Ναυάγιο στη Σικελία: Επιβεβαιώθηκαν δύο ακόμη πτώματα - Στον πρόεδρο της Morgan Stanley και τον δικηγόρο ανήκουν οι σοροί
Συνολικά έξι οι νεκροί
Οι Ιταλοί δύτες εντόπισαν σήμερα πέντε σορούς, ενώ αγνοείται ακόμη ένας άνθρωπος από το ναυάγιο του πολυτελούς γιοτ στη Σικελία
Οι σοροί τους θα μεταφερθούν στο νεκροτομείο του Παλέρμο, όπου θα διενεργηθεί νεκροψία, υπό την εποπτεία του εισαγγελέα του Termini Imeresi, ο οποίος έχει ξεκινήσει έρευνα για το περιστατικό.
Μετά τη σημερινή ανάσυρση των πέντε σορών από το ναυάγιο γιοτ Bayesian, σημειώνεται ότι πλέον μένει ένα άτομο από τα έξι που αναζητούσαν οι αρχές.
Πλέον τα πτώματα που έχουν βρεθεί είναι έξι. Ένας φίλος του Recaldo Thomas, του σεφ του σκάφους, η σορός του οποίου ανασύρθηκε τη Δευτέρα, τον χαρακτήρισε «ξεχωριστό άνθρωπο». Η σορός του κ. Thomas ήταν η πρώτη που ανακαλύφθηκε μετά τη βύθιση του Bayesian.
Ναυάγιο στη Σικελία: Βρέθηκαν οι σοροί του Μάικ Λιντς και της κόρης του
Ανεπιβεβαίωτες μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν ότι τα δύο από τα 5 πτώματα, που βρέθηκαν νωρίτερα ανήκουν στον Μάικ Λιντς και την κόρη του Χάνα. Ωστόσο το BBC αναφέρει πως ακόμη δεν έχει ταυτοποιηθεί κανένας εκτός από τον σεφ που βρέθηκε πρώτος τη Δευτέρα.Στο σκάφος, που ανήκει στη σύζυγο του Βρετανού επιχειρηματία τεχνολογίας Μάικ Λιντς, επέβαιναν 22 επιβάτες και το πλήρωμα, ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι Porticello, κοντά στο Παλέρμο, όταν ανατράπηκε κατά τη διάρκεια σφοδρής καταιγίδας τη Δευτέρα.
LIVE: Divers recover bodies following sinking of luxury yacht off Sicily https://t.co/6CwJsdoAFy
— Reuters (@Reuters) August 21, 2024
Αρχικά, οι δύτες εντόπισαν τέσσερις σορούς, ενώ αργότερα το απόγευμα βρήκαν και ένα πέμπτο πτώμα μέσα στο Bayesian και πραγματοποιούν επιχείρηση για να την ανασύρουν από το ναυάγιο.
Ποιος είναι ο 59χρονος Βρετανός "Μπιλ Γκέιτς"
Ο Μάικ Λιντς, ηλικίας 59 ετών, έκανε την περιουσία του στον κλάδο της πληροφορικής. Tον Ιούνιο αθωώθηκε από δικαστήριο στο Σαν Φρανσίσκο για την κατηγορία της απάτης που του είχε αποδοθεί σχετικά με την πώληση της εταιρείας λογισμικού του, Autonomy, στη Hewlett-Packard έναντι 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2011.
Η πώληση εδραίωσε τη φήμη του Λιντς ως απάντηση της Βρετανίας στον Μπιλ Γκέιτς, αλλά γρήγορα αμφισβητήθηκε αφού η Hewlett-Packard υποβάθμισε την αξία της εταιρείας του Autonomy κατά 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ακολούθησαν χρόνια δικαστικών αγώνων, που κορυφώθηκαν όταν οι εισαγγελείς των ΗΠΑ απήγγειλαν κατηγορίες εναντίον του Λιντς το 2018 κατηγορώντας τον ότι διόγκωσε την αξία της εταιρείας.
Ο Λιντς είπε ότι ήταν «ενθουσιασμένος» που αθωώθηκε στη δίκη, κατά τη διάρκεια της οποίας έλαβε θέση υπερασπιζόμενος τη θέση του, αρνούμενος στους ενόρκους οποιαδήποτε κατηγορία και κατηγορώντας την HP για ακύρωση της ενοποίησης των δύο εταιρειών.
Τα σενάρια γύρω από το ναυάγιο
Πιστεύεται ότι το πλοίο χτυπήθηκε από ανεμοστρόβιλο πάνω από το νερό -γνωστό και ως υδροστρόβιλο-, με αποτέλεσμα να ανατραπεί μέσα σε μόλις 60 δευτερόλεπτα.
Παράλληλα, άλλοι παράγοντες περιλαμβάνουν την πιθανότητα εισόδου νερού από φινιστρίνια και πόρτες που είχαν μείνει ανοιχτά λόγω της ζέστης που επικρατούσε στα ανοικτά των ιταλικών ακτών.
Από το ναυάγιο, 15 άτομα διασώθηκαν άμεσα, ενώ άλλοι 6 επιβαίνοντες αγνοούνται, μεταξύ των οποίων και ο διευθυντής της τράπεζας Morgan Stanley International.
