McDonald's: Πώς η διάσημη εταιρεία ταχυφαγείων συμμετέχει στην προεκλογική κούρσα Χάρις - Τραμπ
Τι μεταδίδει η γερμανική Handelsblatt
Τα McDonald’s είναι ασυνήθιστα ενεργά στο συνέδριο του Δημοκρατικού κόμματος που πραγματοποιείται στο Σικάγο
Για την «εμπλοκή» της διάσημης αλυσίδας γρήγορο φαγητού McDonald's στην κούρσα των αμερικανικών προεδρικών εκλογών μιλάει ο γερμαικός Τύπος. Συγκεκριμένα όπως αναφέρει η Handelsblatt, τα κεντρικά γραφεία των McDonald’s στο Σικάγο θα ανοίξουν τις πόρτες τους στο ενδιαφερόμενο κοινό αυτή την εβδομάδα.
Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το συνέδριο του Δημοκρατικού Κόμματος, το οποίο πραγματοποιείται μέχρι αύριο Παρασκευή. Μάλιστα η εταιρεία διασφαλίζει ότι κανένας από τους 50.000 καλεσμένους του συνεδρίου δεν μπορεί να αγνοήσει αυτό το γεγονός.
Πιο συγκεκριμένα έχει προχωρήσει στη διανομή εκπτωτικών κουπονιών στον πάροχο κοινοχρησίας οχημάτων Lyft και στο αεροδρόμιο, ενώ «καλωσορίζει όλους τους επισκέπτες στο συνέδριο των Δημοκρατικών» σε μια πινακίδα.
Τα McDonald’s είναι ασυνήθιστα ενεργά στο συνέδριο του κόμματος, αλλά και η υποψήφια των Δημοκρατικών στις ΗΠΑ, Καμάλα Χάρις (Kamala Harris) φέρνει επανειλημμένα την εταιρεία στο πολιτικό παιχνίδι και διασφαλίζει ότι η επωνυμία παραμένει στο μυαλό των υποστηρικτών της. Σχεδόν σε κάθε της εμφάνιση, η Χάρις τονίζει ότι ως φοιτήτρια «ετοίμαζε πατάτες και μιλκσέικ στα McDonald’s για ένα καλοκαίρι». Μάλιστα δεν αποκλείεται να το κάνει και σήμερα όταν θα δώσει τη μεγάλη τελική της ομιλία στο συνέδριο του κόμματος.
Άλλο ένα γεγονός που έχει το δικό του ενδιαφέρον είναι ότι εάν η Κάμαλα Χάρις κερδίσει τις προεδικές εκλογές θα γίνει η πρώτος πρόεδρος των ΗΠΑ που εργάστηκε στο παρελθόν στα McDonald’s. Μάλιστα δεν είναι λίγες οι φορές που η υποψήφια των Δημοκρατικών έχει αναφερθεί στη δουλειά της στα McDonald's πριν από 40 χρόνια.
Ο σκοπός αυτής της αναφοράς είναι συγκεκριμένος και έχει να κάνει με την προσέλκυση της μεσαίας και εργατικής τάξης. Και αυτό διότι αυτά τα target group δεν αποκλείεται να της χαρίσουν τη νίκη στις εκλογές του Νοεμβρίου. Ο τομέας των υπηρεσιών είναι το μεγαλύτερο μέρος της αμερικανικής οικονομίας, με εκατομμύρια ανθρώπους να εργάζονται στον κλάδο των εστιατορίων. Σύμφωνα με μελέτες, περισσότερα από τα 2/3 των Αμερικανών καταναλώνουν γρήγορο φαγητό τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.
Σχεδόν καμία άλλη μάρκα δεν αντιπροσωπεύει την Αμερική τόσο όσο τα McDonald’s: Happy Meals με χαρακτήρες έκπληξη, παιδικά πάρτι γενεθλίων με χάμπουργκερ και Ronald McDonald έχουν διαμορφώσει τη ζωή πολλών ψηφοφόρων στις ΗΠΑ. Πολλοί από αυτούς, όπως η Χάρις ή το αφεντικό της Amazon, Τζεφ Μπέζος, κάποτε στέκονταν πίσω από το ταμείο στα McDonald’s. Σύμφωνα με την αλυσίδα φαστ φουντ, 1 στους 8 Αμερικανούς έχει εργαστεί στα McDonald’s κάποια στιγμή στη ζωή του.
