Χαβιέρ Μιλέι: Πάνω από 30 εκατομμύρια σε κρατικές επιχορηγήσεις έχει λάβει η οικογένειά του
Tι αναφέρει η ισπανική εφημερίδα El Pais
Δεν υπήρξε επίσημη απάντηση του Χαβιέρ Μιλέι ή της αδερφής του στην αποκάλυψη, αλλά ανεπίσημα προσπάθησαν να την υποβαθμίσουν επισημαίνοντας ότι πρόκειται για γεγονότα που έλαβαν χώρα πριν από χρόνια και αφορούσαν τρίτους
Ο πρόεδρος της Αργεντινής, Χαβιέρ Μιλέι, που έχει απασχολήσει την επικαιρότητα αρκετά με τις προκλητικές δηλώσεις του και δεν αρέσκεται στον κρατικό παρεμβατισμό, φαίνεται πως έχει επωφεληθεί αρκετά από αυτόν, μιας και οι εταιρείες μεταφορών των οποίων ο πατέρας του, Νορμπέρτο Μιλέι, ήταν πρόεδρος και μέτοχος, φαίνεται να έλαβαν κρατικές επιδοτήσεις ύψους τουλάχιστον 30 εκατομμυρίων ευρώ μεταξύ 2005 και 2007, κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης του Néstor Kirchner, αναφέρει η ισπανική εφημερίδα El Pais.
Με τα χρήματα αυτά, ο ακροδεξιός πρόεδρος και η αδελφή του, Καρίνα Μιλέι, αγόρασαν ένα αυτοκίνητο και ένα διαμέρισμα, σύμφωνα με δημοσιογραφική έρευνα που βασίζεται σε επίσημα στοιχεία. Δεν υπήρξε επίσημη απάντηση του ίδιου ή της αδερφής του στην αποκάλυψη, αλλά ανεπίσημα προσπάθησαν να την υποβαθμίσουν επισημαίνοντας ότι πρόκειται για γεγονότα που έλαβαν χώρα πριν από χρόνια και αφορούσαν τρίτους, όχι τον πρόεδρο, γράφει η ισπανική εφημερίδα.
Ο Νορμπέρτο Μιλέι, από οδηγός λεωφορείου, εξελίχθηκε τελικά σε μέτοχος και ιδιοκτήτης τριών εταιρειών μεταφορών στη μητροπολιτική περιοχή του Μπουένος Άιρες. Επικεφαλής του επιχειρηματικού ομίλου ήταν η εταιρεία Francisco de Viedma Sociedad Anónima, η οποία ιδρύθηκε το 2001 και η λειτουργία της ήταν να ελέγχει την εταιρεία Teniente General Roca SA, η οποία με τη σειρά της ήλεγχε το ήμισυ των μετοχών της εταιρείας Rocaraza SA.
Η Εθνική Γραμματεία Μεταφορών διένειμε κρατικές επιδοτήσεις στην εταιρεία Teniente General Roca SA και στην Rocaraza SA από το 2005 έως τα μέσα του 2007, έλαβαν τουλάχιστον 30 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες από την κοινή έρευνα των μέσων DiarioAR και La Nación, που συντονίζεται από το Κέντρο Ερευνητικής Δημοσιογραφίας της Λατινικής Αμερικής (CLIP) και δημοσιεύθηκε την χτες, Τετάρτη 5 Ιουνίου.
Ωστόσο, οι εταιρείες τεκμηρίωσαν την είσπραξη πολύ μικρότερων ποσών από αυτά που εκταμιεύονται από το εθνικό κράτος, δηλώνοντας τελικά επιδοτήσεις που αντιστοιχούσαν μόλις σε 9 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή λιγότερο από το ένα τρίτο του ποσού που αναφέρεται στη μισθοδοσία της Γραμματείας Μεταφορών.
Από την έρευνα φαίνεται πως η περιουσία της οικογένειας χτίστηκε πάνω σε αυτή την κρατική βοήθεια και μάλιστα ήταν η πολιτική επιδοτήσεων για τις μεταφορές, η οποία εισήχθη από τις κυβερνήσεις μετά την πολιτική, κοινωνική και οικονομική κρίση του 2001 στην Αργεντινή, επέτρεψε στην εταιρεία Teniente General Roca SA, η οποία είχε κηρύξει πτώχευση, να εξοφλήσει τα χρέη της.
Ο πατέρας του προέδρου, πούλησε το μερίδιό του στις εταιρείες λεωφορείων το 2006, αλλά συνέχισε ως στέλεχος του ομίλου μέχρι τα μέσα του 2007 και ασχολήθηκε τελικά με άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Η Καρίνα Μιλέι αγόρασε ένα διαμέρισμα 150 τετραγωνικών μέτρων σε μια από τις πλουσιότερες περιοχές του Vicente López, στο αστικό συγκρότημα του Μπουένος Άιρες, αναφέροντας μάλιστα στην Υπηρεσία Καταπολέμησης της Διαφθοράς (OA) ότι επρόκειτο για κληρονομιά. Παράλληλα ο Χαβιέρ Μιλέι το 2005 αγόρασε ένα αυτοκίνητο Ford Ecosport 2.0, μοντέλο της ίδιας χρονιάς, το οποίο αργότερα πούλησε και, προσθέτοντας άλλους πόρους, αγόρασε ένα Peugeot RCZ που επίσης ισχυρίστηκε ότι πήρε με δικά του χρήματα.
