Νότια Κορέα: Η στιγμή που πτηνό καταλήγει στον κινητήρα του αεροσκάφους πριν τη συντριβή - Ασύλληπτη τραγωδία, πέντε νεκροί είναι παιδιά κάτω των 10 ετών
Επταήμερο πένθος κήρυξε η Νότια Κορέα
Και επίσημα νεκροί οι 179 από τους 181 επιβαίνοντες του αεροπλάνου της Jeju Air από τη Νότια Κορέα - «Σπαράσσουν» καρδιές στο μοιραίο αεροδρόμιο - Τα μοιραία 6 λεπτά πριν τη συντριβή
Στο πένθος βυθίστηκε η Νότια Κορέα, μετά την συντριβή του αεροπλάνου Boeing 737-800 στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Μουάν» με τραγικό απολογισμό 179 νεκρούς και μόλις 2 ανθρώπους να ανασύρονται ζωντανοί από τα συντρίμμια.
Υπενθυμίζεται πως το αεροσκάφος της Jeju Air, έφθανε από τη Μπανγκόκ, την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης, και πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση χωρίς ρόδες, βγήκε από τον διάδρομο και «τυλίχθηκε» στις φλόγες όταν προσέκρουσε σε τοίχο στο αεροδρόμιο. Μάλιστα, περί τις 14:15 ώρα Ελλάδος, όπως αναφέρει το BBC, και οι 179 επιβαίνοντες κηρύχθηκαν νεκροί. Το μικρότερο θύμα του δυστυχήματος ήταν ένα τρίχρονο αγόρι, σύμφωνα με τη λίστα των επιβατών που είδαν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Πέντε από τους νεκρούς του δυστυχήματος ήταν παιδιά κάτω των 10 ετών. Ο μεγαλύτερος σε ηλικία ήταν ένας άνδρας ηλικίας 78 ετών, μετέδωσε το SkyNews.
*Διαβάστε ακόμα: Νότια Κορέα: Η προειδοποίηση για κίνδυνο από πουλιά και τα προβλήματα πριν από 2 ημέρες - "Μήπως θα πρέπει να πω τα τελευταία μου λόγια;"
Το σμήνος πουλιών αναδείχθηκε ως πιθανός παράγοντας για την αεροπορική τραγωδία, τη μεγαλύτερη που βιώνει η χώρα από το 1997, όταν συνετρίβη αεροσκάφος της Korean Air στο Γκουάμ, όταν σκοτώθηκαν περισσότεροι από 200 άνθρωποι, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών.
Μάλιστα, ένα βίντεο ντοκουμέντο φαίνεται να αποτυπώνει τη στιγμή της σύγκρουσης με πουλιά στον κινητήρα, ενώ το αεροπλάνο βρίσκεται εν πτήσει, με αποτέλεσμα να σημειώνεται έκρηξη και προφανώς κάποια δυσλειτουργία στο σύστημα των τροχών. «Η αιτία του δυστυχήματος θεωρείται πως είναι σύγκρουση με πτηνά σε συνδυασμό με τις δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες. Ωστόσο, τα ακριβή αίτια θα ανακοινωθούν έπειτα από την έρευνα» που θα διενεργηθεί, τόνισε ο Λι Τζονγκ–χιουν, διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στη Μουάν, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Το αεροδρόμιο έχει καταγράψει το υψηλότερο ποσοστό χτυπημάτων από πουλιά μεταξύ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Νότιας Κορέας, με 10 περιστατικά που αναφέρθηκαν μεταξύ 2019 και Αυγούστου του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με στοιχεία που υπέβαλε στο κοινοβούλιο η Korea Airports Corporation.
Σε εθνικό επίπεδο τα περιστατικά κρούσης πτηνών αυξάνονται σταθερά, από 108 το 2019 σε 152 πέρυσι. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η αύξηση αυτή μπορεί να συνδέεται με την κλιματική αλλαγή, με τα μεταναστευτικά πουλιά να γίνονται μόνιμοι κάτοικοι και να σημειώνονται αλλαγές τόσο στον χρόνο όσο και στα είδη των πουλιών που εμφανίζονται στα αεροδρόμια.
