Booking: Μεγάλο πρόστιμο ύψους 413 εκατ. ευρώ από την Ισπανία για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης
Μεγάλη "καμπάνα" για την πλατφόρμα
Η Booking.com εκμεταλλευόταν από το 2019 το μερίδιο αγοράς που κατείχε για να επιβάλλει αθέμιτους όρους στα ξενοδοχεία και περιόριζε τον ανταγωνισμό από άλλους παρόχους
Η αντιμονοπωλιακή υπηρεσία της Ισπανίας επέβαλε πρόστιμο 413,2 εκατομμυρίων ευρώ στον όμιλο online κρατήσεων Booking.com για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης του στη χώρα τα τελευταία πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με τον Reuters, η ρυθμιστική αρχή, CNMC, ανέφερε σε ανακοίνωσή της την Τρίτη ότι επιβάλλει δύο πρόστιμα ύψους 206,6 εκατ. ευρώ στην Booking.com, μονάδα της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη Booking Holdings (BKNG.O).
Η Booking.com εκμεταλλευόταν από το 2019 το μερίδιο αγοράς που κατείχε (70%-90%) για να επιβάλλει αθέμιτους όρους στα ξενοδοχεία και περιόριζε τον ανταγωνισμό από άλλους παρόχους, ανέφερε η CNMC.
Η Booking Holdings σκοπεύει να ασκήσει έφεση κατά των προστίμων, καθώς διαφωνεί έντονα με το «αποτέλεσμα της έρευνας της CNMC», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας σε ηλεκτρονικό μήνυμα, προσθέτοντας ότι θεωρεί ότι το θέμα θα πρέπει να συζητηθεί βάσει των κανόνων του νόμου περί ψηφιακών αγορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Έχει δυνατότητα να ασκήσει έφεση η Booking
Ο όμιλος μπορεί να ασκήσει έφεση κατά των προστίμων στο Ανώτατο Δικαστήριο της Ισπανίας, δήλωσε η CNMC.
Η διαδικασία, σύμφωνα με τον Reuters, προήλθε από δύο καταγγελίες που υποβλήθηκαν από την ισπανική Ένωση Διευθυντών Ξενοδοχείων (AEDH) και την Ένωση Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων της Μαδρίτης το 2021.
Η CNMC δήλωσε, σύμφωνα με το Reuters, ότι ο ιστότοπος κρατήσεων απαγορεύει στα ξενοδοχεία να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές στους δικούς τους ιστότοπους από ό,τι στην Booking.com, ενώ επιβάλλει μονομερώς εκπτώσεις τιμών στα δωμάτια χωρίς να συμβουλεύεται τα ξενοδοχεία.
Η Booking.com αναγκάζει επίσης τα ισπανικά ξενοδοχεία να υποβάλλουν αγωγές στις Κάτω Χώρες σε περίπτωση σύγκρουσης, δήλωσε το CNMC.
Για να διατηρήσει το υψηλό μερίδιο αγοράς της, η Booking.com προσφέρει οφέλη στα ξενοδοχεία που της φέρνουν περισσότερες απολαβές, περιορίζοντας τη δυνατότητα των εναλλακτικών παρόχων υπηρεσιών να πείσουν τα ξενοδοχεία να συνεργαστούν μαζί τους.