Να σημειωθεί ότι σε δηλώσεις του, ο Μιλέι έχει χαρακτηρίσει τους φόρους «κλοπή», έχει ταχθεί πολλάκις έμπρακτα και ρητά ενάντια στις κρατικές παρεμβάσεις και έχει υποστηρίξει τις ιδιωτικοποιήσεις φαίνεται να έχει επωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό από το κρατικό χρήμα, αφήνοντας, μάλιστα, χρέη εκατομμυρίων ευρώ προς το κράτος για τη μη καταβολή τους, όπως αναφέρει η έρευνα.
Με τα χρήματα αυτά, ο ακροδεξιός πρόεδρος και η αδελφή του, Καρίνα Μιλέι, αγόρασαν ένα αυτοκίνητο και ένα διαμέρισμα, σύμφωνα με δημοσιογραφική έρευνα που βασίζεται σε επίσημα στοιχεία. Δεν υπήρξε επίσημη απάντηση του ίδιου ή της αδερφής του στην αποκάλυψη, αλλά ανεπίσημα προσπάθησαν να την υποβαθμίσουν επισημαίνοντας ότι πρόκειται για γεγονότα που έλαβαν χώρα πριν από χρόνια και αφορούσαν τρίτους, όχι τον πρόεδρο, γράφει η ισπανική εφημερίδα.
Νολμπέρτο Μιλέι: Οι εταιρείες μεταφορών και οι τεράστιες επιχορηγήσεις
Ο Νορμπέρτο Μιλέι, από οδηγός λεωφορείου, εξελίχθηκε τελικά σε μέτοχος και ιδιοκτήτης τριών εταιρειών μεταφορών στη μητροπολιτική περιοχή του Μπουένος Άιρες. Επικεφαλής του επιχειρηματικού ομίλου ήταν η εταιρεία Francisco de Viedma Sociedad Anónima, η οποία ιδρύθηκε το 2001 και η λειτουργία της ήταν να ελέγχει την εταιρεία Teniente General Roca SA, η οποία με τη σειρά της ήλεγχε το ήμισυ των μετοχών της εταιρείας Rocaraza SA.
Η Εθνική Γραμματεία Μεταφορών διένειμε κρατικές επιδοτήσεις στην εταιρεία Teniente General Roca SA και στην Rocaraza SA από το 2005 έως τα μέσα του 2007, έλαβαν τουλάχιστον 30 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες από την κοινή έρευνα των μέσων DiarioAR και La Nación, που συντονίζεται από το Κέντρο Ερευνητικής Δημοσιογραφίας της Λατινικής Αμερικής (CLIP) και δημοσιεύθηκε την χτες, Τετάρτη 5 Ιουνίου.
Ωστόσο, οι εταιρείες τεκμηρίωσαν την είσπραξη πολύ μικρότερων ποσών από αυτά που εκταμιεύονται από το εθνικό κράτος, δηλώνοντας τελικά επιδοτήσεις που αντιστοιχούσαν μόλις σε 9 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή λιγότερο από το ένα τρίτο του ποσού που αναφέρεται στη μισθοδοσία της Γραμματείας Μεταφορών.
Νολμπέρτο Μιλέι: Η πτώχευση και οι αγορές περιουσιακών στοιχείων με "ιδιωτικό κεφάλαιο"
Από την έρευνα φαίνεται πως η περιουσία της οικογένειας χτίστηκε πάνω σε αυτή την κρατική βοήθεια και μάλιστα ήταν η πολιτική επιδοτήσεων για τις μεταφορές, η οποία εισήχθη από τις κυβερνήσεις μετά την πολιτική, κοινωνική και οικονομική κρίση του 2001 στην Αργεντινή, επέτρεψε στην εταιρεία Teniente General Roca SA, η οποία είχε κηρύξει πτώχευση, να εξοφλήσει τα χρέη της.
Ο πατέρας του προέδρου, πούλησε το μερίδιό του στις εταιρείες λεωφορείων το 2006, αλλά συνέχισε ως στέλεχος του ομίλου μέχρι τα μέσα του 2007 και ασχολήθηκε τελικά με άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Η Καρίνα Μιλέι αγόρασε ένα διαμέρισμα 150 τετραγωνικών μέτρων σε μια από τις πλουσιότερες περιοχές του Vicente López, στο αστικό συγκρότημα του Μπουένος Άιρες, αναφέροντας μάλιστα στην Υπηρεσία Καταπολέμησης της Διαφθοράς (OA) ότι επρόκειτο για κληρονομιά. Παράλληλα ο Χαβιέρ Μιλέι το 2005 αγόρασε ένα αυτοκίνητο Ford Ecosport 2.0, μοντέλο της ίδιας χρονιάς, το οποίο αργότερα πούλησε και, προσθέτοντας άλλους πόρους, αγόρασε ένα Peugeot RCZ που επίσης ισχυρίστηκε ότι πήρε με δικά του χρήματα.
Να σημειωθεί ότι σε δηλώσεις του, ο Μιλέι έχει χαρακτηρίσει τους φόρους «κλοπή», έχει ταχθεί πολλάκις έμπρακτα και ρητά ενάντια στις κρατικές παρεμβάσεις και έχει υποστηρίξει τις ιδιωτικοποιήσεις φαίνεται να έχει επωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό από το κρατικό χρήμα, αφήνοντας, μάλιστα, χρέη εκατομμυρίων ευρώ προς το κράτος για τη μη καταβολή τους, όπως αναφέρει η έρευνα.