Έξι άλυτα μυστήρια του «5ου αεροπλάνου» της 11ης Σεπτεμβρίου - Όσα έδειξε νέο ντοκιμαντέρ
Ο πιλότος και τα τρία μέλη του πληρώματος της United Flight 23 είπαν σε εκπομπή πως πιστεύουν ότι το τζετ τους προοριζόταν να χρησιμοποιηθεί στις επιθέσεις.
Ερωτήματα που σοκάρουν έχει εγείρει ένα νέο ντοκιμαντέρ σχετικά με το λεγόμενο «πέμπτο αεροπλάνο» της 11ης Σεπτεμβρίου, εν μέσω αιτημάτων προς το FBA ώστε να αποκαλύψει τι γνωρίζει.
Ειδικότερα, ο πιλότος και τα τρία μέλη του πληρώματος της United Flight 23 είπαν στην εκπομπή του TMZ με τίτλο «TMZ Investigates: 9/11: The Fifth Plane TV» πως πιστεύουν ότι το τζετ τους προοριζόταν να χρησιμοποιηθεί στις επιθέσεις.
Ένας από αυτούς τους επιβάτες εξοργίστηκε όταν καθυστέρησε η απογείωση, απαιτώντας να πετάξει το αεροπλάνο.
Η United 23 τροχοδρομούσε στον διάδρομο του αερδρομίου JFK πριν από την πτήση της προς το Λος Άντζελες στις 9 π.μ., όταν όλες οι πτήσεις στο αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης ακινητοποιήθηκαν, αφού το δεύτερο αεροπλάνο χτύπησε στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου στις 11 Σεπτεμβρίου 2001.
Μετά την εκκένωση του αεροπλάνου, το FBI επιβιβάστηκε για έρευνα. Βρήκαν τέσσερις καταπακτές στο πάτωμα της κύριας καμπίνας ανοιχτές -παρόλο που το πλήρωμα τις άφησε κλειστές και το τζετ ήταν κλειδωμένο.
Αργότερα ανακαλύφθηκαν χαρτοκόπτες στο διπλανό αεροπλάνο, το οποίο είχε αριθμό ουράς πανομοιότυπο με αυτόν της United 23.
Το FBI αρνήθηκε να αποκαλύψει στον πιλότο, το πλήρωμα ή τους κινηματογραφιστές εάν κάποιος από τους επιβάτες είχε εντοπιστεί ποτέ μετά την αναχώρησή τους από το αεροπλάνο.
Το αεροπλάνο δεν συμπεριλήφθηκε στην επίσημη έκθεση της Επιτροπής της 11ης Σεπτεμβρίου και δεν υπήρξαν ποτέ επιβεβαιωμένες συλλήψεις όσων επέβαιναν στο σκάφος. Οι αξιωματούχοι αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις εικασίες για χρόνια ότι επρόκειτο για ένα πιθανό πέμπτο επιθετικό αεροπλάνο.
Παρακάτω, η Daily Mail εξετάζει έξι από τα μεγαλύτερα άλυτα μυστήρια από το United 23.
Ο άνδρας με την μπούρκα και ο επιβάτης που ίδρωνε υπερβολικά
Οι αεροσυνοδοί Sandy Thorngren και Barbara Brockie Smaldino επιβεβαίωσαν και οι δύο ότι είδαν έναν άνδρα που φορούσε μπούρκα μαζί με άλλους τρεις Άραβες που κάθονταν στην πρώτη θέση. Δεν ήταν κανείς στο πρώτο τμήμα εκτός από τα τέσσερα άτομα.
Τον άνδρα με την μπούρκα τον συνόδευε κάποιος που φαινόταν να είναι σωματοφύλακας. Ένας ψηλότερος, καλογυμνασμένος κύριος με κοστούμι καθόταν με ένα νεαρό αγόρι που ήταν περίπου έξι ή επτά ετών.
Η Thorngren είπε ότι της έκανε εντύπωση το άτομο με την μπούρκα επειδή «ήταν πολύ γεροδεμένος και μετά βίας μπορούσες να δεις τα μάτια του».
Γιατί ένας επιβάτης επέμενε να δει το πιλοτήριο;
Η αεροσυνοδός Smaldino διηγήθηκε πως άκουσε τον Άραβα που φορούσε ένα κοστούμι να μιλά με την επικεφαλής των αεροσυνοδών, που το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι το μικρό της όνομα, Deborah, ρωτώντας αν στο παιδί που ήταν μαζί του θα μπορούσαν να δείξουν το πιλοτήριο.
