Ένα συγκλονιστικό βίντεο κάνει τον γύρο του διαδικτύου εδώ και περίπου μια ημέρα, με την επιτυχημένη εκτόξευση της SpaceX στην τελευταία δοκιμαστική πτήση του Starship, του ισχυρότερου πυραυλικού συστήματος που έχει κατασκευαστεί και το οποίο θα μπορούσε μελλοντικά να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά ανθρώπων στο φεγγάρι και τον Άρη.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες του CNNi, η αποστολή αυτή περιλάμβανε την επιστροφή του πυραύλου σε μια γιγαντιαία δομή προσγείωσης, χρησιμοποιώντας ειδικούς βραχίονες.

Αφού, λοιπόν, έκαψε το μεγαλύτερο μέρος των καυσίμων του και αποκολλήθηκε από το διαστημόπλοιο Starship, ο Super Heavy πιάστηκε επιτυχώς στον αέρα με ένα ζευγάρι τεράστιων μεταλλικών τσιμπίδων, τις οποίες η SpaceX αποκαλεί «ξυλάκια», τσόπστικς όπως είναι πιο γνωστά τα ξυλάκια με τα οποία τρώνε οι Ασιάτες.

SpaceX: Η ανάρτηση του Έλον Μασκ

«Ο πύργος έπιασε τον πύραυλο!» δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της SpaceX, Έλον Μασκ, μέσω του X, καθώς το διαστημόπλοιο έκανε την εντυπωσιακή προσγείωση.

Στην αγκαλιά του «Mechazilla»

Το Starship, ωστόσο, είναι ένα πολύ πιο ισχυρό και πολύπλοκο σύστημα. Με 33 κινητήρες στη βάση του, καθένας από τους οποίους είναι ισχυρότερος από έναν από τους εννέα που χρησιμοποιούνται στο Falcon, ο εκτοξευτήρας Super Heavy διαθέτει περίπου 10 φορές μεγαλύτερη ώθηση κατά την απογείωση.

Αντί να προσθέσει «πόδια» προσγείωσης στο πλάι του Super Heavy, όπως αυτά που κοσμούν τον εκτοξευτή του Falcon 9, η SpaceX κατασκεύασε αντ' αυτού έναν ειδικό πύργο για να στηρίξει την επιστροφή του Super Heavy στη γη, ελπίζοντας ότι αυτό θα κάνει τη διαδικασία ανάκτησης ακόμη πιο γρήγορη.

Ο πύργος, που ονομάστηκε «Mechazilla» από τον CEO της SpaceX Elon Musk για την ομοιότητά του με έναν μεταλλικό Γκοτζίλα, διαθέτει τεράστιους μεταλλικούς βραχίονες. Αυτοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη συναρμολόγηση και τη μετακίνηση ενισχυτών και διαστημοπλοίων στο χώρο εκτόξευσης πριν από την απογείωση - και έχουν σχεδιαστεί για να πιάνουν ουσιαστικά τα οχήματα στον αέρα καθώς επιστρέφουν στη Γη.

Το όραμα του Μασκ είναι ότι οι βραχίονες αυτοί να είναι τελικά σε θέση απλά να γυρίσουν και να τοποθετήσουν έναν πύραυλο πίσω στην εξέδρα εκτόξευσης μέσα σε λίγα λεπτά από την επιστροφή του - επιτρέποντας στο όχημα να απογειωθεί ξανά μόλις ανεφοδιαστεί - ίσως μόλις 30 λεπτά μετά την προσγείωση, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος σε συνέντευξη στις 5 Ιουνίου.