί την πιο σημαντική αίσθηση κατά την οδήγηση, δεδομένου ότι περί το 90% των πληροφοριών που χρειάζεται ένας οδηγός αντλείται μέσω των ματιών.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Οπτωμετρών (AOP), δηλαδή των επιστημόνων οι οποίοι έχουν ως αντικείμενο τον πρωτοβάθμιο έλεγχο της όρασης, πολλοί πολίτες δείχνουν να αδιαφορούν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια.
Συγκεκριμένα, περίπου τα 2/3 όσων φορούν γυαλιά ή φακούς επαφής αναβάλλουν να διορθώσουν τα προβλήματα όρασης, την ίδια ώρα που το 19% όσων χρειάζονται γυαλιά, προκειμένου να οδηγήσουν, δεν έχουν υποβληθεί στους απαραίτητους ελέγχους στα μάτια για διάστημα τριών και περισσότερων χρόνων.
Τα προβλήματα όρασης επηρεάζουν κυρίως τους μεγαλύτερης ηλικίας οδηγούς, στους οποίους εμφανίζονται παθήσεις, όπως η πρεσβυωπία, ο καταρράκτης, το γλαύκωμα και η εκφύλιση της κηλίδας.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τα πρόσφατα επίσημα στοιχεία του βρετανικού υπουργείου Μεταφορών, τα προβλήματα όρασης αποτέλεσαν έναν παράγοντα που συνετέλεσε στο 42,6% των ατυχημάτων που αφορούσαν οδηγούς ηλικίας άνω των 70 ετών.
Με δεδομένους, λοιπόν, τους κινδύνους που ενέχει η οδήγηση με μειωμένη όραση, οι αστυνομικές αρχές πολλών χωρών έχουν αρχίσει να διενεργούν ελέγχους όρασης στον δρόμο, βεβαιώνοντας παραβάσεις σε όσους δεν συμμορφώνονται με τους κανόνες.
Οι έλεγχοι φαίνεται πως έχουν εντατικοποιηθεί στη Μεγάλη Βρετανία, με τις αστυνομικές δυνάμεις να δείχνουν ιδιαίτερα αυστηρές απέναντι σε όσους αδιαφορούν για τον αν έχουν καλή όραση.
Η διαδικασία που ακολουθεί η Τροχαία στη Μεγάλη Βρετανία για τον εντοπισμό των οδηγών με προβλήματα όρασης έχει ως εξής: Ζητούν την ακινητοποίηση του οχήματος και στη συνέχεια καλούν τους οδηγούς να υποβληθούν σε ένα επιτόπιο τεστ όρασης στο δρόμο. Οι οδηγοί πρέπει να διακρίνουν καθαρά τους αριθμούς μιας πινακίδας κυκλοφορίας που βρίσκεται σε απόσταση 20 μέτρων.
Όποιος αποτύχει στο συγκεκριμένο ολιγόλεπτο τεστ, ενημερώνεται ότι δεν πρέπει να επιστρέψει πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, μιας και δεν πληροί το νόμιμο πρότυπο όρασης.
Διαφορετικά, οι αξιωματικοί της Τροχαίας δρομολογούν τις διαδικασίες, ώστε να ακολουθήσει η ανάκληση της άδειας οδήγησης του οδηγού.
Η ανάκληση της άδειας οδήγησης των οδηγών με προβλήματα όρασης αποτελεί ένα δραστικό μέτρο που εντάσσεται στον λεγόμενο «Νόμο της Κάσι» (Cassie’s Law), ο οποίος τέθηκε σε ισχύ το 2013.
O συγκεκριμένος νόμος ψηφίστηκε μετά από ένα τροχαίο δυστύχημα το 2011, όταν ένας οδηγός με προβλήματα όρασης παρέσυρε την 16χρονη Cassie McCord.
Προηγουμένως, ο 87χρονος οδηγός, Colin Horsfall, είχε αποτύχει σε επιτόπιο έλεγχο όρασης, αλλά ένα «νομικό κενό» του επέτρεπε να κάθεται πίσω από το τιμόνι.
