Ανησυχία προκαλούν στη διεθνή κοινότητα αναφορές περί ανάπτυξης θανατηφόρου ιού με συστατικά του Έμπολα από επιστήμονες στο Ιατρικό Πανεπιστήμιο του Χεμπέι της Κίνας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Daily Mail», που πάντως δεν αναπαρήγαγαν άλλα ειδησεογραφικά μέσα, οι επιστήμονες επιχείρησαν να αναλύσουν τα συμπτώματα της μόλυνσης με Έμπολα, αλλά κατέληξαν με μια γενετικώς τροποποιημένη εκδοχή του ιού, που φέρεται να σκότωσε εργαστηριακά πειραματόζωα (χάμστερ) μέσα σε μόλις τρεις ημέρες από τη μόλυνσή τους.

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο Science Direct, οι ερευνητές πρόσθεσαν σε έναν μολυσματικό ιό των ζώων εκτροφής, γνωστό ως αφθώδη στοματίτιδα, μια γλυκοπρωτεΐνη (GP) που χρησιμοποιεί ο Έμπολα για να μολύνει τα κύτταρα και να εξαπλώνεται στον ανθρώπινο οργανισμό.

Προέκυψε ένα στέλεχος που φέρεται να προκαλεί σοβαρά συστημικά συμπτώματα, όπως εκείνα που εμφανίζουν ασθενείς του Έμπολα, μεταξύ άλλων πολυοργανική ανεπάρκεια. Στη συνέχεια μόλυναν με αυτό το στέλεχος πέντε αρσενικά και ισάριθμα θηλυκά χάμστερ. Αρχικά τα πειραματόζωα ανέπτυξαν ψώρα στην επιφάνεια των βολβών των ματιών τους, που επηρέασε τελικά την όρασή τους. Σταδιακά όλα υπέστησαν υποθερμία, έχασαν βάρος και πέθαναν μέσα σε δύο τρεις ημέρες, με εξαίρεση δύο αρσενικά, που μάλιστα αύξησαν το βάρος τους κατά 20%.

Όταν συνέλεξαν τα όργανα των νεκρών χάμστερ, διαπίστωσαν ότι ο ιός είχε εξαπλωθεί στην καρδιά, το ήπαρ, τη σπλήνα, τους πνεύμονες, τα νεφρά, το στομάχι, τα έντερα και τους εγκεφαλικούς ιστούς. Θεωρώντας επιτυχημένη τη μελέτη τους, έκριναν ότι το πείραμα παρείχε μια ταχεία προκλινική αξιολόγηση ιατρικών αντίμετρων κατά του Έμπολα σε εργαστηριακές συνθήκες Βiosafety Level-2, που είναι λιγότερο αυστηρές εκείνων που συνήθως απαιτούνται για τις εργαστηριακές εγκαταστάσεις που πειραματίζονται με Έμπολα (BLS-4).

Η τελευταία μεγάλη έξαρση επιδημίας Έμπολα σημειώθηκε στη Δυτική Αφρική προ δεκαετίας, μολύνοντας 28.600 ανθρώπους, εκ των οποίων οι 11.300 πέθαναν.

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή