Χρεώνει επιπλέον τους πελάτες του για το κυριακάτικο μπουφέ με κρέας λόγω των υπερβολικών υπολειμμάτων φαγητού, όμως ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης εστιατορίου με την απόφασή του αυτή προκάλεσε την αντίδραση του κόσμου. Για το λόγο αυτό κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις.

Ο άνδρας ορκίστηκε να συνεχίσει την αμφιλεγόμενη πολιτική του, υποστηρίζοντας ότι είναι «ό,τι μπορείς να φας, όχι ό,τι μπορείς να κουβαλήσεις».

Η πολιτική του ιδιοκτήτη της παμπ και η εξήγησή του

Ο 62χρονος Mark Graham είναι ιδιοκτήτης και σεφ στο The Star Inn στη Κορνουάλη και εισήγαγε την πολιτική πρόσφατα αφού παρατήρησε ότι περιστατικά συνέβαιναν «ολοένα και περισσότερο», που σημαίνει ότι έπρεπε να μαγειρεύει ακραίες ποσότητες φαγητού.

Οι κανόνες του προκάλεσαν οργή όταν μια γιαγιά διαμαρτυρήθηκε στο Facebook αφού χρεώθηκε επιπλέον 4,80 λίρες αφού επέλεξε το ένα πιάτο των 12 λιρών με την κόρη της.

 «Δεν έχω ξανακούσει ποτέ κάτι τέτοιο», είπε σε μια ανάρτηση στη σελίδα της κοινότητας Newest Newquay στο Facebook.

Ωστόσο, ο Mark δεν έκανε να υποχώρησε, λέγοντας ότι το φαγητό ήταν «υπερβολικό».

Έγραψε στο Facebook: «Αν αφήσεις λίγα υπολείμματα, προφανώς δεν υπάρχει πρόβλημα. Εκεί που υπάρχει πρόβλημα είναι απλώς καθαρή σπατάλη φαγητού.

Δεν είναι πρακτικό να επιτρέπονται τέτοιες σπατάλες όταν τα περιθώρια στην επιχείρηση είναι τόσο στενά. «Αν όλοι έκαναν το ίδιο, θα έπρεπε να ετοιμάσω αρκετό φαγητό για 200 άτομα μόνο για να σερβίρω 100».

Υποστηρίζοντας τους ισχυρισμούς του στο BBC, ο Mark είπε: «Είναι ένας μπουφές που μπορείτε να φάτε, όχι ο μπουφές που μπορείτε να μεταφέρετε. Απλώς νομίζω ότι είχαν έναν τρόπο και πίστευαν ότι μπορούσαν να κάνουν ό,τι ήθελαν».

 «Εκτός από το προσωπικό του μπαρ, είμαι και ο σεφ. Βγήκα έξω και τους μίλησα και τους εξήγησα ότι η χρέωση ήταν για υπερβολική σπατάλη», πρόσθεσε.

 «Η μία είπε ότι δεν μπορούσε να τα φάει όλα και της είπα ότι την είχα παρακολουθήσει να μαζεύει περίπου δύο γεύματα φαγητού σε ένα πιάτο και μετά να τα αφήνει όλα».

Πώς πήρε την απόφαση

 Graham εξήγησε ότι εισήγαγε την πολιτική μετά το lockdown, όταν η παμπ προσπαθούσε να σταθεί ξανά στα πόδια της.

 «Μετά τον COVID, έγιναν τρομερές σπατάλες. Τρέχουμε περισσότερα από ένα "all you can eat" που κάνουμε βραδιές με κάρυ, ινδικές βραδιές και κάθε είδους πράγματα», είπε.

 «Οι άνθρωποι απλώς γέμιζαν τα πιάτα τους πολύ ψηλά, έτσι έσταζε από τα πλάγια και αρχίσαμε να το βρίσκουμε ασεβές».

Ο κ. Graham, ο οποίος εργάζεται σε παμπ από τα 14 του και είναι ο ιδιοκτήτης του The Star Inn εδώ και 20 χρόνια, πρόσθεσε: «Λέω τη γνώμη μου και έτσι είναι. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που χρειάστηκε να βάλουμε τη χρέωση και το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να στείλω το προσωπικό μου πίσω για να ρωτήσει αν όλα ήταν εντάξει.

 «Οι πελάτες είπαν ότι το φαγητό ήταν υπέροχο και αυτό ήταν όλο. Δεν με νοιάζει να μείνουν δυο πατάτες. Είναι απλώς η ανόητη, υπερβολική σπατάλη που με ενοχλεί».

Και συνέχισε: «Είμαστε απλώς μια χωριάτικη παμπ ανέγγιχτη από τον χρόνο. Είμαι εδώ για να βγάζω τα προς το ζην, όχι να κάνω φόνο. Δεν ξεσκίζω τους ανθρώπους. Αλλά είναι αμφίδρομο και οι πελάτες πρέπει να παίζουν δίκαια».

Είπε ότι η μικρή επιβάρυνση θα βοηθούσε μόνο στο κόστος των πρώτων υλών, αλλά δεν θα κάλυπτε κανένα κόστος εξοπλισμού που χρησιμοποιείται για την παρασκευή του φαγητού ή για την πληρωμή του προσωπικού.

 «Μπορείς να πάρεις όσο θέλεις, να επιστρέψεις όσες φορές θέλεις και όπως λέει το παλιό ρητό του Ναυτικού, μπορείς να γεμίσεις τις μπότες σου. Κάνε ό,τι θέλεις, απλά μην το σπαταλάς», συνέχισε.

 «Βάζουμε τους ανθρώπους να τρώνε την αξία ενός πιάτου, μετά επιστρέφουν για περισσότερα και αντί να το φάνε, ζητούν ένα κουτί για να το πάρουν».

Είπε ότι η παμπ ήταν σε θέση να δεχτεί τέτοια αιτήματα από το μενού ala carte, «καθώς η τιμολόγηση υπολογίζεται». Ωστόσο, πρόσθεσε στο Facebook ότι η πολιτική του «υπερβολικού φαγητού» ήταν «μόνο για όλα όσα μπορείς να φας εκεί που σερβίρεις τον εαυτό σου».