Υποβρύχιο Titan: "Όλα καλά" το τελευταίο μήνυμα του πληρώματος πριν την έκρηξη - Στο φως οι τελευταίοι διάλογοι
«Δεν λειτουργούσε όπως νομίζαμε»
Το υποβρύχιο Titan χτυπήθηκε από κεραυνό κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής αποστολής το 2018, γεγονός που μπορεί να έθεσε σε κίνδυνο το κύτος του
Από κεραυνό χτυπήθηκε κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής αποστολής το 2018 το υποβρύχιο Titan, το οποίο βυθίστηκε καθώς κατευθυνόταν προς το ναυάγιο του Τιτανικού, γεγονός που μπορεί να έθεσε σε κίνδυνο το κύτος του.
Σύμφωνα με την έκθεση για τα αίτια της κατάρρευσης του υποβρυχίου, το πλήρωμα του Titan επικοινωνούσε μέσω γραπτών μηνυμάτων με το προσωπικό του πλοίου υποστήριξης Polar Prince. Μεταξύ των τελευταίων λέξεων που ακούστηκαν από το πλήρωμα του υποβρύχιου σκάφους ήταν η φράση «όλα καλά εδώ»...
Νέα οπτική αναπαράσταση του ταξιδιού του δείχνει ότι το πλήρωμα έχασε την επαφή έπειτα από ανταλλαγή μηνυμάτων σχετικά με το βάθος και το βάρος του υποβρυχίου καθώς κατέβαινε. Στη συνέχεια το Polar Prince έστειλε επανειλημμένα μηνύματα ρωτώντας αν το Titan μπορούσε ακόμη να δει το πλοίο στην οθόνη του σκάφους. Μία από τις τελικές απαντήσεις του Titan, που έγινε σποραδική καθώς κατέβαινε, ήταν «όλα καλά εδώ».
Το υποβρύχιο αφέθηκε εκτεθειμένο στα στοιχεία της φύσης ενώ βρισκόταν στην αποθήκη για επτά μήνες το 2022 και το 2023, ανέφεραν εκπρόσωποι της ακτοφυλακής στις αρχικές τους παρατηρήσεις. Το κύτος δεν εξετάστηκε επίσης ποτέ από τρίτους, όπως είναι η συνήθης διαδικασία, είπαν.
Όπως αναφέρει ο Guardian, ο πρώτος μάρτυρας της ακρόασης, ο Τόνι Νίσεν, πρώην διευθυντής μηχανολογίας της εταιρείας στην οποία ανήκε το Titan, κατέθεσε ότι αισθάνθηκε ότι βιάστηκε να ξεκινήσει τις εργασίες κατά τη διάρκεια της θητείας του στην εταιρεία. Όταν ρωτήθηκε αν υπήρχε πίεση για να βγει το υποβρύχιο στο νερό, απάντησε: «100%».
Το ναυτικό συμβούλιο ρώτησε επίσης τον Νίσεν αν αισθανόταν ότι η πίεση από τον Στόκτον Ρας, συνιδρυτή της OceanGate, έθετε σε κίνδυνο τις αποφάσεις για την ασφάλεια και τις δοκιμές. Μετά από μια μακρά παύση, απάντησε:«Όχι ... είναι δύσκολο να απαντηθεί αυτή η ερώτηση, διότι με δεδομένο άπειρο χρόνο και άπειρο προϋπολογισμό, θα μπορούσατε να κάνετε άπειρες δοκιμές».
Ο Νίσεν είπε επίσης ότι το υποβρύχιο χτυπήθηκε από κεραυνό κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής αποστολής το 2018, γεγονός που μπορεί να έθεσε σε κίνδυνο το κύτος του.
Είπε ότι απολύθηκε το 2019, την ίδια χρονιά που δεν θα άφηνε το υποβρύχιο να πάει στον Τιτανικό. Είπε επίσης ότι είπε στον Rush ότι το υποβρύχιο «δεν λειτουργούσε όπως νομίζαμε ότι θα λειτουργούσε».
Ο πρώην διευθυντής μηχανολογίας είπε ότι το υποβρύχιο πέρασε αργότερα από άλλες δοκιμές και ρυθμίσεις πριν από τις επόμενες καταδύσεις του στον Τιτανικό. Ωστόσο, είπε ότι δεν εμπιστευόταν το επιχειρησιακό προσωπικό και κατέθεσε ότι όταν ο Στόκτον του ζήτησε να οδηγήσει το υποβρύχιο, εκείνος απάντησε: «Δεν πρόκειται να μπω σε αυτό. Οι περισσότεροι άνθρωποι θα υποχωρούσαν τελικά στον Στόκτον», είπε.
