Ναυάγιο στο Παλέρμο: Τρίτη μέρα ερευνών - Στη ''μάχη'' τηλεκατευθυνόμενα υποβρύχια οχήματα, ψάχνουν αγνοουμένους
Η θεωρία για το πώς βυθίστηκε το σκάφος
Το σκάφος βρίσκεται βυθισμένο στο πλάι στον πυθμένα της θάλασσας σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από την ακτή
Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοουμένων στο πολυτελές γιοτ που βυθίστηκε στο Παλέρμο της Σικελίας, με τις προσπάθειες πρόσβασης στις καμπίνες του πλοίου να αποδεικνύονται πολύ δύσκολες.
Διαβάστε ακόμα: Βίντεο-ντοκουμέντο από το ναυάγιο στη Σικελία: Κάμερες κατέγραψαν τη βύθιση του ιστιοφόρου Bayesian
Υπενθυμίζεται πως το σκάφος βρίσκεται βυθισμένο στο πλάι στον πυθμένα της θάλασσας σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από την ακτή.
Ναυάγιο στο Παλέρμο: Με ειδικά τηλεχειριζόμενα υποβρύχια οχήματα θα συνεχιστούν οι έρευνες
Οι ειδικοί, όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του BBC, θα χρησιμοποιήσουν τηλεχειριζόμενα υποβρύχια οχήματα προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο γιοτ. Τα οχήματα αυτά είναι σε θέση να λειτουργούν στον βυθό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από τους δύτες και τους διασώστες.
Χθες, έγινε γνωστό από τον επικεφαλής Τύπου της Πυροσβεστικής ότι οι δύτες μπορούν να περάσουν μόνο 12 λεπτά κάτω από το νερό, δεδομένου ότι το βυθισμένο γιοτ «Bayesian» βρίσκεται σε βάθος 50 μέτρων. Κι αυτό σημαίνει ότι μέχρι να φτάσουν στο σκάφος, έχουν μόνο 10 λεπτά για να ερευνήσουν το ναυάγιο.
Προτεραιότητα των δυτών είναι να φτάσουν στις καμπίνες, όπου οι αγνοούμενοι τουρίστες, ο Βρετανός εκατομμυριούχος Μάικ Λιντς, η 18χρονη κόρη του, Χάνα, ο πρόεδρος της τράπεζας Morgan Stanley International, Τζόναθαν Μπλούμερ, με τη σύζυγό του, καθώς και ο δικηγόρος του μεγιστάνα της τεχνολογίας, Κρις Μορβίλο, με τη σύζυγό του, μπορεί να κοιμούνταν την ώρα της καταιγίδας.
Έπιπλα και συντρίμμια παρεμποδίζουν το έργο των δυτών
Οι δύτες είναι αντιμέτωποι με την ποσότητα των συντριμμιών και των επίπλων στο σκάφος. Οι ομάδες έρευνας και διάσωσης εικάζουν πως κάποια από αυτά τα έπιπλα μετακινήθηκαν καθώς το σκάφος αναποδογύρισε, μπλοκάροντας τις πόρτες και εμποδίζοντας τον κόσμο να διαφύγει, μεταδίδει η ανταποκρίτρια του Sky News.
«Πραγματικά παρεμποδίζονται από την ποσότητα των επίπλων, την ποσότητα των συντριμμιών που βρίσκονται κάτω από το νερό μέσα στο σκάφος. Το γιοτ βρίσκεται επίσης σε μια περίπλοκη θέση. Είναι με κλίση 90 μοιρών. Και πρέπει να δουλέψουν κάτω από πολύ στενές συνθήκες», είπε.
Η θεωρία για το πώς βυθίστηκε το σκάφος στα παράλια της Σικελίας
Ταυτόχρονα και ενώ η επιχείρηση έρευνας συνεχίζεται, οι ερευνητές προσπαθούν να καταλάβουν πώς βυθίστηκε το σκάφος στις ακτές του Παλέρμο της Σικελίας.
Ο καπετάνιος θα είναι το «κλειδί» αυτής της έρευνας -καθώς και τα ερωτήματα σχετικά με τον σχεδιασμό του σκάφους και τις καιρικές συνθήκες-, αλλά ο ίδιος «ήταν σε απίστευτο σοκ» όταν μίλησε χθες.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το σκάφος βυθίστηκε εξαιτίας ενός υδροστρόβιλου κατά τη διάρκεια μιας ισχυρής καταιγίδας.
Ωστόσο, προσπαθούν να καταλάβουν πώς το σκάφος βυθίστηκε μέσα σε μόλις 60 δευτερόλεπτα, όταν ένα μικρότερο σκάφος σε απόσταση περίπου 100 μέτρων παρέμεινε άθικτο, σύμφωνα με τη «La Repubblica».
Η ιταλική εφημερίδα αναφέρει ότι το κύτος και το κεντρικό κατάρτι είναι άθικτα και δεν υπάρχουν ενδείξεις σύγκρουσης.
Η πιο ευρέως αποδεκτή θεωρία είναι ότι κατά τη διάρκεια της καταιγίδας τεράστια ποσότητα νερού εισήλθε στο σκάφος εξαιτίας ενός φρικτού κύματος από την πρύμνη σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, πιθανότατα από μια πόρτα που είχε μείνει ανοιχτή, αναφέρει το δημοσίευμα. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα το σκάφος να χάσει αμέσως την ισορροπία του και να βυθιστεί.