Εκλογές στην Τουρκία: Αναταράξεις στις αγορές - Υπό πίεση η λίρα, εκτοξεύτηκαν τα CDS
Μετά το αποτέλεσμα του α' γύρου των εκλογών
Διχασμένη η Τουρκία πάει για τις δεύτερες κάλπες στις 28 Μαΐου για την εκλογή προέδρου, μετά τον πρώτο γύρο που ανέδειξε νικητή, αλλά όχι πρόεδρο τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Η προεκλογική εκστρατεία αλλά και το αμφίρροπο αποτέλεσμα της κάλπης έχουν επηρεάσει τις αγορές. Οι τουρκικές μετοχές κατέρρευσαν 6,4% τη Δευτέρα, πριν προκαλέσουν διακοπή των συναλλαγών στο Χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης. «Δύο εβδομάδες αβεβαιότητας είναι ένα σενάριο που δεν αρέσει περισσότερο στις αγορές», δήλωσε ο Cagri Kutman, ειδικός στις τουρκικές αγορές στην KNG Securities.
Το αποτέλεσμα της Κυριακής σηματοδοτεί μια τεράστια νίκη για τον Ερντογάν, δήλωσε ο Emre Peker, διευθυντής Ευρώπης του Eurasia Group, σε σημείωμα που έστειλε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. «Ο πρόεδρος είναι πιθανό να εκμεταλλευτεί την υψηλή δημοτικότητά του, την αιφνιδιαστική νίκη του στο κοινοβούλιο και τα πλεονεκτήματα της κατεστημένης εξουσίας για να εξασφαλίσει την επανεκλογή του στον δεύτερο γύρο».
Το Χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης διέκοψε, στο μεταξύ, μετά το άνοιγμα τις συναλλαγές, αφού ο βασικός δείκτης του κατέγραψε σήμερα πτώση 6,38% στις συναλλαγές πριν από την έναρξη της συνεδρίασης, μετά τον πρώτο γύρο των εκλογών, τα στήθος με στήθος αποτελέσματα του οποίου οδηγούν σε δεύτερο γύρο. Η εντολή για τη διακοπή των συναλλαγών εκδόθηκε στις 09:55 (ώρα Ελλάδας) και ξεκίνησε εκ νέου στις 10:30 (ώρα Ελλάδας). Ο δείκτης του τραπεζικού τομέα είχε σημειώσει πτώση κατά 9,54% όταν διακόπηκαν οι συναλλαγές στο χρηματιστήριο.
Σε υψηλό εξαμήνου τα CDS
Παράλληλα, σε υψηλό έξι μηνών εκτινάχθηκε σήμερα το κόστος της ασφάλισης έναντι χρεοκοπίας της γειτονικής Τουρκίας, έπειτα από μία αμφιλεγόμενη -σύμφωνα με το Reuters– εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη του προέδρου της χώρας. Το πενταετές spread ανταλλαγής πιστωτικής αθέτησης της Τουρκίας εκτινάχθηκε κατά 105 μονάδες βάσης από τα επίπεδα της Παρασκευής, σε 597 μονάδες, σύμφωνα με την S&P Global Market Intelligence, το υψηλότερο, δηλαδή, από τον Νοέμβριο του 2022.