«Βουτιά στον αέρα» κατά 178 πόδια μόλις σε 4,6 δευτερόλεπτα έκανε το αεροπλάνο της Singapore Airlines που χτυπήθηκε από θανατηφόρες αναταράξεις στις 21 Μαΐου, με αποτέλεσμα ένας άνθρωπος να χάσει τη ζωή του, όπως διαπιστώνει η πρώτη έκθεση των ειδικών.

*Διαβάστε εδώ: Έμεινε παράλυτη από τη μέση και κάτω καθηγήτρια χορού που τραυματίστηκε στην πτήση της Singapore Airlines

Ειδικότερα, η πτήση της 21ης Μαΐου από το Λονδίνο στη Σιγκαπούρη αντιμετώπισε αυτό που η αεροπορική εταιρεία περιέγραψε ως ξαφνική, ακραία αναταραχή, ενώ πετούσε πάνω από τη Μιανμάρ, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν δεκάδες άνθρωποι και ένας να χάσει τη ζωή του.

Το αεροσκάφος Boeing 777-300ER, στο οποίο επέβαιναν 211 επιβάτες και 18 μέλη του πληρώματος, εκτράπηκε προς την Μπανγκόκ για αναγκαστική προσγείωση, αφού το αεροπλάνο δέχθηκε αναταράξεις που εκσφενδόνισαν επιβάτες και μέλη του πληρώματος στην καμπίνα, αναφέρει η Daily Mail.



«Βουτιά στον αέρα» έκανε το αεροπλάνο της Singapore

«Το αεροσκάφος παρουσίασε μια ταχεία μεταβολή της βαρυτικής δύναμης G. Αυτό είχε πιθανότατα ως αποτέλεσμα οι επιβαίνοντες που δεν ήταν δεμένοι με ζώνες να βρεθούν στον αέρα», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Μεταφορών της Σιγκαπούρης.

«Η κατακόρυφη επιτάχυνση άλλαξε από αρνητική 1,5G σε θετική 1,5G μέσα σε 4 δευτερόλεπτα. Αυτό είχε πιθανότατα ως αποτέλεσμα οι επιβάτες που ήταν στον αέρα να ξαναπέσουν κάτω», σημείωσε, επικαλούμενο πληροφορίες που εξήχθησαν από τα δεδομένα πτήσης και τους καταγραφείς φωνής του πιλοτηρίου.

«Οι ταχείες αλλαγές στα G κατά τη διάρκεια των 4,6 δευτερολέπτων οδήγησαν σε πτώση του υψομέτρου κατά 178 πόδια, δηλαδή από τα 37.362 πόδια στα 37.184 πόδια. Αυτή η ακολουθία γεγονότων πιθανότατα προκάλεσε τους τραυματισμούς του πληρώματος και των επιβατών», προσθέτει.

Η Singapore Airlines δήλωσε ότι αναγνώρισε την αναφορά και ότι συνεργάζεται πλήρως με την έρευνα.



Η αεροπορική εταιρεία δήλωσε αργά την Τρίτη 28/05, ότι 42 άτομα που επέβαιναν στην πτήση βρίσκονταν ακόμη στην Μπανγκόκ, συμπεριλαμβανομένων 26 επιβατών που έλαβαν ιατρική περίθαλψη σε νοσοκομείο.

Η προκαταρκτική έκθεση ανέφερε ότι όταν η πτήση συνάντησε ελαφρούς κραδασμούς υπήρξε μια μη επιβαλλόμενη αύξηση του ύψους, με αποτέλεσμα ο αυτόματος πιλότος να ρίξει το αεροσκάφος προς τα κάτω. Οι πιλότοι διαπίστωσαν αύξηση της ταχύτητας του αέρα και αντέδρασαν εφαρμόζοντας φρένα ταχύτητας.

«Ενώ διαχειρίζονταν την ταχύτητα του αέρα… ακούστηκε ότι ένας πιλότος φώναξε ότι είχε ενεργοποιηθεί η πινακίδα για τη ζώνη ασφαλείας», αναφέρεται.

Η αεροπορική εταιρεία Greater Bay Airlines του Χονγκ Κονγκ δήλωσε την Τετάρτη ότι θα ζητά από τους επιβάτες να δένουν τη ζώνη ασφαλείας, καθ' όλη τη διάρκεια της πτήσης, ακόμη και όταν το σήμα της ζώνης ασφαλείας είναι απενεργοποιημένο, αρχής γενομένης από την Πέμπτη.

Η εταιρεία δήλωσε ότι δεν είναι υποχρεωτική απαίτηση, αλλά προληπτικό μέτρο για την ασφάλεια των επιβατών.

Η ομάδα έρευνας αποτελούνταν από ερευνητές της Σιγκαπούρης και από εκπροσώπους της Boeing, του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) και της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA). Το υπουργείο Μεταφορών της Σιγκαπούρης δήλωσε ότι η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη.

Οι όρθιοι επιβάτες που χτυπήθηκαν από τις θανατηφόρες αναταράξεις στο «έκαναν τούμπες», καθώς έπεφταν πάνω στο ταβάνι της καμπίνας, δήλωσε ένας σοκαρισμένος επιβάτης.

Οι συγκλονιστικές εικόνες που ελήφθησαν στο αεροσκάφος, έδειχναν πως η καμπίνα ήταν γεμάτη συντρίμμια, καθώς απελπισμένοι επιβάτες προσπαθούσαν απεγνωσμένα να σταματήσουν την αιμορραγία από τα κοψίματα και άλλα τραύματα.

Ένας επιβάτης που κατονομάστηκε ως Jerry, ο οποίος ταξίδευε στο γάμο του γιου του, δήλωσε ότι ήταν «η χειρότερη πτήση της ζωής μου».

Μιλώντας στους δημοσιογράφους του BBC με έναν επίδεσμο να καλύπτει μέρος του κεφαλιού του, είπε: «Ξαφνικά το αεροπλάνο έπεσε… δεν υπήρξε καμία προειδοποίηση και κατέληξα να χτυπήσω το κεφάλι μου στο ταβάνι, όπως και η γυναίκα μου. Κάποιοι άτυχοι άνθρωποι που περπατούσαν τριγύρω κατέληξαν να κάνουν τούμπες. Ήταν απολύτως τρομερό».

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d1gz5d73v6gp)