Ερυθρά Θάλασσα: Προς νέο στάδιο η κρίση στο διεθνές εμπόριο μετά την ανακοίνωση της Maersk περί προσαύξησης των χρεώσεων στις μεταφορές της
Η δανέζικη Maersk θα επιβάλει επιπλέον χρεώσεις στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων
Eπιπλέον χρεώσεις στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία θα επιβάλει η δανέζικη Maersk μετά την απόφασή της να δρομολογήσει εκ νέου τα πλοία μακριά από τη διώρυγα του Σουέζ (σ.σ. λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα) και να κάνουν το μεγαλύτερο ταξίδι γύρω από την Αφρική, δήλωσε η εταιρεία αργά την Πέμπτη (21.12.2023).
Η Maersk, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, δήλωσε την Τρίτη (19.12.23) ότι τα πλοία της θα αποφύγουν τη νότια Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν (δηλαδή δεν θα περάσουν από τη Διώρυγα του Σουέζ) λόγω των πολλαπλών επιθέσεων στην περιοχή, πλέοντας αντ’ αυτού γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Τι περιλαμβάνουν οι επιπλέον χρεώσεις
Οι πρόσθετες πληρωμές περιλαμβάνουν μια άμεση προσαύξηση διακοπής της διέλευσης (TDS) για την κάλυψη του πρόσθετου κόστους που συνδέεται με το μεγαλύτερο ταξίδι, καθώς και μια προσαύξηση περιόδου αιχμής (PSS) από την 1η Ιανουαρίου. Η Maersk επικαλέστηκε «σοβαρή λειτουργική διαταραχή».
Συνολικά, ένα τυπικό εμπορευματοκιβώτιο 20 ποδών που ταξιδεύει από την Κίνα προς τη Βόρεια Ευρώπη αντιμετωπίζει επιπλέον χρέωση 700 δολαρίων, η οποία αποτελείται από 200 δολάρια TDS και 500 δολάρια PSS, δήλωσε η Maersk.
Τα εμπορευματοκιβώτια που κατευθύνονται προς την ανατολική ακτή της Βόρειας Αμερικής θα χρεώνονται με 500 δολάρια το καθένα, αποτελούμενα από 200 δολάρια TDS και 300 δολάρια PSS, πρόσθεσε η εταιρεία.
Η Maersk δήλωσε επίσης ότι τα δρομολόγια σε άλλα τμήματα του δικτύου της θα επηρεαστούν από τη διακοπή στο Σουέζ, προκαλώντας έκτακτες επείγουσες προσαυξήσεις σε ένα ευρύ φάσμα ταξιδιών.
Την Πέμπτη, η γερμανική Hapag-Lloyd και η OOCL του Χονγκ Κονγκ δήλωσαν ότι θα αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, οι τελευταίες ναυτιλιακές εταιρείες που το έπραξαν μετά τις επιθέσεις της ομάδας Χούτι της Υεμένης εναντίον πλοίων που διέκοψαν το παγκόσμιο εμπόριο, προκαλώντας τη σύσταση ναυτικής δύναμης κρούσης.