Ουκρανία: Αμφιλεγόμενες καμπάνιες από τον στρατό για την προσέλκυση εθελοντών
Σέξι φωτογραφίσεις πάνω σε άρματα
Ενώ ο πόλεμος με τη Ρωσία εισέρχεται στο τρίτο έτος, η ανάγκη για νέους στρατιώτες είναι πλέον επιτακτική και ο Ουκρανικός στρατός επιστράτευσε άλλα μέσα για να τους δελεάσει
Ο στρατός στην Ουκρανία στρατολογεί με το ζόρι όσους προσπαθούν να αποφύγουν την στράτευση, ωστόσο, εσχάτως υπάρχουν και πιο σύγχρονες αλλά και ιδιαίτερες καμπάνιες, ώστε οι νεαροί να αποφασίσουν να φορέσουν τα χακί και να πολεμήσουν της Ρωσία.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως φαίνεται από εκτενές ρεπορτάζ της Washington Post, η 3η Ταξιαρχία Εφόδου του ουκρανικού στρατού παρουσίασε μια νέα καμπάνια στρατολόγησης, η οποία χρησιμοποιεί πρωτοποριακές και αμφιλεγόμενες εικόνες για να προσελκύσει εθελοντές.
Σε μια σύγχρονη εκδοχή των pinup girls του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η καμπάνια περιλαμβάνει μοντέλα σε προκλητικές πόζες δίπλα σε στρατιώτες, προσπαθώντας να τραβήξει την προσοχή. Καθώς ο πόλεμος με τη Ρωσία εισέρχεται στο τρίτο έτος, η ανάγκη για νέους στρατιώτες είναι πλέον επιτακτική.
Σε μια από τις διαφημίσεις, ένας στρατιώτης κρατάει ένα πλυστικό μηχάνημα σαν να ήταν όπλο, ενώ μια γυναίκα με κόκκινες γόβες ξαπλώνει στο καπό ενός στρατιωτικού οχήματος. Η ομάδα μάρκετινγκ της ταξιαρχίας ελπίζει ότι η εντυπωσιακή αυτή εικόνα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον ατόμων που ίσως δεν είχαν σκεφτεί να καταταγούν στον στρατό.
«Ο πόλεμος δεν αφορά πάντα το αίμα και τον θάνατο», εξηγεί ο Ντμίτρο, ο υπεύθυνος σχεδιασμού της καμπάνιας. «Θέλουμε να φέρουμε μια πιο ανάλαφρη διάθεση και να δείξουμε ότι μερικές φορές η στρατιωτική ζωή περιλαμβάνει και άλλες πλευρές, όπως η εκμάθηση και οι σχέσεις».
Ο ουκρανικός στρατός, ο οποίος περιλαμβάνει περισσότερες από 130 ταξιαρχίες, αντιμετωπίζει δυσκολίες στη στρατολόγηση, καθώς η κοινή γνώμη έχει αρχίσει να αποφεύγει την ιδέα της στράτευσης. Η 3η Ταξιαρχία Εφόδου, γνωστή για τη σκληρή μάχη που έδωσε στην περιοχή του Μπαχμούτ και της Χάρκοβο, έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να προσεγγίσει απευθείας πολίτες, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τη στρατιωτική ζωή μέσω προγραμμάτων εκπαίδευσης και πρόκλησης.
Η πρώτη καμπάνια της 3ης Ταξιαρχίας ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2023 και παρουσίαζε πέντε διοικητές της ταξιαρχίας. Αυτή η προσέγγιση είχε στόχο να δείξει εμπιστοσύνη και διαφάνεια, με τους στρατιώτες να ποζάρουν χωρίς καλυμμένα πρόσωπα. Η καμπάνια προκάλεσε εκατοντάδες αιτήσεις καθημερινά, αν και μόνο μία στις δέκα οδήγησε σε ένταξη.
Η νέα καμπάνια, εμπνευσμένη από τα pinup girls, έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις, με κάποιους να την κρίνουν υπερβολική, ενώ άλλοι την επαινούν για την πρωτοτυπία της. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι κριτικές είναι ανάμεικτες: ένας χρήστης χαρακτήρισε την καμπάνια «γελοία», ενώ μια γυναίκα ανάρτησε φωτογραφία από μια διαφήμιση στον αυτοκινητόδρομο γράφοντας: «Αγαπώ την 3η Ταξιαρχία Εφόδου. Αγαπώ κάθε μονάδα που κρατάει τον ουρανό πάνω από εμάς».
Παρά τις αντιδράσεις, η 3η Ταξιαρχία συνεχίζει με τον δικό της τρόπο να προσελκύει νέους στρατιώτες, ενώ σκέφτεται να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και στον τομέα των αναμνηστικών, προσφέροντας T-shirts και άλλα είδη με θέμα τον πόλεμο.
«Ναι, ο πόλεμος είναι φοβερός», παραδέχεται ο Βλαντ Κούλικ, καλλιτεχνικός διευθυντής της ταξιαρχίας. «Δεν ρομαντικοποιούμε τη βία, αλλά δείχνουμε ότι μπορείς να έχεις και καλές αναμνήσεις από την περίοδο αυτή – φιλίες, συνδέσεις, εμπειρίες. Πρέπει να βρούμε την ισορροπία».