Κατά την έκρηξη του υποβρυχίου σκοτώθηκαν και οι 5 επιβάτες ανάμεσά τους ο βετεράνος εξερευνητής του Τιτανικού Paul-Henri Nargeolet, δύο μέλη μιας εξέχουσας πακιστανικής οικογένειας, ο Shahzada Dawood και ο 19χρονος γιος του, Suleman Dawood, και ο Hamish Harding.
Σύμφωνα με την έκθεση για τα αίτια της κατάρρευσης του υποβρυχίου, το πλήρωμα του Titan επικοινωνούσε μέσω γραπτών μηνυμάτων με το προσωπικό του πλοίου υποστήριξης Polar Prince. Μεταξύ των τελευταίων λέξεων που ακούστηκαν από το πλήρωμα του υποβρύχιου σκάφους ήταν η φράση «όλα καλά εδώ»...
Νέα οπτική αναπαράσταση του ταξιδιού του δείχνει ότι το πλήρωμα έχασε την επαφή έπειτα από ανταλλαγή μηνυμάτων σχετικά με το βάθος και το βάρος του υποβρυχίου καθώς κατέβαινε. Στη συνέχεια το Polar Prince έστειλε επανειλημμένα μηνύματα ρωτώντας αν το Titan μπορούσε ακόμη να δει το πλοίο στην οθόνη του σκάφους. Μία από τις τελικές απαντήσεις του Titan, που έγινε σποραδική καθώς κατέβαινε, ήταν «όλα καλά εδώ».
Το υποβρύχιο χτυπήθηκε από κεραυνό σε δοκιμαστική αποστολή το 2018
Το υποβρύχιο αφέθηκε εκτεθειμένο στα στοιχεία της φύσης ενώ βρισκόταν στην αποθήκη για επτά μήνες το 2022 και το 2023, ανέφεραν εκπρόσωποι της ακτοφυλακής στις αρχικές τους παρατηρήσεις. Το κύτος δεν εξετάστηκε επίσης ποτέ από τρίτους, όπως είναι η συνήθης διαδικασία, είπαν.Όπως αναφέρει ο Guardian, ο πρώτος μάρτυρας της ακρόασης, ο Τόνι Νίσεν, πρώην διευθυντής μηχανολογίας της εταιρείας στην οποία ανήκε το Titan, κατέθεσε ότι αισθάνθηκε ότι βιάστηκε να ξεκινήσει τις εργασίες κατά τη διάρκεια της θητείας του στην εταιρεία. Όταν ρωτήθηκε αν υπήρχε πίεση για να βγει το υποβρύχιο στο νερό, απάντησε: «100%».
Το ναυτικό συμβούλιο ρώτησε επίσης τον Νίσεν αν αισθανόταν ότι η πίεση από τον Στόκτον Ρας, συνιδρυτή της OceanGate, έθετε σε κίνδυνο τις αποφάσεις για την ασφάλεια και τις δοκιμές. Μετά από μια μακρά παύση, απάντησε:«Όχι ... είναι δύσκολο να απαντηθεί αυτή η ερώτηση, διότι με δεδομένο άπειρο χρόνο και άπειρο προϋπολογισμό, θα μπορούσατε να κάνετε άπειρες δοκιμές».
Ο Νίσεν είπε επίσης ότι το υποβρύχιο χτυπήθηκε από κεραυνό κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής αποστολής το 2018, γεγονός που μπορεί να έθεσε σε κίνδυνο το κύτος του.
Είπε ότι απολύθηκε το 2019, την ίδια χρονιά που δεν θα άφηνε το υποβρύχιο να πάει στον Τιτανικό. Είπε επίσης ότι είπε στον Rush ότι το υποβρύχιο «δεν λειτουργούσε όπως νομίζαμε ότι θα λειτουργούσε».
Ο πρώην διευθυντής μηχανολογίας είπε ότι το υποβρύχιο πέρασε αργότερα από άλλες δοκιμές και ρυθμίσεις πριν από τις επόμενες καταδύσεις του στον Τιτανικό. Ωστόσο, είπε ότι δεν εμπιστευόταν το επιχειρησιακό προσωπικό και κατέθεσε ότι όταν ο Στόκτον του ζήτησε να οδηγήσει το υποβρύχιο, εκείνος απάντησε: «Δεν πρόκειται να μπω σε αυτό. Οι περισσότεροι άνθρωποι θα υποχωρούσαν τελικά στον Στόκτον», είπε.
Κατά την έκρηξη του υποβρυχίου σκοτώθηκαν και οι 5 επιβάτες ανάμεσά τους ο βετεράνος εξερευνητής του Τιτανικού Paul-Henri Nargeolet, δύο μέλη μιας εξέχουσας πακιστανικής οικογένειας, ο Shahzada Dawood και ο 19χρονος γιος του, Suleman Dawood, και ο Hamish Harding.