Υπάρχουν περισσότερα υποκαταστήματα McDonald’s στις Ηνωμένες Πολιτείες παρά νοσοκομεία. Η εταιρεία παλεύει με προβλήματα Επιπλέον, η Χάρις έχει λίγο χρόνο να παρουσιαστεί στον κόσμο. Εξάλλου, οι περισσότεροι Αμερικανοί γνώριζαν την 59χρονη Χάρις ως μία μάλλον σκληρό αντιπρόεδρο, ακτιβίστρια για τις αμβλώσεις και εισαγγελέα. Η εκστρατεία του Τραμπ κυκλοφόρησε πρόσφατα μια φωτογραφία της Χάρις που φορά ένα χρυσό κολιέ Tiffany αξίας 60.000 δολαρίων, ισχυριζόμενη ότι ήταν ελιτίστικη και άσχετη. «Αυτό με εξοργίζει», σχολίασε ο υποψήφιος αντιπρόεδρος του Τραμπ, J.D. Vance.
Έντεκα εβδομάδες πριν από την ημέρα των εκλογών, η Χάρις πρέπει να εξανθρωπίσει το πολιτικό της προφίλ, κάτι στο οποίο συνέβαλε και ο σύζυγός της Νταγκ Έμχοφ στο Σικάγο. Θυμήθηκε τα πρώτα του ραντεβού με την Καμάλα μπροστά σε ένα μεγάλο κοινό και είπε ότι – έκπληξη – εργάστηκε κάποτε και στα McDonald’s και μάλιστα έγινε υπάλληλος του μήνα. «Το μεγαλύτερο ελάττωμα της κυβέρνησης Μπάιντεν είναι ο πληθωρισμός», εξηγεί η Αμερικανίδα πολιτικός επιστήμονας Άντρα Γκιλέσπι.
Η Χάρις πρέπει να εξηγήσει «ότι καταλαβαίνει καλύτερα από τον Μπάιντεν και τον Τραμπ τι σημαίνει το αυξημένο κόστος ζωής για τους πολίτες». Θεωρητικά, η Χάρις και η McDonald's θα έπρεπε να είναι εχθροί γιατί η υποψήφια υποστηρίζει τα συνδικάτα στο προκαταρκτικό οικονομικό της πρόγραμμα. Υποστηρίζει υψηλότερους εταιρικούς φόρους, περισσότερη ρύθμιση και κρατική παρέμβαση. Αλλά η εταιρεία πρέπει να προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο η Χάρις να γίνει πράγματι πρόεδρος.
Η παρουσία στο Συνέδριο του Δημοκρατικού Κόμματος θα μπορούσε να βοηθήσει στη δημιουργία καλών σχέσεων με μια πιθανή κυβέρνηση Χάρις. Η εταιρεία ασκεί πίεση στην Ουάσιγκτον εδώ και χρόνια ενάντια στους αυστηρότερους διατροφικούς κανονισμούς και τους υψηλότερους μισθούς. Πρόσφατα, όμως, η εισηγμένη εταιρεία εμπλέκεται όλο και περισσότερο στην τοπική πολιτική, προκειμένου να αποτρέψει νόμους που θα μπορούσαν να δώσουν στους εργαζόμενους περισσότερα χρήματα και δικαιώματα.
Σύμφωνα με ανάλυση της Wall Street Journal, η McDonald’s προσπαθεί να επηρεάσει τη νομοθεσία σε τουλάχιστον δέκα πολιτείες των ΗΠΑ. Μεταξύ άλλων, η McDonald’s παρενέβη στην προεκλογική εκστρατεία στην Καλιφόρνια.
Αρκετοί χειριστές των υποκαταστημάτων της McDonald’s έχουν ιδρύσει ακόμη και μια λεγόμενη Επιτροπή Πολιτικής Δράσης (PAC). Το μεγαλύτερο πρόβλημά τους: Η Καλιφόρνια ψήφισε νόμο που απαιτεί από τις αλυσίδες γρήγορου φαγητού να πληρώνουν τους υπαλλήλους τους τουλάχιστον 20 δολάρια την ώρα. Αυτό τους κάνει να αισθάνονται μειονεκτικά σε σύγκριση με άλλα εστιατόρια που δεν χρειάζεται να πληρώσουν τόσα πολλά επειδή οι υπάλληλοί τους συνήθως λαμβάνουν επίσης φιλοδωρήματα. Όσον αφορά την ομοσπονδιακή πολιτική, η ομάδα τονίζει ότι είναι πολιτικά ουδέτερη.
