Τουρκία: Ζευγάρι Βρετανών ξέμεινε σε άδειο ξενοδοχείο λόγω του σφάλματος της Crowdstrike
Δεν μπορούσαν να επιστρέψουν στο σπίτι τους
Ξόδεψαν εκατοντάδες ευρώ σε φαγητό και έχασαν μέρες από την εργασία τους, αλλά το ταξιδιωτικό πρακτορείο ήταν “άφαντο”
Σε περιπέτεια κατέληξαν οι διακοπές στην Τουρκία για ένα ζευγάρι Βρετανών. Ειδικότερα, το ζευγάρι Βρετανών έκλεισε διακοπές all-inclusive με την ταξιδιωτική εταιρεία TUI για να απολαύσει μερικές μέρες στην Τουρκία, αλλά αντ' αυτού κατέληξαν να κοιμούνται σε ένα άδειο δωμάτιο ξενοδοχείου για πέντε ημέρες.
Αναλυτικότερα, ο 26χρονος Τζορτζ - Ουίλιαμ Σέιλς και η 24χρονη σύντροφός του Λούλου Μαν, έμειναν για επτά ημέρες στο Prime Beach Hotel στο Μαρμαρίς, στο Νταλαμάν της Τουρκίας, όπου απόλαυσαν τη διαμονή τους μέχρι να έρθει η ημέρα της επιστροφής τους, 19 Ιουλίου. Ωστόσο, η πτήση τους προς το αεροδρόμιο Gatwick καθυστέρησε και στη συνέχεια ακυρώθηκε λόγω της παγκόσμιας διακοπής των πληροφορικών συστημάτων που προκλήθηκε από μια ελαττωματική ενημέρωση που κυκλοφόρησε η εταιρεία κυβερνοασφάλειας CrowdStrike.
Αφού ακυρώθηκε η πτήση του ζευγαριού, χρειάστηκαν πέντε ημέρες μέχρι η TUI να τους παράσχει εναλλακτική πτήση για να επιστρέψουν πίσω στη χώρα τους. Όπως ανέφερε το ζευγάρι σύμφωνα με τον Independent, το ταξιδιωτικό πρακτορείο πράγματι κάλυψε τη διαμονή τους, αλλά χρεώθηκαν εκατοντάδες ευρώ ως αποτέλεσμα της μη αμειβόμενης άδειας από την εργασία τους και για να καλύψουν τα έξοδα του φαγητού τους. Μάλιστα, η Λούλου, η οποία υποφέρει από αρθρίτιδα και αυξημένο άγχος, εμφάνισε σωματικά και ψυχοσωματικά συμπτώματα, με το δέρμα της να φουντώνει και να πρήζεται. Ως αποτέλεσμα, ο Τζορτζ έπαθε κρίση άγχους, μη μπορώντας να διαχειριστεί την κατάσταση.
Κανένας έλεγχος από την ταξιδιωτική εταιρεία
Το ζευγάρι έφτασε στο αεροδρόμιο του Νταλαμάν περίπου στις 21:15 στις 19 Ιουλίου, περιμένοντας να πετάξει για το Γκάτγουικ περίπου στις 23:25 μ.μ., αλλά περίμεναν τρεις ώρες πριν πληροφορηθούν από το ταξί που είχαν κλείσει και από έναν επιβάτη στο τουρκικό αεροδρόμιο ότι η πτήση τους ακυρώθηκε. «Δεν υπήρχαν εκπρόσωποι της TUI στο αεροδρόμιο, δεν υπήρχε προσωπικό - το προσωπικό του αεροδρομίου με το οποίο προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε απλά σας αγνοούσε εντελώς και όλοι ήταν τόσο απογοητευμένοι», δήλωσε ο Τζορτζ. «Όλοι πανικοβλήθηκαν επειδή ήξεραν ότι έπρεπε να βγουν έξω από το αεροδρόμιο στο γραφείο check-in της TUI για να πάνε σε ένα ξενοδοχείο ... οι άνθρωποι σπρώχνονταν και σπρώχνονταν και δεν υπήρχε κανένας έλεγχος».
Τους είπαν να παραλάβουν τις αποσκευές τους από τον ιμάντα αφίξεων και συνέχισαν να περιμένουν έξω από το αεροδρόμιο, όπου η θερμοκρασία ήταν 35 βαθμούς Κελσίου στις 2 το πρωί και οι επιβάτες, χωρίς να έχουν μαζί τους καθόλου νερό, έπρεπε να αναμείνουν στην ουρά του γραφείου του ταξιδιωτικού πράκτορα της TUI και να μάθουν πού θα μείνουν για τη νύχτα. Επιβιβάστηκαν σε ένα πούλμαν το οποίο τους μετέφερε σε ένα ξενοδοχείο που δεν φαινόταν να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του. «Το πούλμαν μας πήγε σε ένα ξενοδοχείο του αεροδρομίου που μόλις είχε χτιστεί - ήταν τριών εβδομάδων και δεν είχε καν τελειώσει», είπε ο Τζορτζ.
