Βαλτιμόρη: Ανασύρθηκαν νεκροί δύο από τους αγνοούμενους - Πώς η κατάρρευση της γέφυρας θα επηρεάσει το παγκόσμιο εμπόριο
Ένα ακόμα πλήγμα για τη διεθνή ναυσιπλοΐα
''Δε χωράει αμφιβολία πως αυτό θα έχει ένα σημαντικό και παρατεταμένο αντίκτυπο στις εφοδιαστικές αλυσίδες''
Σοκ προκάλεσε η είδηση της πρόσκρουσης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ''Dali'' σε πυλώνα στήριξης της γέφυρας Francis Scott key στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ τα ξημερώματα της Τρίτης (26/03), με αποτέλεσμα την κατάρρευση της γέφυρας.
Τα πτώματα των υπολοίπων τεσσάρων συναδέλφων τους, που προχθές Τρίτη έγινε σαφές από τις αρχές πως πλέον θεωρούνταν νεκροί, δεν έχουν εντοπιστεί ακόμη, πρόσθεσαν οι Αρχές. Οι υπόλοιποι τέσσερις θεωρούνται νεκροί εξαιτίας του γεγονότος ότι το νερό στον ποταμό Πατάπσκο είναι εξαιρετικά παγωμένο.
Επιπλέον, εξαιτίας της ποσότητας του μπετόν και των συντριμμιών στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα, οι δύτες «δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να κινηθούν με ασφάλεια» προς «αυτά που θεωρούμε πως είναι τα οχήματα που παγιδεύτηκαν», τόνισε ο Ρόλαντ Μπάτλερ της αστυνομίας της Μέριλαντ. Θα χρειαστεί επομένως πρώτα να απομακρυνθεί τμήμα της γέφυρας που εμποδίζει, ώστε να επιτραπεί η ασφαλής πρόσβαση των δυτών, διευκρίνισε.
Υπενθυμίζεται ότι οκτώ άτομα βρέθηκαν στο νερό, δύο εκ των οποίων ανασύρθηκαν καλά, ο ένας καλά στον υγεία του και ο άλλος βαριά τραυματισμένος.
Μιλώντας στο ΒΒC ο γενικός διευθυντής του Institute of Export and International Trade, Μάρκο Φροτζόνε, υποστήριξε ότι η αναστολή αυτή «θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια εφοδιστική αλυσίδα». Όπως σημείωσε: «Περισσότερα από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτιμόρης το 2023. Μιλάμε για σημαντικές μάρκες από ΗΠΑ και Ευρώπη, από τη General Motors και την Ford, στην Jaguar, τη Land Rover, τη Nissan, τη Fiat, και την Audi. Επιπλέον, η Βαλτιμόρη αποτελεί ένα σημαντικό εξαγωγέα υγροποιημένου φυσικού αερίου [LNG], και αυτό σημαίνει επιπλοκές για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ε.Ε. Περίπου 500.000 τόνοι LNG αναχωρούν κάθε μήνα από τη Βαλτιμόρη, έτσι ο αντίκτυπος όσων συνέβησαν είναι σημαντικός και θα γίνει αισθητός προτού μπορέσουμε να θέσουμε ξανά σε λειτουργία το λιμάνι της Βαλτιμόρης».
Η γέφυρα κάλυπτε την είσοδο του λιμανιού της Βαλτιμόρης, του πιο πολυσύχναστου λιμανιού των ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και γενικά του ένατου πιο πολυσύχναστου στη χώρα και ως εκ τούτου, η κατάρρευσή της έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία, όσον αφορά την εξέλιξη των παγκόσμιων μεταφορών σε αλυσίδες εφοδιασμού.
Πρόκειται για ένα ακόμα πλήγμα για τη διεθνή ναυσιπλοΐα, δεδομένου ότι ήδη από τον Νοέμβριο οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες Χούθι της Υεμένης πραγματοποιούν χτυπήματα κατά πλοίων που διέρχονται την Ερυθρά Θάλασσα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Πέτε Μπούτιγκιγκ, δήλωσε κατά τη διάρκεια ενημέρωσης του Τύπου, ότι «δεν χωράει αμφιβολία πως αυτό θα έχει ένα σημαντικό και παρατεταμένο αντίκτυπο στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Είναι πολύ νωρίς να προβούμε σε εκτιμήσεις ως προς το τι θα χρειαστεί για να καθαριστεί το κανάλι και να ανοίξει εκ νέου το λιμάνι».
