Συναγερμός για το παγκόσμιο εμπόριο: Οι Χούθι οδηγούν σε κατάρρευση τη διώρυγα του Σουέζ - Ναυτιλιακoί κολοσσοί σταματούν να τη χρησιμοποιούν
Μετά τη δανέζικη AP Moller-Maersk, τη γερμανική Hapag Lloyd και τον γαλλικό όμιλο CMA CGM, η μεγαλύτερη στον κόσμο εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Mediterranean Shipping Co αλλάζει τα δρομολόγιά της
Στην ανακοίνωση ότι θα σταματήσει να χρησιμοποιεί τη διώρυγα του Σουέζ έπειτα από επίθεση σε ένα από τα πλοία της, προχώρησε χθες, η εδρεύουσα στην Ελβετία MSC Mediterranean Shipping Co, η μεγαλύτερη στον κόσμο εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η απόφαση της MSC Mediterranean Shipping Co, αλλά και άλλων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, θα αποτελέσει πολύ σοβαρό πλήγμα για τη διώρυγα του Σουέζ.
Το υποστηριζόμενο από το Ιράν κίνημα των ανταρτών Χούτι της Υεμένης επιτίθεται τις τελευταίες εβδομάδες σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, μια κρίσιμη διαδρομή που επιτρέπει στο εμπόριο Ανατολής-Δύσης, και ιδιαίτερα του πετρελαίου, να χρησιμοποιεί τη διώρυγα του Σουέζ προκειμένου να αποφύγει επιπλέον χρόνο και έξοδα κάνοντας τον περίπλου της Αφρικής.
Οι Χούτι έχουν εντείνει τις τελευταίες εβδομάδες τις επιθέσεις σε πλοία και έχουν εκτοξεύσει drones και πυραύλους προς το Ισραήλ, χθες δήλωσαν πως έπληξαν την πόλη-θέρετρο της Ερυθράς Θάλασσας Εϊλάτ, σε υποστήριξη της Χαμάς που πολεμά με το Ισραήλ στη Γάζα. Οι Χούτι, που ελέγχουν μεγάλο μέρος της Υεμένης, έχουν δεσμευθεί ότι θα συνεχίσουν τις επιθέσεις τους έως ότου το Ισραήλ σταματήσει την επίθεσή του, όμως χθεw δήλωσαν ότι θέτουν στο στόχαστρο μόνο πλοία που κατευθύνονται σε ισραηλινά λιμάνια.
Ωστόσο, τόσο το Palatium III όσο και ένα άλλο πλοίο της MSC που απειλήθηκε, το Alanya, είχαν δηλώσει ως προορισμό τους την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, σύμφωνα με δεδομένα του MarineTraffic.
Απαντώντας στην αύξηση των επιθέσεων, η δανέζικη AP Moller-Maersk σταμάτησε την Παρασκευή όλες τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων της μέσω του Μπαμπ αλ-Μαντέμπ μέχρι νεωτέρας, και η γερμανική Hapag Lloyd δήλωσε ότι μπορεί να κάνει το ίδιο, ώρες αφότου ανέφερε ότι ένα από τα πλοία της, το Al Jasrah, δέχθηκε επίθεση κοντά στην Υεμένη.
Η MSC ανέφερε ότι θα επανασχεδιάσει τη διαδρομή ορισμένων υπηρεσιών γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής, προσθέτοντας αυξάνοντας τις ημέρες του θαλάσσιου ταξιδιού για τα πλοία που είχαν κλείσει διέλευση μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Στο ίδιο μήκος κύματος κι ο γαλλικός όμιλος CMA CGM ανακοίνωσε χθες ότι σταματά όλες τις αποστολές εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας μετά τις επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στην περιοχή. «Η κατάσταση επιδεινώνεται περαιτέρω και η ανησυχία για την ασφάλεια αυξάνεται», ανέφερε σε μια ανακοίνωση ο όμιλος που έχει την έδρα του στη Μασσαλία. «Ως εκ τούτου αποφασίσαμε να δώσουμε εντολή σε όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της CMA CGM στην περιοχή που είχε προγραμματιστεί να περάσουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας να φθάσουν σε ασφαλείς περιοχές και να σταματήσουν το ταξίδι τους σε ασφαλή νερά με άμεση ισχύ μέχρι νεωτέρας».
Η απόφαση της MSC Mediterranean Shipping Co, αλλά και άλλων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, θα αποτελέσει πολύ σοβαρό πλήγμα για τη διώρυγα του Σουέζ.
