Συντριβή αεροσκάφους στο Καζακστάν: Η Βραζιλία στέλνει ερευνητές για να συμμετάσχουν στις έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας
Η δραματική επικοινωνία του πιλότου με τον πύργο ελέγχου λίγο πριν τη συντριβή
Τρεις ερευνητές της στο Καζακστάν ανακοίνωσε ότι έστειλε χθες η βραζιλιάνικη Πολεμική Αεροπορία, προκειμένου να συμμετάσχουν σε έρευνα για τα αίτια τις συντριβής αεροσκάφους της Azerbaijan Airlines
Τρεις ερευνητές της στο Καζακστάν ανακοίνωσε ότι έστειλε χθες η βραζιλιάνικη Πολεμική Αεροπορία, προκειμένου να συμμετάσχουν σε έρευνα για τα αίτια τις συντριβής αεροσκάφους της Azerbaijan Airlines.
Το βραζιλιάνικης κατασκευής επιβατικό αεροσκάφος Embraer συνετρίβη την Τετάρτη (25/12) κοντά στην πόλη Άχταου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 38 άνθρωποι.
Το αεροπλάνο εκτελούσε την πτήση J2-8243 από το Μπακού του Αζερμπαϊτζάν με προορισμό τον Γκρόζνι, στην Τσετσνία. Συνετρίβη στην απέναντι όχθη της Κασπίας Θάλασσας αφού αντιμετώπισε μια «έκτακτη ανάγκη».
Συντριβή αεροσκάφους στο Καζακστάν: Η Βραζιλία στέλνει ερευνητές για να συμμετάσχουν στις έρευνες για τα αίτια της συντριβής του
Τα αίτια της συντριβής δεν έχουν καταστή ακόμη σαφή, ωστόσο δηλώσεις μη κατονομαζόμενων αξιωματούχων έχουν αφήσει υπόνοιες περί εμπλοκής στο δυστύχημα της ρωσικής αντιαεροπορικής άμυνας.
Τέσσερις αζέρικες πηγές, με γνώση των ερευνών, δήλωσαν χθες στο Reuters ότι το αεροσκάφος καταρρίφθηκε από ένα ρωσικό σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας.
Οι Βραζιλιάνοι ερευνητές θα «παράσχουν τεχνική υποστήριξη» στην έρευνα που διεξάγεται από τις αρχές του Καζακστάν, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες που είναι γνωστοί σε όλη τη βιομηχανία με τη νομική τους ονομασία ως "Annex 13," τόνισε η Πολεμική Αεροπορία.
Διαβάστε επίσης: Θρίλερ στο Καζακστάν: Τα σενάρια και οι θεωρίες συνωμοσίας πίσω από τη συντριβή του Embraer - Βλάβη, πουλιά ή θραύσματα πυραύλου;
Η έρευνα για τα αίτια της συντριβής βρίσκεται σε εξέλιξη και είναι λάθος να γίνονται εικασίες προτού καταλήξει στο πόρισμά της, δήλωσε χθες ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ. Σύμφωνα με την υπηρεσία Πολιτικής Σεροπορίας της Ρωσίας, το αεροσκάφος ενδέχεται να χτυπήθηκε από ένα σμήνος πουλιών.
Οι αρχές του Καζακστάν από την πλευρά τους δήλωσαν ότι δεν είναι σε θέση ούτε να επιβεβαιώσουν, ούτε όμως και να διαψεύσουν ότι το αεροσκάφος της Azerbaijan Airlines καταρρίφθηκε από τη ρωσική αντιαεροπορική άμυνα.
Μη κατονομαζόμενος Αμερικανός αξιωματούχος δήλωσε σήμερα πως υπάρχουν πρώιμες ενδείξεις ότι ρωσικό σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας ενδέχεται να έπληξε το αεροσκάφος της πτήσης J2-8243.
Στις 8:12, το πλήρωμα ανέφερε ότι «χάθηκαν και τα δύο GPS» του Embraer E190AR και ζήτησε βοήθεια για να επιστρέψει στο αεροδρόμιο του Μπακού, προφανώς μετά το ξαφνικό κλείσιμο του αεροδρομίου του Γκρόζνι.
Στις 8:16, ένας από τους πιλότους δήλωσε: «Έχουμε βλάβη ελέγχου, χτύπημα πουλιού στο πιλοτήριο. Χτύπημα πουλιού στο πιλοτήριο (δεν ακούγεται)…».
Η απάντηση του ελέγχου εδάφους: «AXY8243 κατανοητό, τι είδους βοήθεια χρειάζεστε;»
Ο κυβερνήτης ανέφερε ότι επεδίωκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο στο Μπακού, αλλά στις 8:17, ο πιλότος ανακοίνωσε ότι «κατευθυνόταν προς Mineralnye Vody» – ένα αεροδρόμιο στη νότια Ρωσία.
