Μετά τον σάλο που έχει δημιουργηθεί ανά την υφήλιο, ο Γάλλος ηθοποιός Φιλίπ Κατερίν δίνει την δική του απάντηση στους επικριτές του για την περφόρμανς του κατά την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 στο Παρίσι. Συγκεκριμένα, οι επικριτές τη θεώρησαν παρωδία του Μυστικού Δείπνου του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Δεν ήταν λίγοι αυτοί που επιτέθηκαν στον ίδιο προσωπικά, αλλά και στο σκετς στο οποίο πρωταγωνίστησε συνοδεία μιας ομάδας drag queens, ερμηνεύοντας «γυμνός, βαμμένος μπλε» τον Έλληνα θεό Διόνυσο, επειδή κάτω από την πορτοκαλί γενειάδα του «είδαν» τον Ιησού Χριστό.

Ανάμεσά τους πολλοί διάσημοι, όπως ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη, ο Έλον Μασκ, με ανάρτησή του στο δίκτυό του Χ, ο Ντόναλντ Τραμπ και Γάλλοι πολιτικοί μερίδας της δεξιάς και της ακροδεξιάς, αλλά και κάποιοι που φαντάστηκαν ότι ο Κατερίν έλαβε παχυλή αμοιβή για την εμφάνισή του, μολονότι το ποσό που πήρε ήταν στην πραγματικότητα 200 ευρώ, όπως αναφέρει η Monde.

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Τι δηλώνει ο Φιλίπ Κατερίν

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη γαλλική εφημερίδα o 55χρονος ηθοποιός και τραγουδιστής ζητά συγγνώμη για το σοκ που άθελά του προκάλεσε σε εκείνους που έκαναν λόγο για προσβολή του Χριστιανισμού.

Και εξηγεί ότι ουδέποτε συζήτησε με τον τελετάρχη Τομά Ζολί οτιδήποτε αναφορικά με τη θρησκεία, τον Χριστό, ή τον Μυστικό Δείπνο του Ντα Βίντσι. Άλλωστε, όπως λέει, μεγάλωσε ως Χριστιανός και το καλύτερο στοιχείο της πίστης αυτής «είναι η ιδέα της συγχώρεσης».

Πώς πήρε ο Φιλίπ Κατερίν τον ρόλο του Διονύσου

Ο Κατερίν λέει ότι πριν από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2022 έφαγε κόκορα κρασάτο συνοδεία κρασιού, μπαίνοντας τρόπον τινά στο πετσί του ρόλου του ως Διονύσου, του θεού της ευωχίας και της μέθης.

Όσο για το πώς εξασφάλισε τον ρόλο του στην περφόρμανς; Όπως εξηγεί, έστειλε στον καλλιτεχνικό διευθυντή Τομά Ζολί ένα βίντεο-concept, που περιείχε ένα τραγούδι που είχε γράψει με τίτλο Nu («Γυμνός»). «Σκέφτηκα: “αυτό είναι τραγούδι για τους Ολυμπιακούς Αγώνες”. Για να τον πείσω ανέπτυξα τρία επιχειρήματα. Η ιδέα της συμφιλίωσης, πρώτα απ' όλα: όταν είμαστε γυμνοί, γινόμαστε ακίνδυνοι, κρατιόμαστε χέρι-χέρι. Χωρίς τσέπες, επομένως χωρίς όπλα κρυμμένα στις τσέπες.

«Mετά η αποανάπτυξη: γυμνοί, σταματάμε να αγοράζουμε υφάσματα. Τέλος, η επιστροφή στις απαρχές των Ολυμπιακών Αγώνων, στην εποχή που οι αθλητές αγωνίζονταν γυμνοί».

Ο ηθοποιός εξηγεί ότι ο Ζολί είχε λάβει πολλά τέτοια βίντεο-concept, αλλά επέλεξε τελικά το δικό του. «Κολακεύτηκα. Ο Ζολί είχε το δικό του αφηγηματικό νήμα και έπρεπε να προσαρμοστώ. Άλλωστε είμαι ηθοποιός. Δεν χρειαζόταν να προσπαθήσω να καταλάβω. Σκέφτηκε τον Διόνυσο και πρότεινε να βαφτώ μπλε. Ήθελα να είμαι γυμνός, χωρίς να αποκαλύπτω τίποτε, γιατί δεν ήθελα να σοκάρω. Έτσι βρήκαμε ένα τέχνασμα».