Τα αεροδρόμια χρησιμοποιούν διάφορα αντίμετρα, όπως ηχητικά αποτρεπτικά μέσα και συστήματα παρακολούθησης, ενώ ορισμένα διερευνούν τώρα την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και ραντάρ για την παρακολούθηση των κινήσεων των πτηνών.
Αξιωματούχοι του Υπουργείου Μεταφορών αποκάλυψαν μία κρίσιμη ακολουθία 6 λεπτών πριν από τη συντριβή, σύμφωνα με το κορεατικό πρακτορείο ειδήσεων, Yonhap.
Στις 08:57 τοπική ώρα, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προειδοποίησαν το αεροσκάφος που πλησίαζε για τον κίνδυνο προσβολής από σμήνος πτηνών. Στις 08:58, ο πιλότος κήρυξε «Mayday». Το αεροπλάνο επιχείρησε να προσγειωθεί στις 09:00 και συνετρίβη στις 09:03.
Το αεροσκάφος επιχείρησε αρχικά να προσγειωθεί στον διάδρομο προσγείωσης 01, όταν ο πύργος ελέγχου προειδοποίησε ότι στην περιοχή βρίσκονταν πουλιά και ήταν πιθανό να χτυπηθεί, σύμφωνα με το CNN. Περίπου ένα λεπτό αργότερα, ο πιλότος κήρυξε έκτακτη ανάγκη στον πύργο ελέγχου. Ο πύργος ελέγχου έδωσε εντολή στο αεροπλάνο να προσγειωθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση στον διάδρομο προσγείωσης 19, όπου συνετρίβη, καταλήγοντας στην περίφραξη του αεροδρομίου.
«Ήμουν στο ίδιο αεροπλάνο και οι κινητήρες του έσβησαν αρκετές φορές» είπε ο επιβάτης της πτήσης 7C2216 που απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Μουάν με προορισμό τη Μπανγκόκ. «Μίλησα στο πλήρωμα και μου είπαν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα» πρόσθεσε. Άλλος επιβάτης της ίδιας πτήσης διατύπωσε, επίσης, τους προβληματισμούς που του δημιουργήθηκαν, προσθέτοντας ότι τελική απογείωση έγινα με μια ώρα καθυστέρηση λόγω ζητημάτων με το αεροδρόμιο.
Οικογένειες των θυμάτων κατέκλυσαν την αίθουσα αφίξεων του αεροδρομίου της Μουάν. Πολλοί αγκαλιάζονταν και έκλαιγαν, ενώ, κάποιοι διένειμαν χαρτιά για να γράψουν στοιχεία επικοινωνίας των οικογενειών, σύμφωνα με το κορεατικό πρακτορείο ειδήσεων, Yonhap.
Συγγενής πήρε το μικρόφωνο και ζήτησε από τους δημοσιογράφους να σταματήσουν να καταγράφουν. «Δεν είμαστε μαϊμούδες σε ζωολογικό κήπο, χάσαμε τους αγαπημένους μας. Μπορεί να εκραγούμε οιαδήποτε στιγμή, αν και προσπαθούμε να συγκρατηθούμε», επεσήμανε.
Αυτόπτες μάρτυρες αναφέρουν ότι άκουσαν «δυνατή έκρηξη» και είδαν σπινθήρες στον κινητήρα του αεροπλάνου πριν από το τραγικό περιστατικό.
Ο Γιο Τζάε–γιονγκ, 41 ετών, ο οποίος διέμενε κοντά στο αεροδρόμιο, ανέφερε ότι είδε μία σπίθα στη δεξιά πτέρυγα του αεροπλάνου πριν από τη συντριβή και αποκάλυψε πως «έλεγα στην οικογένειά μου ότι υπήρχε πρόβλημα με το αεροπλάνο, όταν άκουσα μία δυνατή έκρηξη», μιλώντας στο Yonhap.
Άλλος μάρτυρας έκανε λόγο για «μία λάμψη φωτός» καθώς το αεροπλάνο προετοιμαζόταν για προσγείωση και προσέθεσε ότι «ακούσθηκε ένας δυνατός κρότος και ακολούθησε καπνός στον αέρα. Στη συνέχεια, άκουσα μία σειρά από εκρήξεις».
Όπως αναφέρει το Sky News το δρομολόγιο Μουάν-Μπανγκόκ πραγματοποιούνταν τέσσερις φορές την εβδομάδα από τις 8 Δεκεμβρίου.