Ο πύργος ελέγχου του λέει να «εκτελέσει αριστερή τροχιά» – αλλά το πιλοτήριο απαντά: «Δεν μπορώ να εκτελέσω, ο έλεγχος έχει χαθεί».
Στις 8:19, ένας από τους πιλότους δηλώνει: «Δεν μπορώ να διατηρήσω τα 150, έχουμε υψηλή πίεση στην καμπίνα».
Η απάντηση του ελέγχου εδάφους: «AXY8243 κατανοητό».
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d6ltgpj49t55)
Ένα λεπτό αργότερα, στις 8:20, την προγραμματισμένη ώρα άφιξης της πτήσης, ο πιλότος λέει: «Αριστερά 360, το αεροπλάνο μου χάνει τον έλεγχο».
Στις 8:21, σύμφωνα με το κείμενο που διέρρευσε, το πλήρωμα αποφασίζει αντ’ αυτού να κατευθυνθεί προς τη Μαχατσκάλα, ένα ρωσικό αεροδρόμιο στην Κασπία Θάλασσα.
Στις 8:22, το πλήρωμα αναφέρει: «Τώρα τα υδραυλικά έχουν αποτύχει». Δύο λεπτά αργότερα, ο πιλότος εμφανίζεται να αρνείται ότι δήλωσε «κίνδυνο» στο αεροσκάφος και λέει στον επίγειο έλεγχο: «Το σκάφος [αεροπλάνο] είναι εντάξει».
Αλλά ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας δεν μπορεί στη συνέχεια να ακούσει σωστά το πλήρωμα.
«Σας ακούω πολύ δύσκολα…. πείτε μου το υψόμετρό σας».
Το αεροπλάνο αργότερα εξαφανίστηκε από τα ραντάρ για 37 λεπτά πριν επανεμφανιστεί καθώς προσπαθούσε να προσγειωθεί στο Ακτάου.
«Ο πιλότος μπέρδεψε το ισχυρό χτύπημα στο αεροπλάνο με σύγκρουση με σμήνος πουλιών», ανέφερε το ρωσικό κανάλι Telegram VChK-OGPU.
«Στην πραγματικότητα, η ζημιά δείχνει ότι, πιθανότατα, ένας πύραυλος που εκτοξεύθηκε από συστήματα αεράμυνας εξερράγη κοντά στο αεροπλάνο», σημειώνει.
Το βραζιλιάνικης κατασκευής επιβατικό αεροσκάφος Embraer συνετρίβη την Τετάρτη (25/12) κοντά στην πόλη Άχταου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 38 άνθρωποι.
Το αεροπλάνο εκτελούσε την πτήση J2-8243 από το Μπακού του Αζερμπαϊτζάν με προορισμό τον Γκρόζνι, στην Τσετσνία. Συνετρίβη στην απέναντι όχθη της Κασπίας Θάλασσας αφού αντιμετώπισε μια «έκτακτη ανάγκη».
Συντριβή αεροσκάφους στο Καζακστάν: Η Βραζιλία στέλνει ερευνητές για να συμμετάσχουν στις έρευνες για τα αίτια της συντριβής του
Τα αίτια της συντριβής δεν έχουν καταστή ακόμη σαφή, ωστόσο δηλώσεις μη κατονομαζόμενων αξιωματούχων έχουν αφήσει υπόνοιες περί εμπλοκής στο δυστύχημα της ρωσικής αντιαεροπορικής άμυνας.Τέσσερις αζέρικες πηγές, με γνώση των ερευνών, δήλωσαν χθες στο Reuters ότι το αεροσκάφος καταρρίφθηκε από ένα ρωσικό σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας.
Οι Βραζιλιάνοι ερευνητές θα «παράσχουν τεχνική υποστήριξη» στην έρευνα που διεξάγεται από τις αρχές του Καζακστάν, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες που είναι γνωστοί σε όλη τη βιομηχανία με τη νομική τους ονομασία ως "Annex 13," τόνισε η Πολεμική Αεροπορία.
Διαβάστε επίσης: Θρίλερ στο Καζακστάν: Τα σενάρια και οι θεωρίες συνωμοσίας πίσω από τη συντριβή του Embraer - Βλάβη, πουλιά ή θραύσματα πυραύλου;
Η έρευνα για τα αίτια της συντριβής βρίσκεται σε εξέλιξη και είναι λάθος να γίνονται εικασίες προτού καταλήξει στο πόρισμά της, δήλωσε χθες ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ. Σύμφωνα με την υπηρεσία Πολιτικής Σεροπορίας της Ρωσίας, το αεροσκάφος ενδέχεται να χτυπήθηκε από ένα σμήνος πουλιών.