Η ναυτιλιακή και λιμενική αρχή της Σιγκαπούρης, τη σημαία της οποίας έφερε το πλοίο «Dali», δήλωσε ότι τα πιστοποιητικά του πλοίου που καλύπτουν τη δομική του ακεραιότητα και τη λειτουργικότητα του εξοπλισμού του ήταν έγκυρα. Ανέφερε επίσης ότι το πλοίο είχε περάσει από δύο ξεχωριστές επιθεωρήσεις τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του 2023.
Η Synergy Marine Group, η οποία διαχειρίζεται το «Dali», είπε ότι στο πλοίο επέβαιναν 22 άτομα, συμπεριλαμβανομένων δύο Αμερικανών καπετάνιων και ενός πληρώματος που αποτελείτο από Ινδούς, αλλά δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματισμούς. Πρόσθεσε ότι «συνεργάζεται πλήρως» με ομοσπονδιακές υπηρεσίες.
«Ήδη αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προχωρήσει σε προσαρμογές στα δρομολόγια των πλοίων που μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους, μολονότι υπάρχουν εταιρείες, όπως η BMW και η Volkswagen, που δεν επηρεάζονται τόσο πολύ, καθώς τα κέντρα διανομής τους είναι στο τμήμα του λιμανιού που βρίσκεται μακριά από τη γέφυρα που κατέρρευσε», πρόσθεσε ο Αμερικανός καθηγητής.
Όπως αναφέρει στην ανάλυσή του, «το λιμάνι της Βαλτιμόρης δεν αφορά μόνο τα αυτοκίνητα. Ήταν το λιμάνι που ο πρόεδρος Μπάιντεν χρησιμομποίησε ως παράδειγμα τον Νοέμβριο του 2021, όταν οι ΗΠΑ αντιμετώπιζαν μεγάλη κρίση στην εφοδιαστική τους αλυσίδα. Η σημασία του και η ανάπτυξή του είναι σημαντική στο σημερινό γεωπολιτικό περιβάλλον, καθώς βοηθάει στο να γίνονται περισσότερες δουλειές με «γείτονες» όπως το Μεξικό και «φίλους όπως οι ευρωπαϊκές χώρες και η Ιαπωνία».
Σε επίπεδο καταναλωτών, ο Αμερικανός καθηγητής υποστηρίζει ότι «πιθανότατα θα δούμε καθυστερήσεις στην παράδοση προϊόντων και πιθανόν και αυξήσεις τιμών σε ορισμένες περιπτώσεις. Ωστόσο, δεδομένης της ανθεκτικότητας που έχουμε χτίσει στις εφοδιαστικές αλυσίδες από τις αρχές της δεκαετίας του 2020, οι αναταράξεις θα είναι λιγότερο σημαντικές».
Κατά τον ίδιο, ο καλύτερος τρόπος για να μειωθεί η επίπτωση της κατάρρευσης της γέφυρας είναι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση να επιταχύνει την αποκατάσταση της Key Bridge και των εργασιών του λιμανιού. «Όσο πιο αργά γίνει αυτό, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ζημιά στην τοπική κοινότητα. Πρέπει να υπάρχει η αίσθηση του επείγοντος, γιατί μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους των οποίων επηρεάζεται η ζωή».
Ανασύρθηκαν δύο νεκροί - Συνεχίζουν να αγνοούνται τέσσερις άνθρωποι
Δύο από τους έξι αγνοούμενους ανασύρθηκαν νεκροί την Τετάρτη (27/03). Τα πτώματα που ανασύρθηκαν αναγνωρίστηκαν. Πρόκειται για δύο άνδρες ηλικίας 35 και 26 ετών, μέλη συνεργείου εργατών οδοποιίας, που επισκεύαζε το οδόστρωμα της γέφυρας Francis Scott Key, όταν έγινε το δυστύχημα.Τα πτώματα των υπολοίπων τεσσάρων συναδέλφων τους, που προχθές Τρίτη έγινε σαφές από τις αρχές πως πλέον θεωρούνταν νεκροί, δεν έχουν εντοπιστεί ακόμη, πρόσθεσαν οι Αρχές. Οι υπόλοιποι τέσσερις θεωρούνται νεκροί εξαιτίας του γεγονότος ότι το νερό στον ποταμό Πατάπσκο είναι εξαιρετικά παγωμένο.
Επιπλέον, εξαιτίας της ποσότητας του μπετόν και των συντριμμιών στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα, οι δύτες «δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να κινηθούν με ασφάλεια» προς «αυτά που θεωρούμε πως είναι τα οχήματα που παγιδεύτηκαν», τόνισε ο Ρόλαντ Μπάτλερ της αστυνομίας της Μέριλαντ. Θα χρειαστεί επομένως πρώτα να απομακρυνθεί τμήμα της γέφυρας που εμποδίζει, ώστε να επιτραπεί η ασφαλής πρόσβαση των δυτών, διευκρίνισε.