Η Εθνική Αστυνομική Υπηρεσία έχει αναπτύξει 169 ιατροδικαστές, προκειμένου να συνδράμουν στην αναγνώριση των θυμάτων. Συνολικά, 579 αστυνομικοί έχουν αναπτυχθεί για να συνδράμουν στις επιχειρήσεις έρευνας και να συνοδεύουν οχήματα έκτακτης ανάγκης στο σημείο της συντριβής.
Υπενθυμίζεται πως το αεροσκάφος της Jeju Air, έφθανε από τη Μπανγκόκ, την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης, και πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση χωρίς ρόδες, βγήκε από τον διάδρομο και «τυλίχθηκε» στις φλόγες όταν προσέκρουσε σε τοίχο στο αεροδρόμιο. Μάλιστα, περί τις 14:15 ώρα Ελλάδος, όπως αναφέρει το BBC, και οι 179 επιβαίνοντες κηρύχθηκαν νεκροί. Το μικρότερο θύμα του δυστυχήματος ήταν ένα τρίχρονο αγόρι, σύμφωνα με τη λίστα των επιβατών που είδαν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Πέντε από τους νεκρούς του δυστυχήματος ήταν παιδιά κάτω των 10 ετών. Ο μεγαλύτερος σε ηλικία ήταν ένας άνδρας ηλικίας 78 ετών, μετέδωσε το SkyNews.
*Διαβάστε ακόμα: Νότια Κορέα: Η προειδοποίηση για κίνδυνο από πουλιά και τα προβλήματα πριν από 2 ημέρες - "Μήπως θα πρέπει να πω τα τελευταία μου λόγια;"
Το σμήνος πουλιών αναδείχθηκε ως πιθανός παράγοντας για την αεροπορική τραγωδία, τη μεγαλύτερη που βιώνει η χώρα από το 1997, όταν συνετρίβη αεροσκάφος της Korean Air στο Γκουάμ, όταν σκοτώθηκαν περισσότεροι από 200 άνθρωποι, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών.
Μάλιστα, ένα βίντεο ντοκουμέντο φαίνεται να αποτυπώνει τη στιγμή της σύγκρουσης με πουλιά στον κινητήρα, ενώ το αεροπλάνο βρίσκεται εν πτήσει, με αποτέλεσμα να σημειώνεται έκρηξη και προφανώς κάποια δυσλειτουργία στο σύστημα των τροχών. «Η αιτία του δυστυχήματος θεωρείται πως είναι σύγκρουση με πτηνά σε συνδυασμό με τις δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες. Ωστόσο, τα ακριβή αίτια θα ανακοινωθούν έπειτα από την έρευνα» που θα διενεργηθεί, τόνισε ο Λι Τζονγκ–χιουν, διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στη Μουάν, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
#WATCH: Purported Video of Bird Strike Causing Jeju Air Plane Crash at South Korea Airport
— Republic (@republic) December 29, 2024
.
.
.#PlaneCrashes #SouthKorean #southkoreaplanecrash #jejuairlines #JejuAirPlaneCrash pic.twitter.com/7BuyZxHxeS
Νότια Κορέα: Οι προειδοποιήσεις για τους κινδύνους από τα πουλιά και το ιστορικό του αεροδρομίου Muan
Αξιωματούχοι αποκάλυψαν ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προειδοποίησαν το αεροσκάφος για τους κινδύνους πουλιών λίγα λεπτά πριν από το ατύχημα και ένα από τα επιζώντα μέλη του πληρώματος φέρεται να ανέφερε την ύπαρξή τους μετά τη διάσωσή του. Ενώ η ακριβής αιτία παραμένει υπό διερεύνηση, το περιστατικό έχει τραβήξει την προσοχή στο ιστορικό του Διεθνούς Αεροδρομίου Muan με τέτοια περιστατικά, αναφέρει το Yonhap News.Το αεροδρόμιο έχει καταγράψει το υψηλότερο ποσοστό χτυπημάτων από πουλιά μεταξύ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Νότιας Κορέας, με 10 περιστατικά που αναφέρθηκαν μεταξύ 2019 και Αυγούστου του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με στοιχεία που υπέβαλε στο κοινοβούλιο η Korea Airports Corporation.
