Σκηνές που θυμίζουν ταινία τρόμου έζησαν οι επιβάτες στην πτήση των αερογραμμών Alaska Airlines, όπου πιλότος που βρισκόταν εκτός υπηρεσίας, προσπάθησε να απενεργοποιήσει τους κινητήρες του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της πορείας προς το Σαν Φρανσίσκο, το βράδυ της Κυριακής (22/10).

 

Η ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) διευκρίνισε, σε μια ανακοίνωσή της προς τις αεροπορικές εταιρείες, ότι ο εν λόγω επιβάτης προσπάθησε να θέσει εκτός λειτουργίας τους κινητήρες ενός αεροσκάφους Embraer 175, ενεργοποιώντας το σύστημα πυρόσβεσης. Το πλήρωμα κατάφερε να τον ακινητοποιήσει και να τον απομακρύνει από το πιλοτήριο.


Το αεροσκάφος είχε ως προορισμό το Σαν Φρανσίσκο, ωστόσο το επεισόδιο οδήγησε τον πιλότο σε αναγκαστική προσγείωση στο Πόρτλαντ.

 

Ποιος είναι ο πιλότος του παραλίγο μοιραίου δυστυχήματος

Σύμφωνα με το γραφείο του σερίφη της κομητείας Μαλτνόμακ, στον 44χρονο άνδρα απαγγέλθηκαν 83 κατηγορίες για απόπειρα δολοφονίας. Η εφημερίδα Seattle Times γράφει ότι πρόκειται για πιλότο της Alaska Airlines, εκτός υπηρεσίας.

 Ο 44χρονος Joseph Emerson είναι ο άνδρας που επιχείρησε να ρίξει αεροσκάφος της Alaska Airlines. Είναι παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών. Ο Emerson φέρεται να προσπάθησε να τραβήξει τα χειριστήρια έκτακτης ανάγκης για τον νούμερο ένα και τον νούμερο δύο κινητήρες του αεροσκάφους, παρόλο που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν μόνο σε περίπτωση πυρκαγιάς, είπε ένας ειδικός στο ABC7 Bay Area.

 

Όπως εξήγησε, γυρίζοντας τον μοχλό θα ξεκινούσε το σύστημα πυρόσβεσης και αν γινόταν και για τους δύο κινητήρες αυτό, το αεροσκάφος θα έχανε την ικανότητά του να πετάει.

Ο Ross «Rusty» Aimer, συνταξιούχος πιλότος της United Airlines και πρόεδρος της Aero Consulting Experts, δήλωσε στο Mercury News ότι είναι δύσκολο να δώσει κανείς μια «αθώα εξήγηση» για ό,τι έκανε ο 44χρονος Joseph Emerson. «Οποιοσδήποτε πιλότος ξέρει σε τι χρησιμεύουν αυτές οι χειρολαβές, ακόμα κι αν δεν πετά με το συγκεκριμένο αεροπλάνο», είπε ο Aimer. «Ξέρεις σε τι χρησιμεύουν αυτά, και δεν τα αγγίζεις, δεν πλησιάζεις πουθενά».

Η ψυχική υγεία του Emerson αμφισβητήθηκε μετά το περιστατικό, με έναν επιβάτη να υποστηρίζει ότι μια αεροσυνοδός ανακοίνωσε πως «κατέρρευσε ψυχικά».

 

Ειδικός, όπως μεταδίδει η New York Post, είπε στο ABC7 ότι οι πιλότοι των αεροπορικών εταιρειών υποχρεούνται να υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις κάθε έξι μήνες. «Ένα πολύ σημαντικό μέρος αυτής της εξέτασης είναι η ανασκόπηση τυχόν προβλημάτων ψυχικής ασθένειας και ζητημάτων που μπορεί να έχουν προκύψει στο διάστημα των έξι μηνών από την τελευταία ιατρική εξέταση και μπορεί να επηρεάσουν τη γνωστική λειτουργία».

Σύμφωνα με βάση δεδομένων πιλότων της FAA, ο Emerson αναφέρεται ως πιστοποιημένος πιλότος που έλαβε ιατρική άδεια τον περασμένο μήνα. Ο Έμερσον εντάχθηκε για πρώτη φορά στην Alaska Air Group το 2001 ως πρώτος αξιωματικός της Horizon, ανέφερε το CNN. Το 2012, άφησε το Horizon και εντάχθηκε στη Virgin America ως πιλότος.