Συντριβή αεροσκάφους στο Καζακστάν: Η δραματική επικοινωνία του πιλότου με τον πύργο ελέγχου πριν τη συντριβή του αεροσκάφους
Τι αναφέρουν πηγές στο Reuters
"Έχουμε βλάβη ελέγχου, χτύπημα πουλιού στο πιλοτήριο", ακούγεται να λέει ο πιλότος του αεροπλάνου που συνετρίβη στο Καζακστάν
Ο δραματικός είναι ο διάλογος του πιλότου του αεροπλάνου της Azerbaijan Airlines που συνετρίβη ανήμερα των Χριστουγέννων στο Καζακστάν, με τον πύργο ελέγχου.
Το επιβατικό αεροπλάνο Embraer συνετρίβη κοντά στην πόλη Άχταου στο Καζακστάν, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 38 άνθρωποι.
Η daily mail φέρνει στο "φως" τα τελευταία αγωνιώδη μηνύματα του πιλότου, λίγο πριν την πτώση του αεροσκάφους, ενώ πηγές στο Αζερμπαϊτζάν ανέφεραν σήμερα (26/12) στο πρακτορείο Reuters, ότι καταρρίφθηκε από ένα ρωσικό σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας.
Στις 8:12, το πλήρωμα ανέφερε ότι «χάθηκαν και τα δύο GPS» του Embraer E190AR και ζήτησε βοήθεια για να επιστρέψει στο αεροδρόμιο του Μπακού, προφανώς μετά το ξαφνικό κλείσιμο του αεροδρομίου του Γκρόζνι.
Στις 8:16, ένας από τους πιλότους δήλωσε: «Έχουμε βλάβη ελέγχου, χτύπημα πουλιού στο πιλοτήριο. Χτύπημα πουλιού στο πιλοτήριο (δεν ακούγεται)…».
Η απάντηση του ελέγχου εδάφους: «AXY8243 κατανοητό, τι είδους βοήθεια χρειάζεστε;»
Ο κυβερνήτης ανέφερε ότι επεδίωκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο στο Μπακού, αλλά στις 8:17, ο πιλότος ανακοίνωσε ότι «κατευθυνόταν προς Mineralnye Vody» – ένα αεροδρόμιο στη νότια Ρωσία.
Ο πύργος ελέγχου του λέει να «εκτελέσει αριστερή τροχιά» – αλλά το πιλοτήριο απαντά: «Δεν μπορώ να εκτελέσω, ο έλεγχος έχει χαθεί».
Στις 8:19, ένας από τους πιλότους δηλώνει: «Δεν μπορώ να διατηρήσω τα 150, έχουμε υψηλή πίεση στην καμπίνα».
Η απάντηση του ελέγχου εδάφους: «AXY8243 κατανοητό».
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d6ltgpj49t55)
Ένα λεπτό αργότερα, στις 8:20, την προγραμματισμένη ώρα άφιξης της πτήσης, ο πιλότος λέει: «Αριστερά 360, το αεροπλάνο μου χάνει τον έλεγχο».
Στις 8:21, σύμφωνα με το κείμενο που διέρρευσε, το πλήρωμα αποφασίζει αντ’ αυτού να κατευθυνθεί προς τη Μαχατσκάλα, ένα ρωσικό αεροδρόμιο στην Κασπία Θάλασσα.
Στις 8:22, το πλήρωμα αναφέρει: «Τώρα τα υδραυλικά έχουν αποτύχει».
Δύο λεπτά αργότερα, ο πιλότος εμφανίζεται να αρνείται ότι δήλωσε «κίνδυνο» στο αεροσκάφος και λέει στον επίγειο έλεγχο: «Το σκάφος [αεροπλάνο] είναι εντάξει».
Αλλά ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας δεν μπορεί στη συνέχεια να ακούσει σωστά το πλήρωμα.
«Σας ακούω πολύ δύσκολα…. πείτε μου το υψόμετρό σας».
Το αεροπλάνο αργότερα εξαφανίστηκε από τα ραντάρ για 37 λεπτά πριν επανεμφανιστεί καθώς προσπαθούσε να προσγειωθεί στο Ακτάου.
«Ο πιλότος μπέρδεψε το ισχυρό χτύπημα στο αεροπλάνο με σύγκρουση με σμήνος πουλιών», ανέφερε το ρωσικό κανάλι Telegram VChK-OGPU.
