Σοκαρισμένη παραμένει η κοινή γνώμη με το τραγικό ναυάγιο στη Σικελία που συνέβη ανοιχτά του Παλέρμου λίγο πριν τις 5 το πρωί της Δευτέρας, όταν το πολυτελές ιστιοφόρο Bayesian αξίας 35 εκατομμυρίων ευρώ χτυπήθηκε ξαφνικά από υδροστρόβιλο. Έξι νεκροί είναι μέχρι στιγμής ο τραγικός απολογισμός του ναυαγίου. 

Διαβάστε εδώ: Ναυάγιο στη Σικελία: Επιβεβαιώθηκαν δύο ακόμη πτώματα - Στον πρόεδρο της Morgan Stanley και τον δικηγόρο ανήκουν οι σοροί

«Δεν το είδαμε να έρχεται»

«Δεν το είδαμε να έρχεται», αυτά ήταν τα πρώτα λόγια του καπετάνιου του σούπερ γιοτ που βυθίστηκε τη Δευτέρα (19/8) στη Σικελία.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες των ιταλικών μέσων ενημέρωσης, ο 51χρονος καπετάνιος Τζέιμς Κάτφιλντ -που κατάγεται από τη Νέα Ζηλανδία- θεωρείται ένας «αξιοσέβαστος» ναυτικός, που εργάζεται σε σκάφη από τότε που ήταν έφηβος και προηγουμένως εργαζόταν σε έναν Τούρκο δισεκατομμυριούχο.

Ο 51χρονος Νεοζηλανδός, βρισκόταν στο τιμονι του μήκους 56μέτρων Bayesian, όταν αυτό ανατράπηκε και βυθίστηκε με αποτέλεσμα ένας επιβάτης να είναι νεκρός – ο σεφ του πλοίου – και έξι επιβάτες αγνοούμενους. Ο καπετάνιος κατάφερε να διαφύγει από το ιστιοφόρο και πλέον αναρρώνει στο νοσοκομείο, όπως αποκάλυψε ο αδελφός του. Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d3liymoyz3j5)

Το πολυτελές ιστιοφόρο βρισκόταν αγκυροβολημένο μόλις μερικές εκατοντάδες μέτρα από την ακτή του Πορτικέλο σε ήρεμη θάλασσα, όταν ξαφνικά χτυπήθηκε από ανεμοστρόβιλο, γνωστό ως waterpout, λίγο πριν από τις 5 το πρωί της Δευτέρας.

Διαβάστε επίσης: Ναυάγιο στο Παλέρμο: Τι είναι ο θαλάσσιος σίφωνας που "κατάπιε" το γιοτ στη Σικελία

Ο αδελφός του καπετάνιου, Μαρκ Κάτφιλντ, δήλωσε ότι ήταν «πολύ καλός ναυτικός» και «πολύ σεβαστός» στη Μεσόγειο. Μάλιστα, είπε στην NZ Herald ότι ο αδερφός του αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο νοσοκομείο, αλλά είναι «καλά» και δεν έχει «σοβαρούς» τραυματισμούς.

Όπως μεταδίδει το ιταλικό πρακτορείο Ansa, ο 51χρονος καπετάνιος του σκάφους, ανακρίθηκε χθες για πάνω από δύο ώρες, με τους εισαγγελείς του Termini Imerese, που έχουν ξεκινήσει έρευνα για το ναυάγιο, να του κάνουν ερωτήσεις προκειμένου να ανασυνθέσουν τις δραματικές φάσεις του ναυαγίου και να αποκτήσουν τεχνικές λεπτομέρειες χρήσιμες για την έρευνα.

Ο Τζέιμς Κάτφιλντ έχει οκτώ χρόνια εμπειρίας ως καπετάνιος σε πολυτελή γιοτ και εργάζεται στην τουριστική βιομηχανία επί τρεις δεκαετίες.

Πώς βυθίστηκε το σκάφος

Ενώ, λοιπόν, οι έρευνες συνεχίζονται, πολλά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν σχετικά με τους λόγους για τους οποίους το σκάφος βυθίστηκε.

