Μια στρατιά ειδικών παλεύουν να βρουν τρόπο προκειμένου να μπουν στο εσωτερικό του γιοτ που βυθίστηκε στο Παλέρμο της Ιταλίας. Ίσως δεν είχαν χρόνο να βγουν από το σκάφος, καθώς βυθίστηκε πολύ γρήγορα, τόνισε εκπρόσωπος της ιταλικής Ακτοφυλακής.

Ειδικότερα, η ιταλική Ακτοφυλακή υποστηρίζει ότι οι έξι άνθρωποι που εξακολουθούν να αγνοούνται από το Bayesian μπορεί να είναι παγιδευμένοι μέσα στο βυθισμένο σκάφος.

Ο εκπρόσωπος Vincenzo Zagarola δήλωσε ότι ίσως δεν είχαν χρόνο να βγουν από το σκάφος, καθώς βυθίστηκε πολύ γρήγορα. Σύμφωνα με το BBC, ένας από τους γιατρούς που περιθάλπουν τους επιζώντες τόνισε νωρίτερα σήμερα ότι το γιοτ ανατράπηκε «μέσα σε λίγα λεπτά». Την ίδια ώρα, ένας από τους δύτες δήλωσε στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ότι η θαλαμηγός είναι «πρακτικά άθικτη» και στηρίζεται στο πλάι στον πυθμένα της θάλασσας.

Εκπρόσωπος της ιταλικής Πυροσβεστικής δήλωσε ότι οι δύτες έψαχναν για εναλλακτικούς τρόπους να μπουν στο εσωτερικό του σκάφους, καθώς έπιπλα εμπόδιζαν την πρόσβαση στις καμπίνες.

Οι αγνοούμενοι

Σύμφωνα με το BBC, ο έκτος επιβάτης που αγνοείται μετά τη βύθιση του σκάφους Bayesian στα ανοικτά της Σικελίας είναι η Νέντα Μορβίλο.

Η Μορβίλο, σχεδιάστρια κοσμημάτων, είναι η σύζυγος ενός άλλου αγνοούμενου επιβάτη, του Κρις Μορβίλο. Ο ίδιος είναι εταίρος της δικηγορικής εταιρείας Clifford Chance.

Τα υπόλοιπα τέσσερα άτομα που εξακολουθούν να αγνοούνται είναι τα εξής:

- Ο Βρετανός μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς

- Η 18χρονη κόρη του Λιντς, Χάνα Λιντς

- Ο Τζόναθαν Μπλούμερ, πρόεδρος της Morgan Stanley Bank International

- Η Τζούντι Μπλούμερ, σύζυγος του Τζόναθαν Μπλούμερ.

 Έρευνες στα συντρίμμια

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες στα συντρίμμια του σκάφους, που βυθίστηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας στη Σικελία, με έξι άτομα να εξακολουθούν να αγνοούνται.

Το πολυτελές γιοτ του Βρετανού δισεκατομμυριούχου Μάικ Λιντς, με 10 άτομα πλήρωμα και συνολικά 12 επιβαίνοντες, βυθίστηκε μέσα σε ελάχιστα λεπτά, αφότου ξέσπασε μια σφοδρή καταιγίδα που πιθανότατα έσπασε το κατάρτι, με αποτέλεσμα να γείρει στο πλάι και να βυθιστεί σε βάθος 50 περίπου μέτρων.

Στο σημείο έχουν σταλεί ειδικές ομάδες σπηλαιοκαταδυτών, οι οποίοι θα προσπαθήσουν να μπουν στο εσωτερικό του γιοτ Bayesian προκειμένου να εντοπίσουν τους έξι αγνοουμένους. Χθες οι δύτες κατάφεραν να ανασύρουν τη σορό του μάγειρα Ρικάρντο Τόμας, ωστόσο δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν πέρα από τη γέφυρα.

«Η γέφυρα είναι γεμάτη ηλεκτρικά καλώδια»

Ο Λούκα Κάρι, επικεφαλής του γραφείου Τύπου έκτακτης ανάγκης της υπηρεσίας πυρόσβεσης και διάσωσης της Ιταλίας, δήλωσε στο ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων πως η γέφυρα ήταν γεμάτη ηλεκτρικά καλώδια.

 «Είναι ένα Concordia σε μικρογραφία», εξηγεί. «Στο εσωτερικό του ιστιοφόρου οι χώροι είναι πολύ μικροί και αν συναντήσει κανείς κάποιο εμπόδιο, είναι πολύ περίπλοκο να προχωρήσει, όπως επίσης είναι πολύ δύσκολο να βρει εναλλακτικές διαδρομές».

Οι διασώστες εργάζονται ώστε να ανοίξουν ευκολότερες προσβάσεις για να διεισδύσουν στο εσωτερικό του ναυαγίου, το οποίο βρίσκεται στον πυθμένα -σε βάθος περίπου 50 μέτρων- και είναι άθικτο. Παράλληλα, συνεχίζονται οι έρευνες επιφανείας στην περιοχή του ναυαγίου, με ελικόπτερα και πυροσβεστικά σκάφη.

 «Μόνο 12 λεπτά ανά κατάδυση»

Όπως εξηγεί ο Λούκα Κάρι, οι ομάδες κατάδυσης «αποτελούνται από δύο σπηλαιοκαταδύτες, που αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες. Σε αυτό το βάθος μπορούν να παραμείνουν κάτω από το νερό για 12 λεπτά το πολύ, εκ των οποίων τα 2 χρειάζονται για να κατέβουν και να ανέβουν. Έτσι, ο πραγματικός χρόνος για να μπορέσουν να ψάξουν είναι 10 λεπτά ανά κατάδυση».

Μέχρι στιγμής, οι δύτες έχουν καταφέρει να επιθεωρήσουν μόνο τη γέφυρα του Bayesian, η οποία «είναι γεμάτη ηλεκτρικά καλώδια» και στο σημείο εκείνο δεν έχει βρεθεί πτώμα. Από έξω, από τα φινιστρίνια του ιστιοφόρου, δεν φαίνεται τίποτα.

Έφτασαν στο σαλόνι του σκάφους - Προσπάθειες να μπουν από ένα παράθυρο

Παράλληλα, όπως αποκαλύπτει ο επικεφαλής του γραφείου Τύπου, οι δύτες κατάφεραν να μπουν στο ιστιοφόρο -το οποίο βρίσκεται στο βυθό με κλίση 90 μοιρών- μέσω σκάλας και να φτάσουν μέχρι το σαλόνι. Τώρα προσπαθούν να βρουν το κατάλληλο σημείο για να εισέλθουν στους άλλους χώρους του σκάφους και να εργαστούν με ασφάλεια. «Έχουμε εντοπίσει ένα παράθυρο στο καθιστικό του κύριου καταστρώματος, από το οποίο θα μπορούσαμε να περάσουμε. Αλλά είναι κλειστό από μέσα και έχει πάχος 3 εκατοστά, οπότε πρέπει να προσπαθήσουμε να το αφαιρέσουμε και τότε θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε καλύτερα στο εσωτερικό».

Η έρευνα όμως και πάλι είναι δύσκολη, λόγω των επίπλων που έχουν μετακινηθεί και εμποδίζουν την πρόσβαση στις καμπίνες, με τους δύτες να πρέπει να επιθεωρήσουν πρώτα την πλευρά που στηρίζεται στον πυθμένα της θάλασσας.