Σε εθνικό επίπεδο τα περιστατικά κρούσης πτηνών αυξάνονται σταθερά, από 108 το 2019 σε 152 πέρυσι. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η αύξηση αυτή μπορεί να συνδέεται με την κλιματική αλλαγή, με τα μεταναστευτικά πουλιά να γίνονται μόνιμοι κάτοικοι και να σημειώνονται αλλαγές τόσο στον χρόνο όσο και στα είδη των πουλιών που εμφανίζονται στα αεροδρόμια.
Τα αεροδρόμια χρησιμοποιούν διάφορα αντίμετρα, όπως ηχητικά αποτρεπτικά μέσα και συστήματα παρακολούθησης, ενώ ορισμένα διερευνούν τώρα την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και ραντάρ για την παρακολούθηση των κινήσεων των πτηνών.
Το Υπουργείο Μεταφορών επιβεβαίωσε τη σύγκρουση με σμήνος πτηνών - Τα κρίσιμα 6 λεπτά
Ο πύργος ελέγχου αεροδρομίου είχε προειδοποιήσει για σύγκρουση του αεροπλάνου με σμήνος πτηνών μόλις έξι λεπτά πριν από τη συντριβή στη νοτιοδυτική κομητεία Μουάν της Νότιας Κορέας, στην επαρχία νότια Τζεόλα, 288 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Σεούλ, όπως γνωστοποίησε το Υπουργείο Χωρών, Υποδομών και Μεταφορών, που εποπτεύει την ασφάλεια των αερομεταφορών.Αξιωματούχοι του Υπουργείου Μεταφορών αποκάλυψαν μία κρίσιμη ακολουθία 6 λεπτών πριν από τη συντριβή, σύμφωνα με το κορεατικό πρακτορείο ειδήσεων, Yonhap.
Στις 08:57 τοπική ώρα, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προειδοποίησαν το αεροσκάφος που πλησίαζε για τον κίνδυνο προσβολής από σμήνος πτηνών. Στις 08:58, ο πιλότος κήρυξε «Mayday». Το αεροπλάνο επιχείρησε να προσγειωθεί στις 09:00 και συνετρίβη στις 09:03.
Το αεροσκάφος επιχείρησε αρχικά να προσγειωθεί στον διάδρομο προσγείωσης 01, όταν ο πύργος ελέγχου προειδοποίησε ότι στην περιοχή βρίσκονταν πουλιά και ήταν πιθανό να χτυπηθεί, σύμφωνα με το CNN. Περίπου ένα λεπτό αργότερα, ο πιλότος κήρυξε έκτακτη ανάγκη στον πύργο ελέγχου. Ο πύργος ελέγχου έδωσε εντολή στο αεροπλάνο να προσγειωθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση στον διάδρομο προσγείωσης 19, όπου συνετρίβη, καταλήγοντας στην περίφραξη του αεροδρομίου.
«Το αεροπλάνο είχε παρουσιάσει προβλήματα και πριν από δύο ημέρες»
Αν και ο επιχειρησιακός διευθυντής της Jeju Air σε συνέντευξή τύπου υποστήριξε ότι το μοιραίο αεροπλάνο δεν είχε ιστορικό ατυχημάτων και ότι τα πρώτα στοιχεία δεν δείχνουν κάποια βλάβη, δύο ημέρες νωρίτερα επιβάτης που ταξίδεψε με το ίδιο Boeing είπε, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, ότι οι κινητήρες του είχαν σβήσει ενώ ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία επιβίβασης.«Ήμουν στο ίδιο αεροπλάνο και οι κινητήρες του έσβησαν αρκετές φορές» είπε ο επιβάτης της πτήσης 7C2216 που απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Μουάν με προορισμό τη Μπανγκόκ. «Μίλησα στο πλήρωμα και μου είπαν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα» πρόσθεσε. Άλλος επιβάτης της ίδιας πτήσης διατύπωσε, επίσης, τους προβληματισμούς που του δημιουργήθηκαν, προσθέτοντας ότι τελική απογείωση έγινα με μια ώρα καθυστέρηση λόγω ζητημάτων με το αεροδρόμιο.
