Στο απόγειο των διεθνών ερευνών, των κλινικών μελετών και των επιστημονικών ιατρικών προόδων, που οδηγούν ολοένα και πιο κοντά στην ανάπτυξη εμβολίων νέας τεχνολογίας κατά πολλών τύπων καρκίνου, μία ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής το ερευνητικό ινστιτούτο του Hospital del Mar, στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, μελέτησε δεδομένα από νεοπλασματικούς όγκους και υγιείς ιστούς σε περισσότερους από 100 ασθενείς με καρκίνο του ήπατος.

Οι ερευνητές εντόπισαν μια ομάδα μικρών μορίων αποκλειστικά για τους όγκους του ήπατος, δηλαδή πολύ μικρές πρωτεΐνες που εκφράζονται μόνο από τα καρκινικά κύτταρα. Τι σημαίνει αυτό για την εξέλιξη της επιστημονικής έρευνας και την ανάπτυξη εμβολίων; Η μελέτη των μικροπρωτεϊνών, υπογραμμίζουν οι ερευνητές, θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων αντικαρκινικών θεραπειών.

«Είδαμε ότι ορισμένες από αυτές τις μικροπρωτεΐνες μπορούν να διεγείρουν το ανοσοποιητικό σύστημα, δημιουργώντας ενδεχομένως μια απάντηση κατά των καρκινικών κυττάρων. Αυτή η απόκριση μπορεί να ενισχυθεί με εμβόλια παρόμοια με τα εμβόλια για τον κορωνοϊό, αλλά που παράγουν αυτές τις μικροπρωτεΐνες.
Αυτά τα εμβόλια θα μπορούσαν να σταματήσουν ή να μειώσουν την ανάπτυξη των όγκων», εξηγεί η Πούρι Φορτές, ερευνήτρια από το Πανεπιστήμιο Cima στη Ναβάρα και το βιοϊατρικό ερευνητικό κέντρο CIBERehd.

Όπως σημειώνεται στην έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Science Advances», η χορήγηση αυτών των εμβολίων θα μπορούσε να είναι σχετικά απλή, αν και η έρευνα για την ανάπτυξή τους δεν έχει ακόμα ξεκινήσει.