Η νέα αυτή καμπάνια δείχνει πως, ακόμη και σε περιόδους πολέμου, η επικοινωνία και η δημιουργικότητα μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση υποστηρικτών και την ενίσχυση των δυνάμεων του στρατού.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως φαίνεται από εκτενές ρεπορτάζ της Washington Post, η 3η Ταξιαρχία Εφόδου του ουκρανικού στρατού παρουσίασε μια νέα καμπάνια στρατολόγησης, η οποία χρησιμοποιεί πρωτοποριακές και αμφιλεγόμενες εικόνες για να προσελκύσει εθελοντές.
Σε μια σύγχρονη εκδοχή των pinup girls του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η καμπάνια περιλαμβάνει μοντέλα σε προκλητικές πόζες δίπλα σε στρατιώτες, προσπαθώντας να τραβήξει την προσοχή. Καθώς ο πόλεμος με τη Ρωσία εισέρχεται στο τρίτο έτος, η ανάγκη για νέους στρατιώτες είναι πλέον επιτακτική.
Σε μια από τις διαφημίσεις, ένας στρατιώτης κρατάει ένα πλυστικό μηχάνημα σαν να ήταν όπλο, ενώ μια γυναίκα με κόκκινες γόβες ξαπλώνει στο καπό ενός στρατιωτικού οχήματος. Η ομάδα μάρκετινγκ της ταξιαρχίας ελπίζει ότι η εντυπωσιακή αυτή εικόνα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον ατόμων που ίσως δεν είχαν σκεφτεί να καταταγούν στον στρατό.
«Ο πόλεμος δεν αφορά πάντα το αίμα και τον θάνατο», εξηγεί ο Ντμίτρο, ο υπεύθυνος σχεδιασμού της καμπάνιας. «Θέλουμε να φέρουμε μια πιο ανάλαφρη διάθεση και να δείξουμε ότι μερικές φορές η στρατιωτική ζωή περιλαμβάνει και άλλες πλευρές, όπως η εκμάθηση και οι σχέσεις».
Ο ουκρανικός στρατός, ο οποίος περιλαμβάνει περισσότερες από 130 ταξιαρχίες, αντιμετωπίζει δυσκολίες στη στρατολόγηση, καθώς η κοινή γνώμη έχει αρχίσει να αποφεύγει την ιδέα της στράτευσης. Η 3η Ταξιαρχία Εφόδου, γνωστή για τη σκληρή μάχη που έδωσε στην περιοχή του Μπαχμούτ και της Χάρκοβο, έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να προσεγγίσει απευθείας πολίτες, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τη στρατιωτική ζωή μέσω προγραμμάτων εκπαίδευσης και πρόκλησης.
Ουκρανία: Καμπάνια εμπνευσμένη από τα pinup girls
«Πρέπει να προβάλλουμε την ιδέα ότι είναι καλό να είσαι στον στρατό», δήλωσε η επικεφαλής της ομάδας επικοινωνίας, Χριστίνα Μπονταρένκο. «Αυτή είναι μια σύγχρονη σύγκρουση που απαιτεί σύγχρονες μεθόδους προσέγγισης».Η πρώτη καμπάνια της 3ης Ταξιαρχίας ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2023 και παρουσίαζε πέντε διοικητές της ταξιαρχίας. Αυτή η προσέγγιση είχε στόχο να δείξει εμπιστοσύνη και διαφάνεια, με τους στρατιώτες να ποζάρουν χωρίς καλυμμένα πρόσωπα. Η καμπάνια προκάλεσε εκατοντάδες αιτήσεις καθημερινά, αν και μόνο μία στις δέκα οδήγησε σε ένταξη.
Η νέα καμπάνια, εμπνευσμένη από τα pinup girls, έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις, με κάποιους να την κρίνουν υπερβολική, ενώ άλλοι την επαινούν για την πρωτοτυπία της. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι κριτικές είναι ανάμεικτες: ένας χρήστης χαρακτήρισε την καμπάνια «γελοία», ενώ μια γυναίκα ανάρτησε φωτογραφία από μια διαφήμιση στον αυτοκινητόδρομο γράφοντας: «Αγαπώ την 3η Ταξιαρχία Εφόδου. Αγαπώ κάθε μονάδα που κρατάει τον ουρανό πάνω από εμάς».
Παρά τις αντιδράσεις, η 3η Ταξιαρχία συνεχίζει με τον δικό της τρόπο να προσελκύει νέους στρατιώτες, ενώ σκέφτεται να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και στον τομέα των αναμνηστικών, προσφέροντας T-shirts και άλλα είδη με θέμα τον πόλεμο.
«Ναι, ο πόλεμος είναι φοβερός», παραδέχεται ο Βλαντ Κούλικ, καλλιτεχνικός διευθυντής της ταξιαρχίας. «Δεν ρομαντικοποιούμε τη βία, αλλά δείχνουμε ότι μπορείς να έχεις και καλές αναμνήσεις από την περίοδο αυτή – φιλίες, συνδέσεις, εμπειρίες. Πρέπει να βρούμε την ισορροπία».
Η νέα αυτή καμπάνια δείχνει πως, ακόμη και σε περιόδους πολέμου, η επικοινωνία και η δημιουργικότητα μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση υποστηρικτών και την ενίσχυση των δυνάμεων του στρατού.