Υποβρύχιο Titan: "Κανένας δεν θα πεθάνει όσο είμαι επικεφαλής", έλεγε ο διευθυντής της εταιρείας
Ήταν μεταξύ των θυμάτων
"Δεν έχω καμία όρεξη να πεθάνω, νομίζω ότι αυτό είναι ένα από τα ασφαλέστερα πράγματα που θα κάνω", ανέφερε ο διευθυντής της εταιρείας, Στόκτον Ρας
«Κανένας δεν θα πεθαίνει όσο είμαι επικεφαλής» δήλωνε ο Στόκτον Ρας, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας OceanGate που διαχειριζόταν το υποβρύχιο, βέβαιος ότι το υποβρύχιο Titan πληροί όλους τους κανόνες ασφαλείας.
Ο Ρας ήταν ένα από τα πέντε θύματα της βύθισης του υποβρυχίου τον Ιούνιο του 2023 στον Ατλαντικό, σε σημείο κοντά στο ναυάγιο του «Τιτανικού».
Η δήλωση, όπως αναφέρει το BBC, προέρχεται από την απομαγνητοφώνηση συνάντησης στην εταιρεία, η οποία είχε γίνει στις 19 Ιανουαρίου 2018. Συμμετείχαν ο Ρας και ο επικεφαλής των θαλάσσιων επιχειρήσεων Ντείβιντ Λόχριτζ, με τον οποίο ο Ρας είχε μια έντονη συζήτηση, και άλλα τρία άτομα.
«Κανένας δεν θα πεθαίνει υπό την επίβλεψή μου, τελεία και παύλα», έλεγε ο Ρας. Ο Λόχριτζ είχε διατυπώσει αμφιβολίες για την ασφάλεια του πλοίου και ο Ρας απάντησε: «Δεν έχω καμία όρεξη να πεθάνω, νομίζω ότι αυτό είναι ένα από τα ασφαλέστερα πράγματα που θα κάνω».
Το έγγραφο δόθηκε στη δημοσιότητα από την αμερικανική ακτοφυλακή στο πλαίσιο της έρευνάς της για την καταστροφή όταν το υποβρύχιο ταξίδευε προς το ναυάγιο του Τιτανικού. Και οι πέντε επιβάτες σκοτώθηκαν ακαριαία.
Ο Λόχριτζ είχε συντάξει μια έκθεση επιθεώρησης της ποιότητας του υποβρυχίου, η οποία τόνιζε ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τον σχεδιασμό του υποβρυχίου, όπως η κακή ποιότητα του κύτους, το οποίο ήταν κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, καθώς και με τις δοκιμές λειτουργίας.
Ο ίδιος λέει ότι η συνάντηση εξελίχθηκε σε συνομιλία που αφορούσε την απόλυσή του, ενώ οι διαφωνίες του για την ασφάλεια του υποβρυχίου παραμερίστηκαν.
Ο Ρας έλεγε στον Λόχριτζ ότι «άκουσα τις αντιρρήσεις και σου απάντησα, αλλά νομίζεις ότι η απάντησή μου είναι ανεπαρκής. Υπάρχουν άνθρωποι που μου λένε πώς ό,τι κάνω σε αυτό το εγχείρημα δεν θα λειτουργήσει – δεν μπορείς να το κάνεις και εσύ».
Συνέχισε λέγοντας ότι το υποβρύχιο είναι ασφαλές. «Έχω μια ωραία εγγονή, θα είμαι εδώ. Κατανοώ αυτό το ρίσκο και πάω με τα μάτια ανοιχτά. Νομίζω ότι είναι ένα από τα ασφαλέστερα πράγματα που θα κάνω».
Τελικά ο Λόχριτζ απολύθηκε, ενημέρωσε όμως στην αμερικανική υπηρεσία για την ασφάλεια στο εργασιακό περιβάλλον (OSHA). Ωστόσο και αυτοί κινήθηκαν αργά και δεν ανέλαβαν δράση. Τελικά, υπό την πίεση των δικηγόρων της OceanGate απέσυρε τις καταγγελίες του και υπέγραψε συμβόλαιο εμπιστευτικότητας.