Το υποστηριζόμενο από το Ιράν κίνημα των ανταρτών Χούτι της Υεμένης επιτίθεται τις τελευταίες εβδομάδες σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, μια κρίσιμη διαδρομή που επιτρέπει στο εμπόριο Ανατολής-Δύσης, και ιδιαίτερα του πετρελαίου, να χρησιμοποιεί τη διώρυγα του Σουέζ προκειμένου να αποφύγει επιπλέον χρόνο και έξοδα κάνοντας τον περίπλου της Αφρικής.
Οι Χούθι οδηγούν σε κατάρρευση τη διώρυγα του Σουέζ
Το πλοίο της MSC Palatium III, με σημαία Λιβερίας, δέχθηκε επίθεση την Παρασκευή, με μη επανδρωμένο αεροσκάφος (drone) στο στενό Μπαμπ αλ-Μαντέμπ στο νότιο άκρο της Ερυθράς Θάλασσας, σύμφωνα με τους Χούτι. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί, όμως το πλοίο υπέστη κάποιες ζημιές από πυρκαγιά και τέθηκε εκτός λειτουργίας, ανέφερε η MSC. Ένα άλλο πλοίο με σημαία Λιβερίας, το Al Jasrah, επλήγη από πύραυλο, ο οποίος προκάλεσε επίσης πυρκαγιά, ανέφερε ο στρατός των ΗΠΑ.Οι Χούτι έχουν εντείνει τις τελευταίες εβδομάδες τις επιθέσεις σε πλοία και έχουν εκτοξεύσει drones και πυραύλους προς το Ισραήλ, χθες δήλωσαν πως έπληξαν την πόλη-θέρετρο της Ερυθράς Θάλασσας Εϊλάτ, σε υποστήριξη της Χαμάς που πολεμά με το Ισραήλ στη Γάζα. Οι Χούτι, που ελέγχουν μεγάλο μέρος της Υεμένης, έχουν δεσμευθεί ότι θα συνεχίσουν τις επιθέσεις τους έως ότου το Ισραήλ σταματήσει την επίθεσή του, όμως χθεw δήλωσαν ότι θέτουν στο στόχαστρο μόνο πλοία που κατευθύνονται σε ισραηλινά λιμάνια.
Ωστόσο, τόσο το Palatium III όσο και ένα άλλο πλοίο της MSC που απειλήθηκε, το Alanya, είχαν δηλώσει ως προορισμό τους την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, σύμφωνα με δεδομένα του MarineTraffic.
Η σημασία της Μπαμπ αλ-Μαντέμπ
Η Μπαμπ αλ-Μαντέμπ είναι μία από τις πιο σημαντικές διαδρομές στον κόσμο για μεταφερόμενα μέσω θαλάσσης φορτία εμπορευμάτων, ιδιαίτερα αργού πετρελαίου και καυσίμων από τον Κόλπο που κατευθύνονται δυτικά για τη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ ή του κοντινού αγωγού SUMED, καθώς και εμπορεύματα που κατευθύνονται ανατολικά για την Ασία, περιλαμβανομένου του ρωσικού πετρελαίου.Απαντώντας στην αύξηση των επιθέσεων, η δανέζικη AP Moller-Maersk σταμάτησε την Παρασκευή όλες τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων της μέσω του Μπαμπ αλ-Μαντέμπ μέχρι νεωτέρας, και η γερμανική Hapag Lloyd δήλωσε ότι μπορεί να κάνει το ίδιο, ώρες αφότου ανέφερε ότι ένα από τα πλοία της, το Al Jasrah, δέχθηκε επίθεση κοντά στην Υεμένη.
Η MSC ανέφερε ότι θα επανασχεδιάσει τη διαδρομή ορισμένων υπηρεσιών γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής, προσθέτοντας αυξάνοντας τις ημέρες του θαλάσσιου ταξιδιού για τα πλοία που είχαν κλείσει διέλευση μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Στο ίδιο μήκος κύματος κι ο γαλλικός όμιλος CMA CGM ανακοίνωσε χθες ότι σταματά όλες τις αποστολές εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας μετά τις επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στην περιοχή. «Η κατάσταση επιδεινώνεται περαιτέρω και η ανησυχία για την ασφάλεια αυξάνεται», ανέφερε σε μια ανακοίνωση ο όμιλος που έχει την έδρα του στη Μασσαλία. «Ως εκ τούτου αποφασίσαμε να δώσουμε εντολή σε όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της CMA CGM στην περιοχή που είχε προγραμματιστεί να περάσουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας να φθάσουν σε ασφαλείς περιοχές και να σταματήσουν το ταξίδι τους σε ασφαλή νερά με άμεση ισχύ μέχρι νεωτέρας».