Η Νότια Κορέα κηρύσσει επταήμερο εθνικό πένθος για το αεροπορικό δυστύχημα - «Σπαράζουν» καρδιές στο αεροδρόμιο
Ο εκτελών χρέη προέδρου της Νότιας Κορέας, Choi Sang-mok, κήρυξε περίοδο εθνικού πένθους μέχρι τις 4 Ιανουαρίου για τη συντριβή αεροσκάφους στο διεθνές αεροδρόμιο Muan που σκότωσε τουλάχιστον 177 ανθρώπους.Οικογένειες των θυμάτων κατέκλυσαν την αίθουσα αφίξεων του αεροδρομίου της Μουάν. Πολλοί αγκαλιάζονταν και έκλαιγαν, ενώ, κάποιοι διένειμαν χαρτιά για να γράψουν στοιχεία επικοινωνίας των οικογενειών, σύμφωνα με το κορεατικό πρακτορείο ειδήσεων, Yonhap.
Συγγενής πήρε το μικρόφωνο και ζήτησε από τους δημοσιογράφους να σταματήσουν να καταγράφουν. «Δεν είμαστε μαϊμούδες σε ζωολογικό κήπο, χάσαμε τους αγαπημένους μας. Μπορεί να εκραγούμε οιαδήποτε στιγμή, αν και προσπαθούμε να συγκρατηθούμε», επεσήμανε.
Το συγκλονιστικό μήνυμα επιβάτη πριν από τη συντριβή – «Να πω τα τελευταία μου λόγια;»
Επιβάτης φέρεται να έστειλε μήνυμα σε έναν συγγενή για να τον ενημερώσει ότι ένα πτηνό είχε κολλήσει στο φτερό του αεροπλάνου πριν από τη συντριβή, σύμφωνα με το πρακτορείο News1. Το τελικό του μήνυμα φέρεται να ήταν το εξής: «Να πω τα τελευταία μου λόγια;».Αυτόπτες μάρτυρες αναφέρουν ότι άκουσαν «δυνατή έκρηξη» και είδαν σπινθήρες στον κινητήρα του αεροπλάνου πριν από το τραγικό περιστατικό.
Ο Γιο Τζάε–γιονγκ, 41 ετών, ο οποίος διέμενε κοντά στο αεροδρόμιο, ανέφερε ότι είδε μία σπίθα στη δεξιά πτέρυγα του αεροπλάνου πριν από τη συντριβή και αποκάλυψε πως «έλεγα στην οικογένειά μου ότι υπήρχε πρόβλημα με το αεροπλάνο, όταν άκουσα μία δυνατή έκρηξη», μιλώντας στο Yonhap.
Άλλος μάρτυρας έκανε λόγο για «μία λάμψη φωτός» καθώς το αεροπλάνο προετοιμαζόταν για προσγείωση και προσέθεσε ότι «ακούσθηκε ένας δυνατός κρότος και ακολούθησε καπνός στον αέρα. Στη συνέχεια, άκουσα μία σειρά από εκρήξεις».
Επέστρεφαν από εκδρομή για τα Χριστούγεννα
Σημειώνεται πως οι περισσότεροι από τους επιβάτες της πτήσης ήταν από τη Νότια Κορέα και επέστρεφαν από τις χριστουγεννιάτικες διακοπές τους καθώς η πτήση ήταν μέρος ενός πενθήμερου πακέτου.Όπως αναφέρει το Sky News το δρομολόγιο Μουάν-Μπανγκόκ πραγματοποιούνταν τέσσερις φορές την εβδομάδα από τις 8 Δεκεμβρίου.
Aνακτήθηκε το «μαύρο κουτί» του αεροσκάφους
Εν τω μεταξύ, το Υπουργείο Μεταφορών επιβεβαίωσε ότι οι ερευνητές έχουν ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης, το λεγόμενο «μαύρο κουτί», ενώ, αναζητείται ακόμη ο καταγραφέας φωνής του πιλοτηρίου.Η Εθνική Αστυνομική Υπηρεσία έχει αναπτύξει 169 ιατροδικαστές, προκειμένου να συνδράμουν στην αναγνώριση των θυμάτων. Συνολικά, 579 αστυνομικοί έχουν αναπτυχθεί για να συνδράμουν στις επιχειρήσεις έρευνας και να συνοδεύουν οχήματα έκτακτης ανάγκης στο σημείο της συντριβής.