Πέντε χρόνια αργότερα επιβεβαιώθηκε με τον πλέον τραγικό τρόπο.
Ο Ρας ήταν ένα από τα πέντε θύματα της βύθισης του υποβρυχίου τον Ιούνιο του 2023 στον Ατλαντικό, σε σημείο κοντά στο ναυάγιο του «Τιτανικού».
Η δήλωση, όπως αναφέρει το BBC, προέρχεται από την απομαγνητοφώνηση συνάντησης στην εταιρεία, η οποία είχε γίνει στις 19 Ιανουαρίου 2018. Συμμετείχαν ο Ρας και ο επικεφαλής των θαλάσσιων επιχειρήσεων Ντείβιντ Λόχριτζ, με τον οποίο ο Ρας είχε μια έντονη συζήτηση, και άλλα τρία άτομα.
«Κανένας δεν θα πεθαίνει υπό την επίβλεψή μου, τελεία και παύλα», έλεγε ο Ρας. Ο Λόχριτζ είχε διατυπώσει αμφιβολίες για την ασφάλεια του πλοίου και ο Ρας απάντησε: «Δεν έχω καμία όρεξη να πεθάνω, νομίζω ότι αυτό είναι ένα από τα ασφαλέστερα πράγματα που θα κάνω».
Το έγγραφο δόθηκε στη δημοσιότητα από την αμερικανική ακτοφυλακή στο πλαίσιο της έρευνάς της για την καταστροφή όταν το υποβρύχιο ταξίδευε προς το ναυάγιο του Τιτανικού. Και οι πέντε επιβάτες σκοτώθηκαν ακαριαία.
Σε αναστολή οι έρευνες για το περιστατικό
Η OceanGate ανέστειλε όλες τις ερευνητικές και εμπορικές δραστηριότητες μετά το περιστατικό, το οποίο οδήγησε σε σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια και τον σχεδιασμό του υποβρυχίου.Ο Λόχριτζ είχε συντάξει μια έκθεση επιθεώρησης της ποιότητας του υποβρυχίου, η οποία τόνιζε ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τον σχεδιασμό του υποβρυχίου, όπως η κακή ποιότητα του κύτους, το οποίο ήταν κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, καθώς και με τις δοκιμές λειτουργίας.
Ο ίδιος λέει ότι η συνάντηση εξελίχθηκε σε συνομιλία που αφορούσε την απόλυσή του, ενώ οι διαφωνίες του για την ασφάλεια του υποβρυχίου παραμερίστηκαν.
Ο Ρας έλεγε στον Λόχριτζ ότι «άκουσα τις αντιρρήσεις και σου απάντησα, αλλά νομίζεις ότι η απάντησή μου είναι ανεπαρκής. Υπάρχουν άνθρωποι που μου λένε πώς ό,τι κάνω σε αυτό το εγχείρημα δεν θα λειτουργήσει – δεν μπορείς να το κάνεις και εσύ».
Συνέχισε λέγοντας ότι το υποβρύχιο είναι ασφαλές. «Έχω μια ωραία εγγονή, θα είμαι εδώ. Κατανοώ αυτό το ρίσκο και πάω με τα μάτια ανοιχτά. Νομίζω ότι είναι ένα από τα ασφαλέστερα πράγματα που θα κάνω».
Τελικά ο Λόχριτζ απολύθηκε, ενημέρωσε όμως στην αμερικανική υπηρεσία για την ασφάλεια στο εργασιακό περιβάλλον (OSHA). Ωστόσο και αυτοί κινήθηκαν αργά και δεν ανέλαβαν δράση. Τελικά, υπό την πίεση των δικηγόρων της OceanGate απέσυρε τις καταγγελίες του και υπέγραψε συμβόλαιο εμπιστευτικότητας.
Πέντε χρόνια αργότερα επιβεβαιώθηκε με τον πλέον τραγικό τρόπο.