Υπενθυμίζεται ότι οκτώ άτομα βρέθηκαν στο νερό, δύο εκ των οποίων ανασύρθηκαν καλά, ο ένας καλά στον υγεία του και ο άλλος βαριά τραυματισμένος.
🚨Once the electricity went out, a cargo ship struck the Francis Scott Key Bridge, where the Netflix film "Leave the World Behind" was filmed, causing it to crumble and fall into the water. #BaltimoreBridge Diddy #BridgeCollapse#BaltimoreBridgeCollapse pic.twitter.com/4Zo929WGC5
— 𝐌𝐀𝐒𝐓𝐄𝐑 (@CapXSid) March 27, 2024
Νέο πλήγμα στη διεθνή ναυσιπλοΐα
Αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού -η οποία πέρυσι ανήλθε σε περισσότερους από 47 εκατομμύρια τόνους ξένου φορτίου- θα ανασταλεί «μέχρι νεωτέρας».Μιλώντας στο ΒΒC ο γενικός διευθυντής του Institute of Export and International Trade, Μάρκο Φροτζόνε, υποστήριξε ότι η αναστολή αυτή «θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια εφοδιστική αλυσίδα». Όπως σημείωσε: «Περισσότερα από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτιμόρης το 2023. Μιλάμε για σημαντικές μάρκες από ΗΠΑ και Ευρώπη, από τη General Motors και την Ford, στην Jaguar, τη Land Rover, τη Nissan, τη Fiat, και την Audi. Επιπλέον, η Βαλτιμόρη αποτελεί ένα σημαντικό εξαγωγέα υγροποιημένου φυσικού αερίου [LNG], και αυτό σημαίνει επιπλοκές για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ε.Ε. Περίπου 500.000 τόνοι LNG αναχωρούν κάθε μήνα από τη Βαλτιμόρη, έτσι ο αντίκτυπος όσων συνέβησαν είναι σημαντικός και θα γίνει αισθητός προτού μπορέσουμε να θέσουμε ξανά σε λειτουργία το λιμάνι της Βαλτιμόρης».
Η γέφυρα κάλυπτε την είσοδο του λιμανιού της Βαλτιμόρης, του πιο πολυσύχναστου λιμανιού των ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και γενικά του ένατου πιο πολυσύχναστου στη χώρα και ως εκ τούτου, η κατάρρευσή της έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία, όσον αφορά την εξέλιξη των παγκόσμιων μεταφορών σε αλυσίδες εφοδιασμού.
Πρόκειται για ένα ακόμα πλήγμα για τη διεθνή ναυσιπλοΐα, δεδομένου ότι ήδη από τον Νοέμβριο οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες Χούθι της Υεμένης πραγματοποιούν χτυπήματα κατά πλοίων που διέρχονται την Ερυθρά Θάλασσα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Drone footage of the "Francis Scott Key Bridge" collapse . #Baltimore#BaltimoreBridgeCollapse #Bridge #BridgeCollapse #baltimorebridgepic.twitter.com/TrXAEsu2TT
— imran ali (@imu07280300033) March 27, 2024
Προβλήματα σε ΕΕ και Ηνωμένο Βασίλειο
Επιπλέον, πέρα από τις θαλάσσιες μεταφορές, το λιμάνι της Βαλτιμόρης συνδέεται άμεσα με περίπου 150.000 θέσεις εργασίας και σχετίζεται με άλλες 140.000. Ορισμένες εταιρείες που συνδέονται με τον σιδηρόδρομο και τον άνθρακα έχουν επίσης προειδοποιήσει τους πελάτες τους για διαταραχές στις εξαγωγές άνθρακα.Ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Πέτε Μπούτιγκιγκ, δήλωσε κατά τη διάρκεια ενημέρωσης του Τύπου, ότι «δεν χωράει αμφιβολία πως αυτό θα έχει ένα σημαντικό και παρατεταμένο αντίκτυπο στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Είναι πολύ νωρίς να προβούμε σε εκτιμήσεις ως προς το τι θα χρειαστεί για να καθαριστεί το κανάλι και να ανοίξει εκ νέου το λιμάνι».