Οι αρχές του Καζακστάν από την πλευρά τους δήλωσαν ότι δεν είναι σε θέση ούτε να επιβεβαιώσουν, ούτε όμως και να διαψεύσουν ότι το αεροσκάφος της Azerbaijan Airlines καταρρίφθηκε από τη ρωσική αντιαεροπορική άμυνα.
Μη κατονομαζόμενος Αμερικανός αξιωματούχος δήλωσε σήμερα πως υπάρχουν πρώιμες ενδείξεις ότι ρωσικό σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας ενδέχεται να έπληξε το αεροσκάφος της πτήσης J2-8243.
Η δραματική επικοινωνία του πιλότου με τον πύργο ελέγχου πριν τη συντριβή του αεροσκάφους
Η Daily Mail φέρνει στο "φως" τα τελευταία αγωνιώδη μηνύματα του πιλότου, λίγο πριν την πτώση του αεροσκάφους, ενώ πηγές στο Αζερμπαϊτζάν ανέφεραν χθες (26/12) στο πρακτορείο Reuters, ότι καταρρίφθηκε από ένα ρωσικό σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας.
«Δεν μπορώ να εκτελέσω, ο έλεγχος έχει χαθεί...»
Στις 8:12, το πλήρωμα ανέφερε ότι «χάθηκαν και τα δύο GPS» του Embraer E190AR και ζήτησε βοήθεια για να επιστρέψει στο αεροδρόμιο του Μπακού, προφανώς μετά το ξαφνικό κλείσιμο του αεροδρομίου του Γκρόζνι.Στις 8:16, ένας από τους πιλότους δήλωσε: «Έχουμε βλάβη ελέγχου, χτύπημα πουλιού στο πιλοτήριο. Χτύπημα πουλιού στο πιλοτήριο (δεν ακούγεται)…».
Η απάντηση του ελέγχου εδάφους: «AXY8243 κατανοητό, τι είδους βοήθεια χρειάζεστε;»
Ο κυβερνήτης ανέφερε ότι επεδίωκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο στο Μπακού, αλλά στις 8:17, ο πιλότος ανακοίνωσε ότι «κατευθυνόταν προς Mineralnye Vody» – ένα αεροδρόμιο στη νότια Ρωσία.
Ο πύργος ελέγχου του λέει να «εκτελέσει αριστερή τροχιά» – αλλά το πιλοτήριο απαντά: «Δεν μπορώ να εκτελέσω, ο έλεγχος έχει χαθεί».
Στις 8:19, ένας από τους πιλότους δηλώνει: «Δεν μπορώ να διατηρήσω τα 150, έχουμε υψηλή πίεση στην καμπίνα».
Η απάντηση του ελέγχου εδάφους: «AXY8243 κατανοητό».
Ένα λεπτό αργότερα, στις 8:20, την προγραμματισμένη ώρα άφιξης της πτήσης, ο πιλότος λέει: «Αριστερά 360, το αεροπλάνο μου χάνει τον έλεγχο».
Στις 8:21, σύμφωνα με το κείμενο που διέρρευσε, το πλήρωμα αποφασίζει αντ’ αυτού να κατευθυνθεί προς τη Μαχατσκάλα, ένα ρωσικό αεροδρόμιο στην Κασπία Θάλασσα.
Στις 8:22, το πλήρωμα αναφέρει: «Τώρα τα υδραυλικά έχουν αποτύχει». Δύο λεπτά αργότερα, ο πιλότος εμφανίζεται να αρνείται ότι δήλωσε «κίνδυνο» στο αεροσκάφος και λέει στον επίγειο έλεγχο: «Το σκάφος [αεροπλάνο] είναι εντάξει».
Αλλά ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας δεν μπορεί στη συνέχεια να ακούσει σωστά το πλήρωμα.
«Σας ακούω πολύ δύσκολα…. πείτε μου το υψόμετρό σας».
Το αεροπλάνο αργότερα εξαφανίστηκε από τα ραντάρ για 37 λεπτά πριν επανεμφανιστεί καθώς προσπαθούσε να προσγειωθεί στο Ακτάου.
«Ο πιλότος μπέρδεψε το ισχυρό χτύπημα στο αεροπλάνο με σύγκρουση με σμήνος πουλιών», ανέφερε το ρωσικό κανάλι Telegram VChK-OGPU.
«Στην πραγματικότητα, η ζημιά δείχνει ότι, πιθανότατα, ένας πύραυλος που εκτοξεύθηκε από συστήματα αεράμυνας εξερράγη κοντά στο αεροπλάνο», σημειώνει.