Ναυάγιο Bayesian: Φωτoγραφία-ντοκουμέντο του ιστιοφόρου λίγα λεπτά πριν βυθιστεί - Τι αποκαλύπτει
Τα σενάρια για την ανοιχτή πόρτα
Φως στα αίτια της τραγωδίας, που στέρησε τη ζωή σε 7 ανθρώπους, ρίχνει μια φωτογραφία του ιστιοφόρου Bayesian, που βυθίστηκε στα ανοιχτά της Σικελίας
Φως στα αίτια της τραγωδίας που στέρησε τη ζωή σε 7 ανθρώπους ρίχνει μια φωτογραφία του ιστιοφόρου Bayesian, που βυθίστηκε στα ανοιχτά της Σικελίας.
Το στιγμιότυπο, που τραβήχτηκε 14 λεπτά πριν το Bayesian βυθιστεί, από επιβάτη γειτονικού σκάφους, αντικρούει τους ισχυρισμούς ότι το πλήρωμα άφησε κατά λάθος μια πόρτα ανοιχτή και επέτρεψε στο νερό να πλημμυρίσει το σκάφος.
Ωστόσο, δύο φωτογραφίες -οι οποίες πρόκειται να δημοσιευθούν σε ντοκιμαντέρ του ITV που θα μεταδοθεί σήμερα- φαίνεται να δείχνουν την πόρτα κλειστή τις ώρες και τα λεπτά που προηγήθηκαν του ναυαγίου.
Συγκεκριμένα, οι επιβάτες του «Sir Robert Baden Powell», ενός σκάφους που βρισκόταν αγκυροβολημένο σε απόσταση περίπου 100 μέτρων από το Bayesian, τράβηξαν τις εν λόγω φωτογραφίες.
Ο Ολλανδός καπετάνιος του «Sir Robert Baden Powell», Karsten Borner, παρείχε τις φωτογραφίες για το ντοκιμαντέρ, δηλώνοντας στη γερμανική εφημερίδα Der Spiegel ότι ενοχλήθηκε από τις επανειλημμένες προσπάθειες του κατασκευαστή του πλοίου να επιρρίψει την ευθύνη στο πλήρωμα.
Υπενθυμίζεται ότι ο Giovanni Costantino, ιδιοκτήτης της εταιρείας Perini Navi που κατασκεύασε το Bayesian το 2008, περιέγραψε το σκάφος ως «αβύθιστο» και ισχυρίστηκε ότι το πλήρωμα πρέπει να άφησε ανοιχτές πόρτες ή καταπακτές, επιτρέποντας στο νερό να εισέλθει.
Ο Karsten Borner, μιλώντας στη συνέντευξη για το ντοκιμαντέρ του ITV «The Sinking of a Superyacht - How Safe Is Your Voyage?», θυμήθηκε τις τραυματικές στιγμές. Όπως είπε, δεν μπορούσε να το πιστέψει ότι το σούπερ γιοτ από τη μια στιγμή στην άλλη είχε εξαφανιστεί αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Ο πρώτος μου ύπαρχος είπε "χάθηκε, βυθίστηκε", και εγώ γελούσα μαζί του, λέγοντας ότι ένα τόσο μεγάλο πράγμα δεν εξαφανίζεται σε ένα λεπτό. Είχε δίκιο».
Ο Ιταλός διασώστης Fabio Paoletti, ο οποίος βούτηξε στο νερό για να βοηθήσει στην ανεύρεση των σορών στο σκάφος, δήλωσε ότι η πιο δύσκολη αποστολή ήταν για την ανεύρεση της Hannah Lynch, αναφέροντας: «Το κορίτσι ήταν στο τέλος, στο τελευταίο δωμάτιο. Ήταν μικρού αναστήματος και κρυμμένη κάτω από ένα στρώμα, οπότε χρειάστηκε περισσότερος χρόνος για να τη δούμε».
Ο ειδικός σε θέματα διάσωσης Bertrand Sciboz δήλωσε ότι θεωρεί πιθανή τη δεύτερη επιλογή, με το κόστος να ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Όπως σχολίασε: «Θα χρειαστούν μια μεγάλη φορτηγίδα και ιμάντες κάτω από το κύτος του Bayesian και θα ανελκυστεί πολύ αργά με έναν μεγάλο γερανό στη φορτηγίδα», προσθέτοντας ότι «πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός για να το κρατήσεις άθικτο».