Ο τραγουδιστής υπερασπίζεται το γυμνό

Τo γυμνό ως ιδέα διατρέχει το δισκογραφικό έργο του Κατερίν. Και αυτό γιατί, όπως εξηγεί ο ίδιος, «όταν κάνουμε μουσική, στοιβάζουμε κομμάτια και διασκευές. Μερικές φορές σκεφτόμαστε ότι το καλύτερο είναι να είσαι γυμνός, μόνον κιθάρα και φωνή. Ότι είναι το πιο ενδεικτικό.

Το ίδιο ισχύει και στη ζωή. Στολίζουμε τον εαυτό μας με πολλά τεχνάσματα για να μιλάμε στους άλλους, που συχνά οδηγούν σε σύγχυση. Το γυμνό είναι μερικές φορές προτιμότερο. Δεν είμαι επ’ ουδενί γυμνιστής, μάλλον σεμνός, ντροπαλός τύπος. Έτσι, αυτά τα τραγούδια ανταποκρίνονται, φαντάζομαι, σε μια προσωπική απογοήτευση».

Η συγγνώμη για τις αντιδράσεις που προκάλεσε στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων

Αναφερόμενος στη θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσε η εμφάνισή του στο σκετς της τελετής έναρξης, ο ηθοποιός και τραγουδιστής σημειώνει: «Ένα άτομο μπορεί να ερμηνεύσει με χίλιους τρόπους ένα αντικείμενο. Δεν μπορείς να το ελέγξεις αυτό. Δεν έχω πρόβλημα με τους ανθρώπους που βλέπουν διαφορετικά τα πράγματα από μένα.

«Το σίγουρο είναι ότι ουδέποτε συζητήσαμε με τον Τομά Ζολί περί θρησκείας, ή για τον Μυστικό Δείπνο, τον πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Ουδέποτε αναφέρθηκε ο Χριστός. Εξεπλάγην με τις αντιδράσεις αυτές. Μεγάλωσα ως Χριστιανός και το ομορφότερο πράγμα με αυτή την πίστη είναι η ιδέα της συγχώρεσης. Συγχωρήστε με, λοιπόν, αν προκάλεσα παρεξήγηση, αν σόκαρα. Λυπάμαι πολύ. Πιστεύω ότι η συγχώρεση μπορεί να είναι αμφίδρομη».

Ο Κατερίν είχε τραγουδήσει το 1999 «Ο Χριστός είναι η αγάπη μου / το χάδι του ανέμου / σαν ερωτικό τραγούδι», για αυτούς που έχουν προβλήματα ακοής.

Τι λέει στους επισκόπους της Γαλλικής Καθολικής Εκκλησίας που του επιτέθηκαν; «Μπορεί κανείς να δει ότι δεν υπήρχαν θρησκευτικά σύμβολα στο τραπέζι, ούτε σταυρός, ούτε άρτος σπασμένος σε κομμάτια, ή σερβιρισμένο κρασί. Φαίνεται ότι οι Γάλλοι επίσκοποι θέλησαν να ανάψουν το φιτίλι. Δεν μπορείς να ανάψεις φωτιά με έναν μόνον πυριτόλιθο. Χρειάζονται δύο».

Όσο για τις εις βάρος του επιθέσεις από την ανιψιά της Μαρίν Λεπέν, Μαριόν Μαρεσάλ; «Δεν με εκπλήσσει και πολύ. Έχω μεγαλώσει με Χριστιανούς της Δεξιάς. Τους γνωρίζω καλά. Είναι οι πρώτοι που βλασφημούν κατ’ ιδίαν. Εγώ να σημειώσω μόνον ότι όσον με αφορά ουδέποτε επιδίωξα να μιλήσω για τη θρησκεία».