Πού εστιάζουν οι έρευνες των Αρχών για το ναυάγιο του "Bayesian"
Ένας εμπειρογνώμονας που βρισκόταν στο σημείο δήλωσε ότι ένα πρώιμο σημείο εστίασης της επίσημης έρευνας για την τραγωδία στα ανοιχτά των ακτών της Σικελίας, η οποία ξεκίνησε από τους εισαγγελείς στο κοντινό Τερμίνι Ιμερέζε, θα είναι το κατά πόσον το πλήρωμα του σκάφους είχε κλείσει τα φινιστρίνια στο σκάφος πριν από την καταιγίδα.
Οι ερευνητές θα εξετάσουν αν είχαν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα, δεδομένων των προβλέψεων για κακοκαιρία κατά τη διάρκεια της νύχτας, και αν κάποιο από τα μέλη του πληρώματος φέρει ποινικές ευθύνες.
«Ίσως είχαν αφήσει ανοιχτά τα φινιστρίνια λόγω της ζέστης»
Ο εμπειρογνώμονας ιστιοπλοΐας Σαμ Τζέφερσον, εκδότης του περιοδικού «Sailing Today», δήλωσε επίσης ότι πιστεύει πως οι ανοιχτές καταπακτές και πόρτες θα μπορούσαν να έχουν συμβάλει στην ταχεία βύθιση του superyacht.
«Θα έλεγα ότι το σκάφος χτυπήθηκε πολύ δυνατά από τον άνεμο, έγειρε στο πλάι. Φαντάζομαι ότι όλες οι πόρτες ήταν ανοιχτές επειδή έκανε ζέστη, οπότε υπήρχαν αρκετά φινιστρίνια και πόρτες ανοιχτά, ώστε να γεμίσει με νερό πολύ γρήγορα και να βυθιστεί έτσι», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Αντρέα Ράτι, καθηγητής Ναυτικού Σχεδιασμού στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου, δήλωσε ότι ένα σκάφος στο μέγεθος του «Bayesian» θα βυθιζόταν τόσο γρήγορα μόνο αν έπαιρνε τεράστια ποσότητα νερού.
Σημείωσε ότι φινιστρίνια, παράθυρα ή άλλα ανοίγματα μπορεί να είχαν μείνει ανοιχτά, αφήνοντας να μπει νερό.
Τα μετεωρολογικά αρχεία δείχνουν ότι οι θερμοκρασίες έφτασαν περίπου τους 33 βαθμούς Κελσίου την προηγούμενη ημέρα από τη βύθιση, γεγονός που μπορεί να οδήγησε τους επιβαίνοντες στο σκάφος να θέλουν να περνάει αέρας ενώ κοιμούνταν.
Τι έπρεπε να κάνει το πλήρωμα ενόψει των προβλεπόμενων βροχοπτώσεων
Ο Λούκα Μερκάλι, πρόεδρος της Ιταλικής Μετεωρολογικής Εταιρείας, ανέφερε ότι το πλήρωμα θα έπρεπε να είχε βεβαιωθεί ότι όλοι οι επισκέπτες ήταν ξύπνιοι και να τους είχε δώσει σωσίβια ενόψει των προβλεπόμενων ισχυρών βροχοπτώσεων.
Ο επικεφαλής εισαγγελέας του Termini Imerese, Αμπρότζιο Καρτοσίο, και η ομάδα του αναμένεται να ανακρίνουν σύντομα τους 15 επιζώντες για να διαπιστώσουν τι οδήγησε στην τραγική βύθιση της θαλαμηγού «Bayesian».
Και βρετανική ομάδα θα συμμετάσχει στην έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας
Εν τω μεταξύ, στην έρευνα θα συμμετάσχει και βρετανική ομάδα, με έναν πρώην ερευνητή ναυτικών ατυχημάτων να δηλώνει ότι θα εξετάσουν αν τα παράθυρα ή οι στεγανές πόρτες ήταν ανοιχτές.
Ο Γκάβιν Πρίτσαρντ, ο οποίος ήταν κύριος ερευνητής του βρετανικού κλάδου διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων (MAIB) πριν συνταξιοδοτηθεί, το 2022, δήλωσε στην «Telegraph»: «Η MAIB θα θελήσει να εξετάσει το σκάφος χρησιμοποιώντας είτε ένα ROV (τηλεχειριζόμενο όχημα) είτε δύτες είτε θα θελήσει να ρίξει μια ματιά και να δει ποιες ήταν οι θέσεις των στεγανών θυρών, των καταπακτών και των παραθύρων». «Θα ήταν σημαντικό να δηλωθεί ότι δεν αποδίδει ευθύνες», πρόσθεσε, λέγοντας ότι η δουλειά της MAIB είναι να καθορίσει την αιτία του ναυαγίου -και όχι τη νομική ευθύνη-, έτσι ώστε τα κρίσιμα για την ασφάλεια συμπεράσματα να μπορούν να διαδοθούν σε όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
«Ένα από τα πρώτα ερωτήματα που θέτουν οι ερευνητές ατυχημάτων είναι αν έχει ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο. Και πρέπει να πω ότι, έχοντας παρατηρήσει αυτό το τραγικό γεγονός, ειλικρινά δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι παρόμοιο με αυτό», πρόσθεσε.