Σε μια δυσοίωνη για το μέλλον της δημοσιογραφίας κίνηση σχεδιάζει να προχωρήσει η γερμανική «Bild».

Ειδικότερα, η εφημερίδα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη σχεδιάζει να αντικαταστήσει τους δημοσιογράφους της με προγράμματα Τεχνητής Νοημοσύνης, ώστε να εξοικονομήσει 100 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον «Guardian».

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία της εφημερίδας, η Axel Springer, σε email προς το προσωπικό της αναφέρει ότι «δυστυχώς θα αποχωριστεί συναδέλφους που έχουν καθήκοντα τα οποία στον ψηφιακό κόσμο εκτελούνται από Τεχνητή Νοημοσύνη ή/και αυτοματοποιημένες διαδικασίες».

Σύμφωνα με το email, στους εργαζόμενους που θα αντικατασταθούν βρίσκονται συντάκτες, επιμελητές κειμένων, διορθωτές και προσωπικό επεξεργασίας φωτογραφιών.

Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση του διευθύνοντος συμβούλου, Mathias Döpfner, τον Φεβρουάριο, ότι ο εκδότης θα γίνει «μια αμιγώς ψηφιακή εταιρεία μέσων ενημέρωσης». Εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, θα μπορούσαν «να κάνουν την ανεξάρτητη δημοσιογραφία καλύτερη απ' ό,τι ήταν ποτέ - ή να την αντικαταστήσουν», είχε δηλώσει.


Λίγοι θα καταφέρουν να επιβιώσουν

Προέβλεψε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα είναι σύντομα καλύτερη στη «συγκέντρωση πληροφοριών» από τους ανθρώπους δημοσιογράφους και δήλωσε ότι μόνο οι εκδότες που θα μπορούν να δημιουργήσουν «το καλύτερο πρωτότυπο περιεχόμενο», όπως η ερευνητική δημοσιογραφία και τα πρωτότυπα σχόλια, θα επιβιώσουν.

Η «Bild» δεν είχε καμία άμεση εκτίμηση για τον αριθμό των θέσεων εργασίας που μπορεί τελικά να χαθούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία Springer δεν είναι ο πρώτος εκδότης που εξετάζει τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Το BuzzFeed ανακοίνωσε φέτος ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει Τεχνητή Νοημοσύνη, για να «βελτιώσει» το περιεχόμενο και τα διαδικτυακά κουίζ, ενώ η «Daily Mirror» και η «Daily Express» στο Ηνωμένο Βασίλειο διερευνούν επίσης τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης.

Εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, μπορούν να δημιουργήσουν εξαιρετικά εξελιγμένα κείμενα από απλές προτροπές του χρήστη, παράγοντας οτιδήποτε, από δοκίμια και αιτήσεις εργασίας μέχρι ποιήματα και έργα μυθοπλασίας, αλλά οι απαντήσεις τους είναι μερικές φορές ανακριβείς ή ακόμα και κατασκευασμένες.

Το «Men’s Journal» και ο τεχνολογικός ιστότοπος Cnet χρησιμοποιούν επίσης Τεχνητή Νοημοσύνη για τη δημιουργία άρθρων, που αργότερα σαρώνονται για την ακρίβειά τους από ανθρώπους συντάκτες - αν και το Cnet παραδέχθηκε τον Ιανουάριο ότι το έργο είχε περιορισμούς έπειτα από αναφορές ότι περισσότερα από τα μισά άρθρα έπρεπε να διορθωθούν.