«Ζήτησε από την αεροσυνοδό να δείξει στον μικρό γιο του το πιλοτήριο και οι επιβάτες απλώς δεν επιτρέπονταν πλέον στο πιλοτήριο», είπε η Smaldino.
Ωστόσο, παρά το γεγονός αυτό, η Thorngren είπε ότι είδε το παιδί και τον άνδρα να περιεργάζονται το πιλοτήριο.
Γιατί οι επιβάτες απαίτησαν απογείωση;
Πριν από την απογείωση, η Deborah προσπαθούσε να οργανώσει για να φέρουν πιάτα με φρούτα στο αεροπλάνο, επειδή όλα τα άλλα γεύματα αποτελούνταν από κρέας, το οποίο οι Άραβες δεν μπορούσαν να φάνε
Η Thorngren είπε: «Οι άνθρωποι στην business class δεν ήθελαν να φάνε. Η επικεφαλής μας ήταν αποφασισμένη να πάρουν φαγητό επειδή επρόκειτο να είναι μια μεγάλη πτήση».
Ωστόσο, οι επιβάτες απογοητεύτηκαν από αυτό και της είπαν ότι δεν χρειάζονταν φαγητό και ότι ήθελαν απλώς να απογειωθούν.
«Τη μάλωναν ότι δεν ήθελαν να φάνε. Ήθελαν να απογειωθούν. "Δεν χρειαζόμαστε φαγητό, θέλουμε να απογειωθούμε. Δεν χρειαζόμαστε φαγητό, απλά θέλουμε να φύγουμε"», ήταν τα λόγια τους, όπως περιέγραψε η Thorngren.
Ποιος άνοιξε τις καταπακτές μετά την εκκένωση του αεροπλάνου;
Λίγο μετά τη συντριβή του δεύτερου αεροπλάνου στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου, οι πτήσεις στο JFK ακυρώθηκαν και το αεροδρόμιο εκκενώθηκε.
Η United 23 επέστρεψε στον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης και οδηγήθηκε πίσω στην πύλη.
Οι επιβάτες αναχώρησαν και στη συνέχεια το πλήρωμα πέρασε από το τζετ για να βεβαιωθεί ότι είχε καθαριστεί πλήρως, επειδή ένας μηχανικός είχε διαταχθεί να κλειδώσει το αεροσκάφος. Είκοσι λεπτά αργότερα, άνθρωποι στο έδαφος είδαν 2 ένστολους να τρέχουν στην καμπίνα επιβατών της United 23. Οι Αρχές ήρθαν λίγη ώρα αργότερα, άνοιξαν την πόρτα και βρήκαν ότι τέσσερις καταπακτές στο πάτωμα της καμπίνας ήταν ανοιχτές.
Οι καταπακτές οδηγούσαν σε ένα διαμέρισμα για τα ηλεκτρονικά του αεροπλάνου. Μέσα σε αυτό το διαμέρισμα υπάρχει μια άλλη καταπακτή κάτω από το δάπεδο που επιτρέπει την πρόσβαση στο αεροπλάνο από τον διάδρομο.
Η Deborah είπε ότι έμεινε έκπληκτη όταν το FBI τη ρώτησε για τις ανοιχτές καταπακτές. «Όταν μου είπαν ότι οι καταπακτές ήταν ανοιχτές, δεν μπορούσα να αναπνεύσω. Προσπάθησα να καταλάβω πώς θα μπορούσαν να ανοίξουν αυτές οι καταπακτές, εκτός και αν βρισκόταν κάποιος κάτω στον χώρο των ηλεκτρονικών και το άνοιξαν αφότου φύγαμε από το αεροσκάφος», είπε.
Ο πιλότος Tom Mannello υποψιάστηκε ότι κάποιος θα μπορούσε να προσπαθήσει να βγει από το αεροσκάφος «χωρίς να γίνει αντιληπτός». Υπέθεσε ότι μάλλον προσπαθούσαν να επιβιβαστούν για να αφαιρέσουν στοιχεία όπως όπλα.
«Είτε πρόκειται για χαρτοκόπτες στα καθίσματα, είτε για μαχαίρια ή για όπλα, δεν έχω ιδέα, αλλά κάποιος θα μπορούσε να είχε μπει στο αεροσκάφος μέσω της περιοχής των ηλεκτρονικών στην καμπίνα και να αφαιρέσει ό,τι αποδεικτικό στοιχείο ήθελε και μετά απλά να φύγει από το αεροπλάνο», είπε.