«Κάποια λεωφορεία πήγαν σε θέρετρα της TUI, τα οποία ήταν all-inclusive, όπου ήταν οι αντιπρόσωποι της TUI και μας "πέταξαν" εντελώς σε αυτό το ολοκαίνουργιο ξενοδοχείο και δεν υπήρχε ούτε ένας αντιπρόσωπος του ταξιδιωτικού γραφείου πουθενά. Υποτίθεται ότι υπήρχε γυμναστήριο στο ξενοδοχείο, αλλά αντ' αυτού αντικρύσαμε απλώς ένα άδειο δωμάτιο. Δεν είχαμε καθόλου ζεστό νερό και το πρακτορείο δεν είχε μιλήσει με το ξενοδοχείο για το τι θα μπορούσαμε να πάρουμε, οπότε μας χρέωναν τα αναψυκτικά».
Ξόδεψαν πολλά χρήματα και δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν με το πρακτορείο
Το ζευγάρι βγήκε εντελώς εκτός προϋπολογισμού, έχοντας ξοδέψει περίπου 592 ευρλω (500 λίρες) για φαγητό, ποτά και τηλεφωνικά έξοδα και απλήρωτη άδεια. Χρειάστηκε να ζητήσουν έξτρα χρήματα από την οικογένειά τους για να τα βγάλουν πέρα.
Το Σάββατο 20 Ιουλίου, ο Τζορτζ προσπάθησε να καλέσει τη γραμμή βοήθειας πελατών της TUI, αλλά επειδή υπήρχε πολύ μεγάλος όγκος κλήσεων, οπότε δεν είχαμε κανέναν να μιλήσουμε». Ενημερώθηκε ότι ένας εκπρόσωπος της TUI θα παραλάμβανε το ζευγάρι στις 10 το βράδυ του Σαββάτου και περίμεναν μέχρι τις 11 το βράδυ, αλλά αποφάσισαν να πάνε για ύπνο αφού περίμεναν πάνω από μία ώρα τον εκπρόσωπο.Σε ένα δωμάτιο που βρισκόταν κοντά στη ρεσεψιόν, αφού άκουσαν φασαρία, κατέληξαν να μαθαίνουν τυχαία από τρεις εκπροσώπους ότι υπήρχε πτήση στις 6 το πρωί της Κυριακής 21 Ιουλίου. «Αν δεν πήγαινα στη ρεσεψιόν, θα μας είχαν ξεχάσει τελείως», είπε.
Έφτασαν στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου στις 3 π.μ., όπως τους είχε συμβουλεύσει η TUI, αλλά στη συνέχεια ενημερώθηκαν από τους εκπροσώπους ότι η νέα τους πτήση έπρεπε να ακυρωθεί λόγω τεχνικού σφάλματος στο αεροδρόμιο. Προσπάθησε να επικοινωνήσει με την ταξιδιωτική εταιρεία, αλλά η ζωντανή συνομιλία είχε «κοπεί».
Ο Τζορτζ είπε ότι αργότερα έμαθε μέσω μιας ομάδας Whatsapp με άλλους εγκλωβισμένους ταξιδιώτες ότι η πλειοψηφία των επιβατών της ίδιας πτήσης από το Γκατγουικ προς το Νταλαμάν έλαβαν ένα μήνυμα που έλεγε ότι τους είχαν βάλει σε μια πτήση για την Τρίτη 23 Ιουλίου περίπου στις 4 π.μ., αλλά το ζευγάρι δεν ενημερώθηκε και έχασε μια πιθανή πτήση. Τελικά, το ζευγάρι έλαβε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την TUI που του έλεγε ότι η πτήση του είχε μεταφερθεί για τις 2.55 μ.μ. της Τετάρτης 24 Ιουλίου, αλλά παρακάλεσε έναν εκπρόσωπο να βρει μια προγενέστερη πτήση για να μην πάρει περισσότερο χρόνο από την εργασία του.
Η TUI μπόρεσε να βρει μια πτήση στις 12: 45 π.μ. την Τρίτη και το ζευγάρι έκανε check-in στο αεροδρόμιο, μόνο και μόνο για να διαπιστώσει ότι οι κάρτες επιβίβασης ανέφεραν ότι η πτήση τους ήταν πάνω από 14 ώρες αργότερα, στις 14:55 της Τετάρτης.
Το ζευγάρι θα διεκδικήσει μια καλή αποζημίωση για την ταλαιπωρία που υπέστη, αλλά είναι δύσκολο να γνωρίζει αν θα τα καταφέρει, δεδομένου ότι οι αιτούντες είναι ήδη πολλοί. Από την πλευρά της η εταιρεία ζήτησε συγγνώμη από την εταιρεία και ανέφερε ότι θα προσπαθούσε να προσφέρει νέες ενημερώσεις στους πελάτες της σχετικά με την κατάσταση.