Η εταιρεία παραθέτει σημαντικές δωρεές στον ιστότοπό της, κατανεμημένες περίπου ομοιόμορφα μεταξύ Ρεπουμπλικανών και Δημοκρατικών. Στο συνέδριο των Ρεπουμπλικανών στο Μιλγουόκι πριν από μερικές εβδομάδες, τα McDonald’s δεν ήταν ορατά. Ωστόσο, η εταιρεία λαμβάνει δωρεάν διαφήμιση από τον Τραμπ με άλλους τρόπους. Ο πρώην πρόεδρος είναι λάτρης της αλυσίδας. Μάλιστα είχε μπέργκερ, Chicken McNuggets και τηγανητές πατάτες κατά τη διάρκεια των δοκιμών του και κέρασε κορυφαίους αθλητές σε Big Mac κατά τη διάρκεια της θητείας του.
Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το συνέδριο του Δημοκρατικού Κόμματος, το οποίο πραγματοποιείται μέχρι αύριο Παρασκευή. Μάλιστα η εταιρεία διασφαλίζει ότι κανένας από τους 50.000 καλεσμένους του συνεδρίου δεν μπορεί να αγνοήσει αυτό το γεγονός.
Πιο συγκεκριμένα έχει προχωρήσει στη διανομή εκπτωτικών κουπονιών στον πάροχο κοινοχρησίας οχημάτων Lyft και στο αεροδρόμιο, ενώ «καλωσορίζει όλους τους επισκέπτες στο συνέδριο των Δημοκρατικών» σε μια πινακίδα.
Τα McDonald’s είναι ασυνήθιστα ενεργά στο συνέδριο του κόμματος, αλλά και η υποψήφια των Δημοκρατικών στις ΗΠΑ, Καμάλα Χάρις (Kamala Harris) φέρνει επανειλημμένα την εταιρεία στο πολιτικό παιχνίδι και διασφαλίζει ότι η επωνυμία παραμένει στο μυαλό των υποστηρικτών της. Σχεδόν σε κάθε της εμφάνιση, η Χάρις τονίζει ότι ως φοιτήτρια «ετοίμαζε πατάτες και μιλκσέικ στα McDonald’s για ένα καλοκαίρι». Μάλιστα δεν αποκλείεται να το κάνει και σήμερα όταν θα δώσει τη μεγάλη τελική της ομιλία στο συνέδριο του κόμματος.
Άλλο ένα γεγονός που έχει το δικό του ενδιαφέρον είναι ότι εάν η Κάμαλα Χάρις κερδίσει τις προεδικές εκλογές θα γίνει η πρώτος πρόεδρος των ΗΠΑ που εργάστηκε στο παρελθόν στα McDonald’s. Μάλιστα δεν είναι λίγες οι φορές που η υποψήφια των Δημοκρατικών έχει αναφερθεί στη δουλειά της στα McDonald's πριν από 40 χρόνια.
Ο σκοπός αυτής της αναφοράς είναι συγκεκριμένος και έχει να κάνει με την προσέλκυση της μεσαίας και εργατικής τάξης. Και αυτό διότι αυτά τα target group δεν αποκλείεται να της χαρίσουν τη νίκη στις εκλογές του Νοεμβρίου. Ο τομέας των υπηρεσιών είναι το μεγαλύτερο μέρος της αμερικανικής οικονομίας, με εκατομμύρια ανθρώπους να εργάζονται στον κλάδο των εστιατορίων. Σύμφωνα με μελέτες, περισσότερα από τα 2/3 των Αμερικανών καταναλώνουν γρήγορο φαγητό τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.
Σχεδόν καμία άλλη μάρκα δεν αντιπροσωπεύει την Αμερική τόσο όσο τα McDonald’s: Happy Meals με χαρακτήρες έκπληξη, παιδικά πάρτι γενεθλίων με χάμπουργκερ και Ronald McDonald έχουν διαμορφώσει τη ζωή πολλών ψηφοφόρων στις ΗΠΑ. Πολλοί από αυτούς, όπως η Χάρις ή το αφεντικό της Amazon, Τζεφ Μπέζος, κάποτε στέκονταν πίσω από το ταμείο στα McDonald’s. Σύμφωνα με την αλυσίδα φαστ φουντ, 1 στους 8 Αμερικανούς έχει εργαστεί στα McDonald’s κάποια στιγμή στη ζωή του.
Υπάρχουν περισσότερα υποκαταστήματα McDonald’s στις Ηνωμένες Πολιτείες παρά νοσοκομεία. Η εταιρεία παλεύει με προβλήματα Επιπλέον, η Χάρις έχει λίγο χρόνο να παρουσιαστεί στον κόσμο. Εξάλλου, οι περισσότεροι Αμερικανοί γνώριζαν την 59χρονη Χάρις ως μία μάλλον σκληρό αντιπρόεδρο, ακτιβίστρια για τις αμβλώσεις και εισαγγελέα. Η εκστρατεία του Τραμπ κυκλοφόρησε πρόσφατα μια φωτογραφία της Χάρις που φορά ένα χρυσό κολιέ Tiffany αξίας 60.000 δολαρίων, ισχυριζόμενη ότι ήταν ελιτίστικη και άσχετη. «Αυτό με εξοργίζει», σχολίασε ο υποψήφιος αντιπρόεδρος του Τραμπ, J.D. Vance.
