Η Κατερίνα Γλύπτη στην Ελλάδα δεν είναι καν γνωστή. Μέχρι και τον περασµένο µήνα ήταν το «µήλον της Εριδος» για τα... fast food στις ΗΠΑ: Από τα Βurger Kings, στα χέρια της πέρασε το µεγαλύτερο τµήµα της αλυσίδας XXL καφέ, Tim Hortons.

 Ενδιάµεσα, όλοι µιλούσαν για µετακίνησή της σε αντίπαλο «στρατόπεδο», µε αποτέλεσµα σερί δηµοσιευµάτων για την επόµενη ηµέρα.

Τελικά, ανέλαβε CEO της επιχείρησης. Και τώρα αναλύει τα µυστικά της επιτυχίας της. Κατ’ αρχάς, ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των οµογενών που φρόντισαν από πιτσιρίκια να «κρατάνε» τα διαπιστευτήρια για να επιτύχουν στην καριέρα τους. Κάτι που εφάρµοσε σπουδάζοντας στο ακριβοθώρητο Χάρβαρντ, από όπου µάλιστα έχει κρατήσει και φωτογραφία αναµνηστική, ως... souvenir d’ amour, µε άλλους δύο Ελληνες συµφοιτητές της.

Πάντα ήθελε να ασχοληθεί µε τις επιχειρήσεις και, παρότι δεν διέθετε το αντίστοιχο backup, δικό της κεφάλαιο δηλαδή, για να επενδύσει όπου πίστευε ότι θα µπορούσε να διαπρέψει, ασχολήθηκε µε τη Νο 1 αδυναµία των Αµερικανών: το fast food. Τον Ιούνιο ανέλαβε πρόεδρος της Tim Hortons U.S., κατόπιν απόφασης της µητρικής εταιρείας Restaurant Brands International, µε στόχο την επέκταση στην καναδική αγορά, που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους ιθύνοντες της καναδικής φίρµας καφέ.

Είχε ήδη θητεύσει στην RBI επί εννέα χρόνια, κατέχοντας ανώτερες θέσεις στην ανάπτυξη εστιατορίων και στην απόδοση σε συµβατικά καταστήµατα, συµπεριλαµβανοµένης της θέσης γενικής διευθύντριας της Κεντρικής Ενότητας της Burger King και πιο πρόσφατα της αντιπροέδρου Λειτουργιών Συµβατικών Καταστηµάτων για τα 7.200 εστιατόρια Burger King στις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Στον νέο της ρόλο, θα αναφέρεται στον Αξελ Σβαν (Axel Schwan), πρόεδρο της Tim Hortons Καναδά και ΗΠΑ.

Ο πρόσφατος εκσυγχρονισµός της Tim Hortons -παρεµπιπτόντως, διαθέτει 5.352 εστιατόρια σε 15 χώρες- στην αµερικανική αγορά επικεντρώθηκε στην εισαγωγή των εστιατορίων της «επόµενης γενιάς», ενός µικρού καταστήµατος περίπου 150 τετραγωνικών µέτρων, που σχεδιάστηκε τόσο για εσωτερική κατανάλωση όσο και για παραγγελία µέσω κινητού τηλεφώνου, µαζί µε ένα νέο σχήµα µόνο για την εξυπηρέτηση αυτοκινήτων  (drive-through-only format).

 

«ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ»

Οσο για τα µυστικά της; «Να είσαι προετοιµασµένη για το οτιδήποτε, να παίρνεις την ευκαιρία και να κάνεις πράξεις», τονίζει εµφατικά, προσθέτοντας: «Πάντα αγκάλιαζα τις νέες προκλήσεις, τις φίλτραρα στο µυαλό µου.  Η εταιρεία στα χέρια µου επεκτάθηκε. Τη διάλεξα γιατί ήξερα πως µου ταίριαζε. Αν είσαι έξυπνος, περίεργος, διψασµένος για γνώσεις -και φιλόδοξος-, δεν αποτυγχάνεις. Ολα χρειάζονται, όπως και η αυτοπεποίθηση. Και φυσικά σκληρή δουλειά».

Πέρα από τη δουλειά της, όµως, έχει και ευαισθησίες. Γι' αυτό συχνά δίνει το «παρών» σε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις. «Οπως και στη δουλειά µου λειτουργώ οµαδικά, δεν έχω τάσεις συγκεντρωτισµού και πιστεύω στις οµάδες, έτσι και στη ζωή µου θέλω να προσφέρω σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Μαζί µε φίλες µου και συνεργάτιδες ηγούµαστε φιλανθρωπικών σωµατείων, προσφέροντας σε αναξιοπαθούντες. Πιστεύω πολύ στη δύναµη κάθε γυναίκας. Οταν είµαστε ενωµένες, δεν υπάρχει κάτι που να µην µπορούµε να πραγµατοποιήσουµε», καταλήγει.

*Δημοσιεύθηκε στο Secret της εφημερίδας Παραπολιτικά το Σάββατο 29/7