Τα πέντε σενάρια και οι φόβοι των ειδικών για το υποβρύχιο που εξαφανίστηκε στο ναυάγιο του Τιτανικού
Ανάλυση από τον Guardian
Σε εξέλιξη βρίσκονται για τρίτη μέρα οι έρευνες για τον εντοπισμό του υποβρυχίου που μετέφερε πέντε άτομα στο ναυάγιο του Τιτανικού, στο βυθό του Βόρειου Ατλαντικού Ωκεανού.
Αεροσκάφη από τον Καναδά και τις ΗΠΑ έχουν «σαρώσει» πάνω από 25.900 τετραγωνικά χιλιόμετρα θάλασσας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ναυάγιο του Τιτανικού βρίσκεται 1.450 χλμ ανατολικά του Κέιπ Κοντ της Μασαχουσέτης και 644 χλμ νότια του Σεντ Τζονς της Νέας Γης.
Ο «Guardian» επιχείρησε να εξηγήσει τι μπορεί να συνέβη στο εξαφανισμένο υποβρύχιο. Μάλιστα, το βρετανικό μέσο ανέλυσε ενδελεχώς πέντε πιθανά σενάρια:
Σε περίπτωση μεγάλης διακοπής ρεύματος, το υποβρύχιο θα έπρεπε να ρίξει τα βάρη του, να αναδυθεί και να κάνει άμεση ραδιοεπικοινωνία με το σκάφος υποστήριξης – υπό την προϋπόθεση ότι οι ραδιοεπικοινωνίες είχαν ξεχωριστή τροφοδοσία ρεύματος. Εάν ένα περιστατικό στο σκάφος έβγαζε εκτός λειτουργίας όλα τα ηλεκτρικά συστήματα, το υποβρύχιο θα μπορούσε να παρασυρθεί στην επιφάνεια και να περιμένει για τη διάσωσή του.
Αεροσκάφη από τον Καναδά και τις ΗΠΑ έχουν «σαρώσει» πάνω από 25.900 τετραγωνικά χιλιόμετρα θάλασσας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ναυάγιο του Τιτανικού βρίσκεται 1.450 χλμ ανατολικά του Κέιπ Κοντ της Μασαχουσέτης και 644 χλμ νότια του Σεντ Τζονς της Νέας Γης.
Ο «Guardian» επιχείρησε να εξηγήσει τι μπορεί να συνέβη στο εξαφανισμένο υποβρύχιο. Μάλιστα, το βρετανικό μέσο ανέλυσε ενδελεχώς πέντε πιθανά σενάρια:
Διακοπή ρεύματος
Πρώτον, ένας μεγάλος κίνδυνος είναι η διακοπή ρεύματος. Όταν το υποβρύχιο είναι βυθισμένο, όλες οι επικοινωνίες διεξάγονται μέσω ακουστικού σήματος με το πλοίο υποστήριξης. Τέτοια υποβρύχια είναι εξοπλισμένα με ανεξάρτητες παροχές ενέργειας: η μια είναι ένας ακουστικός φάρος που τακτικά αναγγέλλει το πλοίο για να αποκαλύψει τη θέση του, και ένα άλλο που μπορεί να μεταφέρει σύντομα μηνύματα τύπου κειμένου. Αυτό διασφαλίζει ότι εάν η κύρια παροχή ενέργειας αποτύχει, ο φάρος συνεχίζει να λειτουργεί, επιτρέποντας στο σκάφος επιφανείας να εντοπίσει το σκάφος. Σύμφωνα με ορισμένες αναφορές, ο Τιτάνας δεν διέθετε ακουστικό φάρο και είχε χαθεί στο παρελθόν.Σε περίπτωση μεγάλης διακοπής ρεύματος, το υποβρύχιο θα έπρεπε να ρίξει τα βάρη του, να αναδυθεί και να κάνει άμεση ραδιοεπικοινωνία με το σκάφος υποστήριξης – υπό την προϋπόθεση ότι οι ραδιοεπικοινωνίες είχαν ξεχωριστή τροφοδοσία ρεύματος. Εάν ένα περιστατικό στο σκάφος έβγαζε εκτός λειτουργίας όλα τα ηλεκτρικά συστήματα, το υποβρύχιο θα μπορούσε να παρασυρθεί στην επιφάνεια και να περιμένει για τη διάσωσή του.