Τζο Μπάιντεν: Η αμερικανική κυβέρνηση «θα κινήσει γη και ουρανό για να ανοίξει ξανά το λιμάνι…»
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι η αμερικανική κυβέρνηση «θα κινήσει γη και ουρανό για να ανοίξει ξανά το λιμάνι και να ανοικοδομήσει τη γέφυρα το συντομότερο δυνατό», προσθέτοντας όμως ότι η διαδικασία αυτή αναμένεται να διαρκέσει «αρκετό καιρό».Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος
Η ακριβής αιτία της σύγκρουσης δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, αλλά το πλοίο έδειξε να παθαίνει «blackout» και εξέπεμψε σήμα κινδύνου πριν πέσει πάνω στη γέφυρα. Αυτό αποδείχθηκε εν μέρει σωτήριο, καθώς οι Αρχές απέκλεισαν τη γέφυρα όταν έλαβαν το σήμα, αλλά κάποια οχήματα που βρίσκονταν ήδη πάνω σε αυτήν έπεσαν στο νερό, μόλις εκείνη κατέρρευσε.Η ναυτιλιακή και λιμενική αρχή της Σιγκαπούρης, τη σημαία της οποίας έφερε το πλοίο «Dali», δήλωσε ότι τα πιστοποιητικά του πλοίου που καλύπτουν τη δομική του ακεραιότητα και τη λειτουργικότητα του εξοπλισμού του ήταν έγκυρα. Ανέφερε επίσης ότι το πλοίο είχε περάσει από δύο ξεχωριστές επιθεωρήσεις τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του 2023.
Η Synergy Marine Group, η οποία διαχειρίζεται το «Dali», είπε ότι στο πλοίο επέβαιναν 22 άτομα, συμπεριλαμβανομένων δύο Αμερικανών καπετάνιων και ενός πληρώματος που αποτελείτο από Ινδούς, αλλά δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματισμούς. Πρόσθεσε ότι «συνεργάζεται πλήρως» με ομοσπονδιακές υπηρεσίες.
«Σαν την Τέιλορ Σουίφτ της αυτοκινητοβιομηχανίας»
Σε δική του ανάλυση ο καθηγητής business analytics στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, Τίνγκλοντ Ντάι, επιχειρώντας να αναλύσει τις επιπτώσεις από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη εξήγησε ότι «η πόλη αυτή είναι σαν την Τέιλορ Σουίφτ στο σύστημα διακίνησης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και ακόμα και όταν δεν λειτουργεί κανονικά για λίγες εβδομάδες ο κόσμος το αντιλαμβάνεται. Μιλάμε για περισσότερα από 800.000 οχήματα τον χρόνο, αρκετά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Ευρώπη και το Μεξικό και αρκετά που εξάγονται από το Νιτρόιτ».«Ήδη αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προχωρήσει σε προσαρμογές στα δρομολόγια των πλοίων που μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους, μολονότι υπάρχουν εταιρείες, όπως η BMW και η Volkswagen, που δεν επηρεάζονται τόσο πολύ, καθώς τα κέντρα διανομής τους είναι στο τμήμα του λιμανιού που βρίσκεται μακριά από τη γέφυρα που κατέρρευσε», πρόσθεσε ο Αμερικανός καθηγητής.
Όπως αναφέρει στην ανάλυσή του, «το λιμάνι της Βαλτιμόρης δεν αφορά μόνο τα αυτοκίνητα. Ήταν το λιμάνι που ο πρόεδρος Μπάιντεν χρησιμομποίησε ως παράδειγμα τον Νοέμβριο του 2021, όταν οι ΗΠΑ αντιμετώπιζαν μεγάλη κρίση στην εφοδιαστική τους αλυσίδα. Η σημασία του και η ανάπτυξή του είναι σημαντική στο σημερινό γεωπολιτικό περιβάλλον, καθώς βοηθάει στο να γίνονται περισσότερες δουλειές με «γείτονες» όπως το Μεξικό και «φίλους όπως οι ευρωπαϊκές χώρες και η Ιαπωνία».
Σε επίπεδο καταναλωτών, ο Αμερικανός καθηγητής υποστηρίζει ότι «πιθανότατα θα δούμε καθυστερήσεις στην παράδοση προϊόντων και πιθανόν και αυξήσεις τιμών σε ορισμένες περιπτώσεις. Ωστόσο, δεδομένης της ανθεκτικότητας που έχουμε χτίσει στις εφοδιαστικές αλυσίδες από τις αρχές της δεκαετίας του 2020, οι αναταράξεις θα είναι λιγότερο σημαντικές».
Κατά τον ίδιο, ο καλύτερος τρόπος για να μειωθεί η επίπτωση της κατάρρευσης της γέφυρας είναι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση να επιταχύνει την αποκατάσταση της Key Bridge και των εργασιών του λιμανιού. «Όσο πιο αργά γίνει αυτό, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ζημιά στην τοπική κοινότητα. Πρέπει να υπάρχει η αίσθηση του επείγοντος, γιατί μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους των οποίων επηρεάζεται η ζωή».