Ο Χένρικ Χολολέι, ο υπεύθυνος της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών της Κομισιόν, υπέβαλε την παραίτησή του, υπό το βάρος των αποκαλύψεων πραγματοποίησης ταξιδιών, από τον ίδιο, με δωρεάν πτήσεις της Qatar Airways, όταν διαπραγματευόταν μια σημαντική αεροπορική συμφωνία με το Κατάρ.

Τις αποκαλύψεις είχε κάνει το POLITICO πριν από έναν μήνα, υποστηρίζοντας πως ο Χολολέι πέταξε δωρεάν σε business class με την Qatar Airways εννέα φορές μεταξύ 2015 και 2021. Έξι από τις δωρεάν πτήσεις πραγματοποιήθηκαν κατά τη σύναψη της συμφωνίας μεταξύ Βρυξελλών και Ντόχα και τέσσερις από αυτές πληρώθηκαν από το Κατάρ ή έναν όμιλο με συνδέσμους με το Κατάρ.

«Δεν παραβίασε κανέναν κανόνα»


Οι άμεσες αποκαλύψεις προκάλεσαν θύελλα επικρίσεων, εκκλήσεις για έρευνα και απαιτήσεις για αναθεώρηση των κανόνων. Η Κομισιόν επέμεινε ότι ο Χολολέι δεν είχε παραβιάσει κανέναν κανόνα, αλλά στη συνέχεια κινήθηκε για να αυστηροποιήσει τους ίδιους κανόνες για να βεβαιωθεί ότι η συμπεριφορά του δεν θα μπορούσε να επαναληφθεί στο μέλλον.

Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα, ενώ τις τελευταίες ημέρες το POLITICO ανέφερε εκκλήσεις από το εσωτερικό της Κομισιόν για αποχώρηση του Hololei. Πράγματι, όπως αναφέρει το POLITICO την Τετάρτη 29 Μαρτίου, ο Hololei θα αφήσει το πόστο του ως γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών (DG MOVE) και θα γίνει πολιτικός σύμβουλος χωρίς ευθύνη διαχείρισης στη Γενική Διεύθυνση Διεθνών Συνεργασιών της Κομισιόν. Ένας εκπρόσωπος της Επιτροπής επιβεβαίωσε αργότερα στους δημοσιογράφους ότι ο Hololei θα μετακομίσει στον νέο του ρόλο την 1η Απριλίου.

Καμία συγγνώμη από το μεγαλοστέλεχος της Κομισιόν


Ο ίδιος ο Hololei ανακοίνωσε την αλλαγή της θέσης του σε ένα email προς το προσωπικό. «Αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι», έγραψε ο Hololei. «Ήθελα να σας ενημερώσω ότι η Παρασκευή 31/3 θα είναι η τελευταία μου μέρα στη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών. Είμαι βέβαιος ότι έχετε δει την πρόσφατη δημοσιογραφική κάλυψη της συμμετοχής μου σε διεθνή συνέδρια.

Αυτό έχει αποσπάσει την προσοχή και εμποδίζει τη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών να προχωρήσει με τους φακέλους που είναι τόσο σημαντικοί για το ασφαλέστερο, πιο βιώσιμο, πιο έξυπνο και πιο ανθεκτικό σύστημα μεταφορών που χρειάζεται και του αξίζει η Ευρώπη», είπε. «Ζήτησα να μεταφερθώ σε άλλη θέση, την οποία θα αναλάβω στη Γενική Διεύθυνση Διεθνών Συνεργασιών της».