«Στην πραγματικότητα, η ζημιά δείχνει ότι, πιθανότατα, ένας πύραυλος που εκτοξεύθηκε από συστήματα αεράμυνας εξερράγη κοντά στο αεροπλάνο», σημειώνει.
Το επιβατικό αεροπλάνο Embraer συνετρίβη κοντά στην πόλη Άχταου στο Καζακστάν, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 38 άνθρωποι.
Η daily mail φέρνει στο "φως" τα τελευταία αγωνιώδη μηνύματα του πιλότου, λίγο πριν την πτώση του αεροσκάφους, ενώ πηγές στο Αζερμπαϊτζάν ανέφεραν σήμερα (26/12) στο πρακτορείο Reuters, ότι καταρρίφθηκε από ένα ρωσικό σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας.
Καζακστάν: "Δεν μπορώ να εκτελέσω, ο έλεγχος έχει χαθεί..."
Στις 8:12, το πλήρωμα ανέφερε ότι «χάθηκαν και τα δύο GPS» του Embraer E190AR και ζήτησε βοήθεια για να επιστρέψει στο αεροδρόμιο του Μπακού, προφανώς μετά το ξαφνικό κλείσιμο του αεροδρομίου του Γκρόζνι.Στις 8:16, ένας από τους πιλότους δήλωσε: «Έχουμε βλάβη ελέγχου, χτύπημα πουλιού στο πιλοτήριο. Χτύπημα πουλιού στο πιλοτήριο (δεν ακούγεται)…».
Η απάντηση του ελέγχου εδάφους: «AXY8243 κατανοητό, τι είδους βοήθεια χρειάζεστε;»
Ο κυβερνήτης ανέφερε ότι επεδίωκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο στο Μπακού, αλλά στις 8:17, ο πιλότος ανακοίνωσε ότι «κατευθυνόταν προς Mineralnye Vody» – ένα αεροδρόμιο στη νότια Ρωσία.
Ο πύργος ελέγχου του λέει να «εκτελέσει αριστερή τροχιά» – αλλά το πιλοτήριο απαντά: «Δεν μπορώ να εκτελέσω, ο έλεγχος έχει χαθεί».
Στις 8:19, ένας από τους πιλότους δηλώνει: «Δεν μπορώ να διατηρήσω τα 150, έχουμε υψηλή πίεση στην καμπίνα».
Η απάντηση του ελέγχου εδάφους: «AXY8243 κατανοητό».
Ένα λεπτό αργότερα, στις 8:20, την προγραμματισμένη ώρα άφιξης της πτήσης, ο πιλότος λέει: «Αριστερά 360, το αεροπλάνο μου χάνει τον έλεγχο».
Στις 8:21, σύμφωνα με το κείμενο που διέρρευσε, το πλήρωμα αποφασίζει αντ’ αυτού να κατευθυνθεί προς τη Μαχατσκάλα, ένα ρωσικό αεροδρόμιο στην Κασπία Θάλασσα.
Στις 8:22, το πλήρωμα αναφέρει: «Τώρα τα υδραυλικά έχουν αποτύχει».
Δύο λεπτά αργότερα, ο πιλότος εμφανίζεται να αρνείται ότι δήλωσε «κίνδυνο» στο αεροσκάφος και λέει στον επίγειο έλεγχο: «Το σκάφος [αεροπλάνο] είναι εντάξει».
Αλλά ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας δεν μπορεί στη συνέχεια να ακούσει σωστά το πλήρωμα.
«Σας ακούω πολύ δύσκολα…. πείτε μου το υψόμετρό σας».
Το αεροπλάνο αργότερα εξαφανίστηκε από τα ραντάρ για 37 λεπτά πριν επανεμφανιστεί καθώς προσπαθούσε να προσγειωθεί στο Ακτάου.
«Ο πιλότος μπέρδεψε το ισχυρό χτύπημα στο αεροπλάνο με σύγκρουση με σμήνος πουλιών», ανέφερε το ρωσικό κανάλι Telegram VChK-OGPU.
«Στην πραγματικότητα, η ζημιά δείχνει ότι, πιθανότατα, ένας πύραυλος που εκτοξεύθηκε από συστήματα αεράμυνας εξερράγη κοντά στο αεροπλάνο», σημειώνει.