Πτώση ιρανικού ελικοπτέρου: "Δεν αποκλείουμε την μηχανική βλάβη ή κακόβουλη ενέργεια" - Η εκτίμηση του αεροναυπηγού, Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη
Ανέλυσε τα αίτια
"Αν υπάρχει κάτι που μπορεί να ρίξει ένα ελικόπτερο, είναι ο καιρός. Βέβαια, ο ανθρώπινος παράγοντας είναι επίσης κυρίαρχος"
«Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτε, ούτε την μηχανική βλάβη και φυσικά ούτε μια κακόβουλη ενέργεια», επισήμανε μιλώντας στην εκπομπή του ΕΡΤNews “Prime” και τον Ηλία Σιακαντάρη ο Φαίδων Καραηωσιφίδης, αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού «Πτήση», αναλύοντας τα αίτια για την πτώση του ελικοπτέρου του ιρανού προέδρου Εμπραχίμ Ραΐσι.
Ενώ πρόσθεσε: «Το κυρίαρχο σενάριο είναι ο καιρός. Αν υπάρχει κάτι που μπορεί να ρίξει ένα ελικόπτερο, είναι ο καιρός. Βέβαια, ο ανθρώπινος παράγοντας είναι επίσης κυρίαρχος. Εδώ φαίνεται ότι έχουμε μια “τυπική περίπτωση” ενός ελικοπτέρου που αποτελούσε μέρος ενός σχηματισμού.
Τα δύο συνοδά ελικόπτερα προσγειώθηκαν με ασφάλεια. Πέρασαν από τη συγκεκριμένη περιοχή. Το προεδρικό ελικόπτερο κατέληξε στην πλαγιά ενός λόφου επειδή παγιδεύτηκε. Αυτό πετούσε μέσα στο εδαφικό ανάγλυφο σε μια περιοχή που είναι εξαιρετικά δύσβατη και κακοτράχαλη (…)
Αυτό που συνήθως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι επειδή τα ελικόπτερα έχουν σημαντικούς περιορισμούς σε σχέση με τα αεροπλάνα, δεν μπορούν να πετάξουν δηλαδή υψηλά και δεν μπορούν απαραίτητα να περάσουν πάνω από εδαφικά εμπόδια, όπως οροσειρές (…)
Το ελικόπτερο βασίζεται κυρίως στην αντοχή που δημιουργεί το στροφείο και το στροφείο βασίζεται από την άλλη πλευρά στον πυκνό αέρα.
Όσο ανεβαίνουμε προς τα πάνω, όταν φτάνουμε σε αυτά τα ύψη για να περάσει πάνω από τις βουνοκορφές, ο αέρας είναι τόσο αραιός που δεν μπορεί να υποστηρίξει την πτήση, άρα πολύ λογικό (…)».
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d1enxjzdccm9)
Στο τέλος της τοποθέτησής του, ο κ. Καραηωσιφίδης επισήμανε: «Και βέβαια δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτε, ούτε την μηχανική βλάβη και φυσικά ούτε μια κακόβουλη ενέργεια».
Ενώ πρόσθεσε: «Το κυρίαρχο σενάριο είναι ο καιρός. Αν υπάρχει κάτι που μπορεί να ρίξει ένα ελικόπτερο, είναι ο καιρός. Βέβαια, ο ανθρώπινος παράγοντας είναι επίσης κυρίαρχος. Εδώ φαίνεται ότι έχουμε μια “τυπική περίπτωση” ενός ελικοπτέρου που αποτελούσε μέρος ενός σχηματισμού.
Τα δύο συνοδά ελικόπτερα προσγειώθηκαν με ασφάλεια. Πέρασαν από τη συγκεκριμένη περιοχή. Το προεδρικό ελικόπτερο κατέληξε στην πλαγιά ενός λόφου επειδή παγιδεύτηκε. Αυτό πετούσε μέσα στο εδαφικό ανάγλυφο σε μια περιοχή που είναι εξαιρετικά δύσβατη και κακοτράχαλη (…)
Αυτό που συνήθως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι επειδή τα ελικόπτερα έχουν σημαντικούς περιορισμούς σε σχέση με τα αεροπλάνα, δεν μπορούν να πετάξουν δηλαδή υψηλά και δεν μπορούν απαραίτητα να περάσουν πάνω από εδαφικά εμπόδια, όπως οροσειρές (…)
Το ελικόπτερο βασίζεται κυρίως στην αντοχή που δημιουργεί το στροφείο και το στροφείο βασίζεται από την άλλη πλευρά στον πυκνό αέρα.
Όσο ανεβαίνουμε προς τα πάνω, όταν φτάνουμε σε αυτά τα ύψη για να περάσει πάνω από τις βουνοκορφές, ο αέρας είναι τόσο αραιός που δεν μπορεί να υποστηρίξει την πτήση, άρα πολύ λογικό (…)».
Στο τέλος της τοποθέτησής του, ο κ. Καραηωσιφίδης επισήμανε: «Και βέβαια δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτε, ούτε την μηχανική βλάβη και φυσικά ούτε μια κακόβουλη ενέργεια».