Σε ένα Boeing 767, η καταπακτή στο κάτω μέρος του διαμερίσματος ηλεκτρονικών βρίσκεται πίσω από τον μπροστινό τροχό. Μπορεί να ανοίξει από τον διάδρομο με το γύρισμα μιας λαβής. Στη συνέχεια, κάποιος μπορεί να μπει μέσα με τα χέρια του ή χρησιμοποιώντας μια σκάλα.
Μόλις μπείτε στο διαμέρισμα των ηλεκτρονικών, μια δεύτερη καταπακτή από πάνω επιτρέπει την πρόσβαση στην κύρια καμπίνα του αεροσκάφους. Η καταπακτή ανοίγει δίπλα στην κύρια πόρτα εισόδου για τους επιβάτες που βρίσκονται πίσω από το πιλοτήριο.
Γιατί βρέθηκαν χαρτοκόπτες στην Α' θέση σε διπλανό αεροπλάνο;
Κατά τις έρευνές του σε άλλα αεροπλάνα στο JFK, το FBI ανακάλυψε ένα ζευγάρι χαρτοκόπτες στο αεροπλάνο δίπλα στο United 23 στον τερματικό σταθμό.
Ο αριθμός της ουράς του αεροπλάνου ήταν μόλις ένα ψηφίο διαφορετικό από την πτήση της United, με αποτέλεσμα ο πιλότος Mannello να υποψιαστεί ότι οι λεπίδες προορίζονταν στην πραγματικότητα για το τζετ του αλλά είχαν τοποθετηθεί λάθος.
Ο Mannello είπε ότι έμαθε πως το FBI είχε βρει τους χαρτοκόπτες μέσω μιας συζήτησης με έναν άλλο πιλότο.
«Αν κάποιος βρισκόταν στο έδαφος και συνεργαζόταν μαζί τους, απλώς έκανε ένα λάθος και έβαλε τους χαρτοκόπτες σε λάθος αεροπλάνο», είπε. «Πιστεύω ότι αυτοί οι χαρτοκόπτες προορίζονταν για το αεροπλάνο μου, όχι για το διπλανό απ' το δικό μου. Είναι το μόνο πράγμα που με κάνει να πιστεύω ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα κάποιος να σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει το αεροπλάνο μας ως όπλο μαζικής καταστροφής».
Πού πήγαν οι επιβάτες;
Το πλήρωμα επέστρεψε στο ξενοδοχείο του εκείνο το βράδυ και ανακρίθηκαν στα δωμάτιά τους μεμονωμένα από το FBI την επόμενη μέρα.
Αργότερα τους οδήγησαν για αναγνώριση υπόπτων, αλλά κανένας από αυτούς δεν κατάφερε να αναγνωρίσει κανένα από τα άτομα πίσω από το παράθυρο.
Η Thorngren ανέφερε ότι είπε στο FBI για τις υποψίες της για τα τέσσερα άτομα της πρώτης θέσης και τον ιδρωμένο άνδρα στην επιχειρηματική θέση.
Ο πιλότος Mannello είπε ότι κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του με τις ομοσπονδιακές Αρχές, είπαν ότι είχαν επτά άτομα στο ραντάρ τους.
Το FBI δεν μπήκε σε λεπτομέρειες για τα τέσσερα άτομα στην πρώτη θέση, αλλά ο Mannello θυμήθηκε ότι ο πράκτορας τους ανέφερε όλους ως «Άραβες». «Νομίζω ότι υπονόησε πως επρόκειτο να ανακριθούν», είπε ο Mannello.
Ο πιλότος είπε ότι δεν καταλαβαίνει γιατί το FBI δεν εξήγησε ποτέ τι ανακάλυψε για το United 23. Ο Mannello δήλωσε συγκεκριμένα: «Κανείς δεν ήταν έτοιμος με μια απλή δήλωση του τύπου “όχι, αυτοί ήταν αθώοι άνθρωποι στην πτήση, ξεχάστε το”. Δεν ξέρω γιατί δεν μπορούν να δημοσιοποιηθούν αυτές οι πληροφορίες. Αν εμπλέκονταν, τότε θα μπορούσα να καταλάβω γιατί αυτές οι πληροφορίες δεν δημοσιοποιούνται. Τώρα πιστεύω ότι ήταν πιο πιθανό να ήμασταν το πέμπτο αεροπλάνο».