Υπενθυμίζεται ότι οι επτά άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν το γιοτ, αξίας 30 εκατομμυρίων λιρών, που ανήκε στον μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, βυθίστηκε ανοιχτά του Παλέρμο, κατά τη διάρκεια μιας ισχυρής καταιγίδας.
Τα σενάρια για την ανοιχτή πόρτα
Τρία μέλη του πληρώματος ερευνώνται από εισαγγελείς στη Σικελία, αφού κατηγορήθηκαν ότι άφησαν ανοιχτή τη μεγάλη πόρτα στην πίσω αριστερή πλευρά του σκάφους.Ωστόσο, δύο φωτογραφίες -οι οποίες πρόκειται να δημοσιευθούν σε ντοκιμαντέρ του ITV που θα μεταδοθεί σήμερα- φαίνεται να δείχνουν την πόρτα κλειστή τις ώρες και τα λεπτά που προηγήθηκαν του ναυαγίου.
Συγκεκριμένα, οι επιβάτες του «Sir Robert Baden Powell», ενός σκάφους που βρισκόταν αγκυροβολημένο σε απόσταση περίπου 100 μέτρων από το Bayesian, τράβηξαν τις εν λόγω φωτογραφίες.
Ο Ολλανδός καπετάνιος του «Sir Robert Baden Powell», Karsten Borner, παρείχε τις φωτογραφίες για το ντοκιμαντέρ, δηλώνοντας στη γερμανική εφημερίδα Der Spiegel ότι ενοχλήθηκε από τις επανειλημμένες προσπάθειες του κατασκευαστή του πλοίου να επιρρίψει την ευθύνη στο πλήρωμα.
Υπενθυμίζεται ότι ο Giovanni Costantino, ιδιοκτήτης της εταιρείας Perini Navi που κατασκεύασε το Bayesian το 2008, περιέγραψε το σκάφος ως «αβύθιστο» και ισχυρίστηκε ότι το πλήρωμα πρέπει να άφησε ανοιχτές πόρτες ή καταπακτές, επιτρέποντας στο νερό να εισέλθει.
H μαρτυρία για το ναυάγιο
Ο Karsten Borner, μιλώντας στη συνέντευξη για το ντοκιμαντέρ του ITV «The Sinking of a Superyacht - How Safe Is Your Voyage?», θυμήθηκε τις τραυματικές στιγμές. Όπως είπε, δεν μπορούσε να το πιστέψει ότι το σούπερ γιοτ από τη μια στιγμή στην άλλη είχε εξαφανιστεί αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Ο πρώτος μου ύπαρχος είπε "χάθηκε, βυθίστηκε", και εγώ γελούσα μαζί του, λέγοντας ότι ένα τόσο μεγάλο πράγμα δεν εξαφανίζεται σε ένα λεπτό. Είχε δίκιο».Ο Ιταλός διασώστης Fabio Paoletti, ο οποίος βούτηξε στο νερό για να βοηθήσει στην ανεύρεση των σορών στο σκάφος, δήλωσε ότι η πιο δύσκολη αποστολή ήταν για την ανεύρεση της Hannah Lynch, αναφέροντας: «Το κορίτσι ήταν στο τέλος, στο τελευταίο δωμάτιο. Ήταν μικρού αναστήματος και κρυμμένη κάτω από ένα στρώμα, οπότε χρειάστηκε περισσότερος χρόνος για να τη δούμε».
Η ανέλκυση του Bayesian
Για την ανέλκυση του ιστιοφόρου αναμένεται να χρησιμοποιηθούν μπαλόνια ανέλκυσης ή γερανός σε φορτηγίδα. Τα σχέδια θα οριστικοποιηθούν τις επόμενες εβδομάδες.Ο ειδικός σε θέματα διάσωσης Bertrand Sciboz δήλωσε ότι θεωρεί πιθανή τη δεύτερη επιλογή, με το κόστος να ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Όπως σχολίασε: «Θα χρειαστούν μια μεγάλη φορτηγίδα και ιμάντες κάτω από το κύτος του Bayesian και θα ανελκυστεί πολύ αργά με έναν μεγάλο γερανό στη φορτηγίδα», προσθέτοντας ότι «πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός για να το κρατήσεις άθικτο».