Σύμφωνα με την εφαρμογή εντοπισμού σκαφών Vesselfinder, το «Bayesian», αξίας 36 εκατ. ευρώ, έφυγε από το λιμάνι Μιλάτσο της Σικελίας στις 14 Αυγούστου και εντοπίστηκε για τελευταία φορά ανατολικά του Παλέρμο το βράδυ της Κυριακής, με κατάσταση πλοήγησης «αγκυροβολημένο».

Πιστεύεται ότι το πλοίο χτυπήθηκε από ανεμοστρόβιλο πάνω από το νερό -γνωστό και ως υδροστρόβιλο-, με αποτέλεσμα να ανατραπεί μέσα σε μόλις 60 δευτερόλεπτα.

 Παράλληλα, άλλοι παράγοντες περιλαμβάνουν την πιθανότητα εισόδου νερού από φινιστρίνια και πόρτες, που είχαν μείνει ανοιχτά λόγω της ζέστης που επικρατούσε στα ανοικτά των ιταλικών ακτών.

Από το ναυάγιο, 15 άτομα διασώθηκαν άμεσα, ενώ άλλοι 6 επιβαίνοντες αγνοούνται, μεταξύ των οποίων ο μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, η 18χρονη κόρη του καθώς και ο διευθυντής της τράπεζας Morgan Stanley International.


«Ίσως είχαν αφήσει ανοιχτά τα φινιστρίνια λόγω της ζέστης»

Ο εμπειρογνώμονας ιστιοπλοΐας Σαμ Τζέφερσον, εκδότης του περιοδικού «Sailing Today», δήλωσε επίσης ότι πιστεύει πως οι ανοιχτές καταπακτές και πόρτες θα μπορούσαν να έχουν συμβάλει στην ταχεία βύθιση του superyacht.

«Θα έλεγα ότι το σκάφος χτυπήθηκε πολύ δυνατά από τον άνεμο, έγειρε στο πλάι. Φαντάζομαι ότι όλες οι πόρτες ήταν ανοιχτές επειδή έκανε ζέστη, οπότε υπήρχαν αρκετά φινιστρίνια και πόρτες ανοιχτά, ώστε να γεμίσει με νερό πολύ γρήγορα και να βυθιστεί έτσι», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Αντρέα Ράτι, καθηγητής Ναυτικού Σχεδιασμού στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου, δήλωσε ότι ένα σκάφος στο μέγεθος του «Bayesian» θα βυθιζόταν τόσο γρήγορα μόνο αν έπαιρνε τεράστια ποσότητα νερού.

Σημείωσε ότι φινιστρίνια, παράθυρα ή άλλα ανοίγματα μπορεί να είχαν μείνει ανοιχτά, αφήνοντας να μπει νερό.

Τα μετεωρολογικά αρχεία δείχνουν ότι οι θερμοκρασίες έφτασαν περίπου τους 33 βαθμούς Κελσίου την προηγούμενη ημέρα από τη βύθιση, γεγονός που μπορεί να οδήγησε τους επιβαίνοντες στο σκάφος να θέλουν να περνάει αέρας ενώ κοιμούνταν.

Τι έπρεπε να κάνει το πλήρωμα ενόψει των προβλεπόμενων βροχοπτώσεων

Ο Λούκα Μερκάλι, πρόεδρος της Ιταλικής Μετεωρολογικής Εταιρείας, ανέφερε ότι το πλήρωμα θα έπρεπε να είχε βεβαιωθεί ότι όλοι οι επισκέπτες ήταν ξύπνιοι και να τους είχε δώσει σωσίβια ενόψει των προβλεπόμενων ισχυρών βροχοπτώσεων.

Ο επικεφαλής εισαγγελέας του Termini Imerese, Αμπρότζιο Καρτοσίο, και η ομάδα του αναμένεται να ανακρίνουν σύντομα τους 15 επιζώντες για να διαπιστώσουν τι οδήγησε στην τραγική βύθιση της θαλαμηγού «Bayesian».