Η όραση αποτελεί την πιο σημαντική αίσθηση κατά την οδήγηση, δεδομένου ότι περί το 90% των πληροφοριών που χρειάζεται ένας οδηγός αντλείται μέσω των ματιών.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Οπτωμετρών (AOP), δηλαδή των επιστημόνων οι οποίοι έχουν ως αντικείμενο τον πρωτοβάθμιο έλεγχο της όρασης, πολλοί πολίτες δείχνουν να αδιαφορούν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια.
Συγκεκριμένα, περίπου τα 2/3 όσων φορούν γυαλιά ή φακούς επαφής αναβάλλουν να διορθώσουν τα προβλήματα όρασης, την ίδια ώρα που το 19% όσων χρειάζονται γυαλιά, προκειμένου να οδηγήσουν, δεν έχουν υποβληθεί στους απαραίτητους ελέγχους στα μάτια για διάστημα τριών και περισσότερων χρόνων.
Τα προβλήματα όρασης επηρεάζουν κυρίως τους μεγαλύτερης ηλικίας οδηγούς, στους οποίους εμφανίζονται παθήσεις, όπως η πρεσβυωπία, ο καταρράκτης, το γλαύκωμα και η εκφύλιση της κηλίδας.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τα πρόσφατα επίσημα στοιχεία του βρετανικού υπουργείου Μεταφορών, τα προβλήματα όρασης αποτέλεσαν έναν παράγοντα που συνετέλεσε στο 42,6% των ατυχημάτων που αφορούσαν οδηγούς ηλικίας άνω των 70 ετών.
Ο επιτόπιος έλεγχος της όρασης
Με δεδομένους, λοιπόν, τους κινδύνους που ενέχει η οδήγηση με μειωμένη όραση, οι αστυνομικές αρχές πολλών χωρών έχουν αρχίσει να διενεργούν ελέγχους όρασης στον δρόμο, βεβαιώνοντας παραβάσεις σε όσους δεν συμμορφώνονται με τους κανόνες.Οι έλεγχοι φαίνεται πως έχουν εντατικοποιηθεί στη Μεγάλη Βρετανία, με τις αστυνομικές δυνάμεις να δείχνουν ιδιαίτερα αυστηρές απέναντι σε όσους αδιαφορούν για τον αν έχουν καλή όραση.
Η διαδικασία που ακολουθεί η Τροχαία στη Μεγάλη Βρετανία για τον εντοπισμό των οδηγών με προβλήματα όρασης έχει ως εξής: Ζητούν την ακινητοποίηση του οχήματος και στη συνέχεια καλούν τους οδηγούς να υποβληθούν σε ένα επιτόπιο τεστ όρασης στο δρόμο. Οι οδηγοί πρέπει να διακρίνουν καθαρά τους αριθμούς μιας πινακίδας κυκλοφορίας που βρίσκεται σε απόσταση 20 μέτρων.
Όποιος αποτύχει στο συγκεκριμένο ολιγόλεπτο τεστ, ενημερώνεται ότι δεν πρέπει να επιστρέψει πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, μιας και δεν πληροί το νόμιμο πρότυπο όρασης.
Διαφορετικά, οι αξιωματικοί της Τροχαίας δρομολογούν τις διαδικασίες, ώστε να ακολουθήσει η ανάκληση της άδειας οδήγησης του οδηγού.
Η ανάκληση της άδειας οδήγησης των οδηγών με προβλήματα όρασης αποτελεί ένα δραστικό μέτρο που εντάσσεται στον λεγόμενο «Νόμο της Κάσι» (Cassie’s Law), ο οποίος τέθηκε σε ισχύ το 2013.
O συγκεκριμένος νόμος ψηφίστηκε μετά από ένα τροχαίο δυστύχημα το 2011, όταν ένας οδηγός με προβλήματα όρασης παρέσυρε την 16χρονη Cassie McCord.
Προηγουμένως, ο 87χρονος οδηγός, Colin Horsfall, είχε αποτύχει σε επιτόπιο έλεγχο όρασης, αλλά ένα «νομικό κενό» του επέτρεπε να κάθεται πίσω από το τιμόνι.