Έντεκα εβδομάδες πριν από την ημέρα των εκλογών, η Χάρις πρέπει να εξανθρωπίσει το πολιτικό της προφίλ, κάτι στο οποίο συνέβαλε και ο σύζυγός της Νταγκ Έμχοφ στο Σικάγο. Θυμήθηκε τα πρώτα του ραντεβού με την Καμάλα μπροστά σε ένα μεγάλο κοινό και είπε ότι – έκπληξη – εργάστηκε κάποτε και στα McDonald’s και μάλιστα έγινε υπάλληλος του μήνα. «Το μεγαλύτερο ελάττωμα της κυβέρνησης Μπάιντεν είναι ο πληθωρισμός», εξηγεί η Αμερικανίδα πολιτικός επιστήμονας Άντρα Γκιλέσπι.
Η Χάρις πρέπει να εξηγήσει «ότι καταλαβαίνει καλύτερα από τον Μπάιντεν και τον Τραμπ τι σημαίνει το αυξημένο κόστος ζωής για τους πολίτες». Θεωρητικά, η Χάρις και η McDonald's θα έπρεπε να είναι εχθροί γιατί η υποψήφια υποστηρίζει τα συνδικάτα στο προκαταρκτικό οικονομικό της πρόγραμμα. Υποστηρίζει υψηλότερους εταιρικούς φόρους, περισσότερη ρύθμιση και κρατική παρέμβαση. Αλλά η εταιρεία πρέπει να προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο η Χάρις να γίνει πράγματι πρόεδρος.
Η παρουσία στο Συνέδριο του Δημοκρατικού Κόμματος θα μπορούσε να βοηθήσει στη δημιουργία καλών σχέσεων με μια πιθανή κυβέρνηση Χάρις. Η εταιρεία ασκεί πίεση στην Ουάσιγκτον εδώ και χρόνια ενάντια στους αυστηρότερους διατροφικούς κανονισμούς και τους υψηλότερους μισθούς. Πρόσφατα, όμως, η εισηγμένη εταιρεία εμπλέκεται όλο και περισσότερο στην τοπική πολιτική, προκειμένου να αποτρέψει νόμους που θα μπορούσαν να δώσουν στους εργαζόμενους περισσότερα χρήματα και δικαιώματα.
Σύμφωνα με ανάλυση της Wall Street Journal, η McDonald’s προσπαθεί να επηρεάσει τη νομοθεσία σε τουλάχιστον δέκα πολιτείες των ΗΠΑ. Μεταξύ άλλων, η McDonald’s παρενέβη στην προεκλογική εκστρατεία στην Καλιφόρνια.
Αρκετοί χειριστές των υποκαταστημάτων της McDonald’s έχουν ιδρύσει ακόμη και μια λεγόμενη Επιτροπή Πολιτικής Δράσης (PAC). Το μεγαλύτερο πρόβλημά τους: Η Καλιφόρνια ψήφισε νόμο που απαιτεί από τις αλυσίδες γρήγορου φαγητού να πληρώνουν τους υπαλλήλους τους τουλάχιστον 20 δολάρια την ώρα. Αυτό τους κάνει να αισθάνονται μειονεκτικά σε σύγκριση με άλλα εστιατόρια που δεν χρειάζεται να πληρώσουν τόσα πολλά επειδή οι υπάλληλοί τους συνήθως λαμβάνουν επίσης φιλοδωρήματα. Όσον αφορά την ομοσπονδιακή πολιτική, η ομάδα τονίζει ότι είναι πολιτικά ουδέτερη.
Η εταιρεία παραθέτει σημαντικές δωρεές στον ιστότοπό της, κατανεμημένες περίπου ομοιόμορφα μεταξύ Ρεπουμπλικανών και Δημοκρατικών. Στο συνέδριο των Ρεπουμπλικανών στο Μιλγουόκι πριν από μερικές εβδομάδες, τα McDonald’s δεν ήταν ορατά. Ωστόσο, η εταιρεία λαμβάνει δωρεάν διαφήμιση από τον Τραμπ με άλλους τρόπους. Ο πρώην πρόεδρος είναι λάτρης της αλυσίδας. Μάλιστα είχε μπέργκερ, Chicken McNuggets και τηγανητές πατάτες κατά τη διάρκεια των δοκιμών του και κέρασε κορυφαίους αθλητές σε Big Mac κατά τη διάρκεια της θητείας του.